Ostin syksyllä 2014 käytetyn 2007vm wrxän joka ajettu silloin 85tkm, auto ollut uudenmaan alueella kunnes toin tänne pohjanmaalle sen. Perus setti... hammashihna, pyörät kiristin moottoriöljyn vaihto ja mukavaa ajoa kaikki tuntui hyvin paitsi et vaihteisto ei ollut mikään paras mut aikaisemmin foresteri vapari alla ja ei se siitä paljon eronnut. Palstoilla lukenut et kytkinpaketti hieman heikko näissä wrxssä, lastutin sen ja aloin hieman katselemaan uutta kytkintä kaverille tulevaisuutta ajatellen, keväällä kokeilin vaihtaa vaihteistoon öljyt jospa hieman parantuisi vaihtaminen ja kas kummaa kyl hieman parani, no nytten sitten noin kolme viikkoa sitten pamahti paineasetelma siitä ja eikun ameriikasta xtd stage 2 kit kytkintä tilaamaan koska hintaero euroopasta tai sitten suomesta puolet halvempi.
Aikoja ei sit meinannut saada millään mistään, mutta yllättäen kas kas paikallinen subaru merkkihuolto sai japaninhirmun tungettua pari päivää sitten äkillisesti huoltoon ja 7h päästä se oli taas tiellä iloisena murisemassa ja muille autoillijoille näyttämässä hyvää vointiaan.
Ongelma
Seuraavana aamuna töihin lähtiessä satuin näkemään tumman läikän paikalla jossa auto oli seissyt yön, Sormella kokeilin haistellen!! Vaihteisto öljyä....?? Kävin ruokatunnilla subbehuollossa nostettin ylös mietittiin vetoakselisto clenerillä putsattiin (oli märkä vakselisto stefojen kohdalta ja laatikon alaosa), nosturilla käyntiin ja hetken pyöritettiin 1 vaihteella, ei näkyvää valumista jonka jälkeen sovittiin et seuraan tarkasti jos vielä valuu koska uudelleen täytössä hieman valui ohi, jos ois sitä. No ajoin töhin takas ja työpäivän päätyttyä sellainen lusikan verran oli juuri samalla paikalla eli tyhjennys propun kohdalla läikkä asfaltissa, soitin takas ja seuraavana päivänä taas huoltoon nopeasti, ennen tätä tarkistin kotona et olisiko liikaa vaihteistoöljyä...... tikun mukaan oli puolet liikaa??? eli ylimmän reijän kohdalla jossa F lukee niin vielä sen jälkeen yhtä paljon lisää???wtf no menin takas huoltoon, tyhjennettiin laatikko putsattiin ulkopuolelta märäks hikoillut subaru laatikko vetarit ja ympäristö.... seuraavalla viikolla päätin et vaihdetaan vetarin stefat ja samaa meinas asentaja et oikeastaan ei muuta keksi...
kummastuttaa oikein ihmeellisen paljon et miksi mittatikku näytti tuplasti enemmän ku mitä siellä todellisuudessa oli koska mitattiin litkun määrä jä huideltiin siinä 3,5L paikoilla niinkuin pitääkin,.. tuossa aikaisemmin keväällä ku vaihdatin toisaalla ja silloin satuin olemaan mukana vieressä ja senkin jälkeen moneen otteeseen tarkastanut tasasen välein öljyt niin kaikki ollut kohdallaan, kaikki nesteet eikä valumia missään asfaltissa ja ku kesärenkaat alle laitoin ei missään näkyvää nestettä pohjassa EI MISSÄÄN. Vain kytkin paketti vaihdettiin, laatikolle ei mitään tehty ku nesteet pois ja takas. Auto vaihtaa tosi hyvin nyt, kevyesti ja vetää hyvin... paremmin. Mutta edelleen tiputtaa lusikan verran seisottuaan paikoillaan ja mittatikku näyttää yliannostusta reippaasti vaikka siellä on noin 3,5L?????? Onko kellään tieto tai ideoita missä vika piilee, itse et stefa vuotaa pelkääjän puolelta (sieltä eniten märkä) ja tyhjenny proppua tarkistettu kiristetty/tiiviste vaihdettu kahdesti
Sori et pitkä liirum laarum mut koittakaa kestää ja hyvää kesää kaikille osaanottajille