Madwiller kirjoitti:Tänne voitaisiin kasata tietoa mitä huomioida,kun on ostamassa käytettyä subarua.
Tässä muutama seikka:
-Onko huollot tehty ajallaan?
-Onko viritetty ja miten ?
-Jos tuonti peli "JDM" niin suositeltavaa olisi, että olisi ohjelmoitu suomen 98 oktaaniselle, ettei tapahdu ikävää nakutusta ja siitä koituvaa moottori rikkoa.
-Tietyissä malleissa esim. V4 ej20k moottorisessa imprezassa tuppaa kk-laakerit menemään n.100tkm kohdilla vaihtoon,eli sekin kannattaa ottaa huomioon, kun katselee eri yksilöitä. New age malleissa ei niin suuri tuo riski tunnu olevan.
Madwiller kirjoitti:-Jos tuonti peli "JDM" niin suositeltavaa olisi, että olisi ohjelmoitu suomen 98 oktaaniselle, ettei tapahdu ikävää nakutusta ja siitä koituvaa moottori rikkoa.
Bruce Wayne kirjoitti:Onnistuuko AMW:llä?
Bruce Wayne kirjoitti:Bruce Wayne kirjoitti:Onnistuuko AMW:llä?
Itse itselleni vastaten, AMW:llä ei ole Ecutekin laitteita. Maatsi oli sitä mieltä että tuskin tulee moottoririkkoa, mutta epätasaisesti voi vetää sytytyksen pätkimisen johdosta.
Mauri H kirjoitti:Melkein tekisi mieli sanoa että jokainen japanintuonti porsii ennemmin tai myöhemmin siksi ettei konetta ole viitsitty säädättää Suomen bensalle. Noissa on vakiona todella hyvät männät, eikä ne aivan pienestä hajoa, silti niitä tuntuu laukeavan siellä sun täällä ja useimmille tapauksille yhteistä on se että säätöä ei ole raskittu tehdä.
On aivan sama mitä kamaa sinne koneeseen on tungettu jos se kaiken perusta eli säätö on poskellaan.
SixStars kirjoitti:Just tuo JayL:n kommentti, gen III Legacy revision C asti kun on se JECSin ecu, niin se taitaa tehdä monasti semmosen metamorfoosin, että elektroniikka muuttuu tiiliskiveksi kun siihen yrittää päästä käsiksi ( = eli liian kallista jos / kun niin käy, ja siksi tässä maassa ei oo kukaan tainnu enää uskaltaa yrittää ?? ) - varmasti olisin omanikin säädättänyt jos sillä muutamalla satasella ( vai mitä lie maksaakaan ) olis saanu jonkinasteisen mielenrauhan - jos näissä nyt semmosta tasoa saavutettavissa onkaan
Mutta puuta koputellen täälläkin mennään, 165tkm avaamattomalla koneella
Bruce Wayne kirjoitti:JECS taitaa lukea tuossa omassa Imprezassakin, liekö sama tekele?
Mauri H kirjoitti:Bruce Wayne kirjoitti:Bruce Wayne kirjoitti:Onnistuuko AMW:llä?
Itse itselleni vastaten, AMW:llä ei ole Ecutekin laitteita. Maatsi oli sitä mieltä että tuskin tulee moottoririkkoa, mutta epätasaisesti voi vetää sytytyksen pätkimisen johdosta.
Melkein tekisi mieli sanoa että jokainen japanintuonti porsii ennemmin tai myöhemmin siksi ettei konetta ole viitsitty säädättää Suomen bensalle. Noissa on vakiona todella hyvät männät, eikä ne aivan pienestä hajoa, silti niitä tuntuu laukeavan siellä sun täällä ja useimmille tapauksille yhteistä on se että säätöä ei ole raskittu tehdä.
On aivan sama mitä kamaa sinne koneeseen on tungettu jos se kaiken perusta eli säätö on poskellaan.
SammyG kirjoitti:Anteeksi. Mutta en voi olla kommentoimatta.
SammyG kirjoitti:Jos ostat tuoreen esim 3 vuotta vanhan turbo-subarun saat hyvää ja kivaa varmuutta hommaan. Tuskin tulee vastaan ongelmia. No haittapuoli tässä on se, että nippu pitää olla kunnossa.
SammyG kirjoitti:Jos ostat vanhan turbo-subarun niin aina pitää odottaa ongelmia. Sama homma skyllessä, suprassa, evossa jne jne. Ne on poljettu särki vanhoilla öljyillä ja viritetty budjetilla ja se siitä. Rikki menee ja jos ei muuta niin suomen suola on mennyt pohjasta läpi. Korjattavaa tulee, joten haittapuoli on se, että nippu pitää olla kunnossa. Itse jos tekee niin homma halpenee merkittävästi, mutta ei aina. Oppirahat on melkein aina maksettava.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa