HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

kytkin wrx 2007

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
subbe2007
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 23:09

kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja subbe2007 » 12 Kesä 2015, 00:25

Ostin syksyllä 2014 käytetyn 2007vm wrxän joka ajettu silloin 85tkm, auto ollut uudenmaan alueella kunnes toin tänne pohjanmaalle sen. Perus setti... hammashihna, pyörät kiristin moottoriöljyn vaihto ja mukavaa ajoa kaikki tuntui hyvin paitsi et vaihteisto ei ollut mikään paras mut aikaisemmin foresteri vapari alla ja ei se siitä paljon eronnut. Palstoilla lukenut et kytkinpaketti hieman heikko näissä wrxssä, lastutin sen ja aloin hieman katselemaan uutta kytkintä kaverille tulevaisuutta ajatellen, keväällä kokeilin vaihtaa vaihteistoon öljyt jospa hieman parantuisi vaihtaminen ja kas kummaa kyl hieman parani, no nytten sitten noin kolme viikkoa sitten pamahti paineasetelma siitä ja eikun ameriikasta xtd stage 2 kit kytkintä tilaamaan koska hintaero euroopasta tai sitten suomesta puolet halvempi.
Aikoja ei sit meinannut saada millään mistään, mutta yllättäen kas kas paikallinen subaru merkkihuolto sai japaninhirmun tungettua pari päivää sitten äkillisesti huoltoon ja 7h päästä se oli taas tiellä iloisena murisemassa ja muille autoillijoille näyttämässä hyvää vointiaan.

Ongelma
Seuraavana aamuna töihin lähtiessä satuin näkemään tumman läikän paikalla jossa auto oli seissyt yön, Sormella kokeilin haistellen!! Vaihteisto öljyä....?? Kävin ruokatunnilla subbehuollossa nostettin ylös mietittiin vetoakselisto clenerillä putsattiin (oli märkä vakselisto stefojen kohdalta ja laatikon alaosa), nosturilla käyntiin ja hetken pyöritettiin 1 vaihteella, ei näkyvää valumista jonka jälkeen sovittiin et seuraan tarkasti jos vielä valuu koska uudelleen täytössä hieman valui ohi, jos ois sitä. No ajoin töhin takas ja työpäivän päätyttyä sellainen lusikan verran oli juuri samalla paikalla eli tyhjennys propun kohdalla läikkä asfaltissa, soitin takas ja seuraavana päivänä taas huoltoon nopeasti, ennen tätä tarkistin kotona et olisiko liikaa vaihteistoöljyä...... tikun mukaan oli puolet liikaa??? eli ylimmän reijän kohdalla jossa F lukee niin vielä sen jälkeen yhtä paljon lisää???wtf no menin takas huoltoon, tyhjennettiin laatikko putsattiin ulkopuolelta märäks hikoillut subaru laatikko vetarit ja ympäristö.... seuraavalla viikolla päätin et vaihdetaan vetarin stefat ja samaa meinas asentaja et oikeastaan ei muuta keksi...

kummastuttaa oikein ihmeellisen paljon et miksi mittatikku näytti tuplasti enemmän ku mitä siellä todellisuudessa oli koska mitattiin litkun määrä jä huideltiin siinä 3,5L paikoilla niinkuin pitääkin,.. tuossa aikaisemmin keväällä ku vaihdatin toisaalla ja silloin satuin olemaan mukana vieressä ja senkin jälkeen moneen otteeseen tarkastanut tasasen välein öljyt niin kaikki ollut kohdallaan, kaikki nesteet eikä valumia missään asfaltissa ja ku kesärenkaat alle laitoin ei missään näkyvää nestettä pohjassa EI MISSÄÄN. Vain kytkin paketti vaihdettiin, laatikolle ei mitään tehty ku nesteet pois ja takas. Auto vaihtaa tosi hyvin nyt, kevyesti ja vetää hyvin... paremmin. Mutta edelleen tiputtaa lusikan verran seisottuaan paikoillaan ja mittatikku näyttää yliannostusta reippaasti vaikka siellä on noin 3,5L?????? Onko kellään tieto tai ideoita missä vika piilee, itse et stefa vuotaa pelkääjän puolelta (sieltä eniten märkä) ja tyhjenny proppua tarkistettu kiristetty/tiiviste vaihdettu kahdesti

Sori et pitkä liirum laarum mut koittakaa kestää ja hyvää kesää kaikille osaanottajille

jarkkoo
Jäsen
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 16:00

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja jarkkoo » 12 Kesä 2015, 07:23

Laatikon huohotin tukossa?
Talouden Subarut: MY22 Outback, MY93 SVX

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja STI » 12 Kesä 2015, 08:43

subbe2007 kirjoitti:Sori et pitkä liirum laarum mut koittakaa kestää ja hyvää kesää kaikille osaanottajille


Minä mitään auttaa osaa mutta kunhan kommentoin sitä vaan, että juuri tollanen sen vikakuvauksen pitääkin olla eli ei sitä anteeksi pidä pyydellä.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

jkb
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 19:45

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja jkb » 14 Kesä 2015, 00:46

Oisko tikut ja reijät menny sekasi? :crazy:
-07 Legacy 3.0R stw

subbe2007
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 23:09

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja subbe2007 » 14 Kesä 2015, 08:23

Kyl tikku näyttää samalta mutta voihan olla et on jonkun toisen subarun vuosimallin tikku? Sattumalta vaihtunut. Tarkastanut joka päivä ja kyl pinta pysyy tikussa samalla kohdalla eli liikaa ja reilusti. Laatikko vaihtaa hyvin eikä öljy vaahtoile, stefan vaihto edessä tiistaina, molemmat puolet, katsotaan sit uudestaan laskeeko pinta???

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja Jampsu » 14 Kesä 2015, 11:31

Subarun askit ei ainakaan säikähdä jos siel on pikkusen reilusti ölppää lähinnä parempi vaan. (ei nyt kuitenkaan litratolkulla)
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

jkb
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 19:45

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja jkb » 14 Kesä 2015, 16:50

subbe2007 kirjoitti:Kyl tikku näyttää samalta mutta voihan olla et on jonkun toisen subarun vuosimallin tikku? Sattumalta vaihtunut. Tarkastanut joka päivä ja kyl pinta pysyy tikussa samalla kohdalla eli liikaa ja reilusti. Laatikko vaihtaa hyvin eikä öljy vaahtoile, stefan vaihto edessä tiistaina, molemmat puolet, katsotaan sit uudestaan laskeeko pinta???

Joo manuaalissa ei vissiin niitä tikkuja ole kun moottorille ja vaihteistolle. Tossa automaatissa kun on vielä erikseen etuperän tikku.
-07 Legacy 3.0R stw

subbe2007
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 23:09

Re: kytkin wrx 2007

ViestiKirjoittaja subbe2007 » 17 Kesä 2015, 22:12

....... no loppuhan se vuotaminen ku vaihdettiin stefat molemmille puolille, ,,,,, mutta vaihteiston öljymäärä tikussa pysyy ylemmällä ku yläraja edelleen auto sekä laatikko toimii erittäin hyvin. Näillä sit mennään etiäpäin! :wave: :wave:


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa