Paitsi Subaruissa aika monessa mallissa on erilaisia lukkoja etu ja/tai takaperässä. Viscolukko voi antaa pyörittää akselin renkaita erisuuntiin tosi hitaasti ja lyhyesti, mutta yhdessä omista autoista on palalukko joka ei suosiolla päästä renkaita pyörimään kun samaan suuntaan (toimii melkein kun Kemppi ja hyppää rullilta pois). Joudun avaamaan perän kun luulin että siitä oli tehty Kemppi mutta ei ole. Lukon tyyppiä tai olemassaoloa ei voi tietää ulkoapäin kun niitä on tehtaallla asenneltu moniin malleihin.[/quote]
Ajatellaampa normi ajoa , päästät menemään lappiin ,joka mutkassa toinen pyörä pyörii enemmän kuin toinen .
Tai porvoon motarilla päästät sen 130kmh ,on mutkaa mutkan perään, ja kyytiä on perässä hiukan enemmin kun dynon 4km/h
siinä saa visko kyytiä . Se olis jo 10 tonnin ajolla levällään jos tuosta hajoaa.
Samoin parkkipaikalla , Lukkoperässä jos on väärät öljyt se hirttää kiinni.
Tai lähdet tienreunasta ,toinen puoli asfaltilla toinen rengas lumella ,jäällä tai hiekalla ,pyörimisero on aika suuri , Eikö ??
Ostin kerran yhden auton johon edellinen omistaja oli pistänyt LSD perään normi öljyt , kun peruutti parkkiruutuun kääntäen ,paukahteli kun tulis rattaat ulos,mutta vaihdoin oikeat lsd öljyt ja pauke loppu -
kiinteä tai palalukko sitten erijuttu .
LSD = Limited Slip Differential, kitkalukko (perä).
LSD tarkoittaa vetopyörästön lukkoa jossa on kitkalevyt, joiden avulla paremmin pitävälle pyörälle voidaan siirtää tehoa max 75% (yleisesti 40%). Jos jakoa halutaan parantaa pitää käyttää kytkettävää kiinteää lukkoa tai rataslukkoa (esim. Quaife)