SERE kirjoitti:Juu kyl mää sen tiedän mitä siinä huudon tiedoissa luki. MY97. En oo kyl ihan varma onko niissä valoissa edes dot hyväksyntää. se tietysti selviää kun auto joskus hamassa tulevaisuudessa saapuu.
siis noissa dot valoissako ei ole edes valmiutta korkeudensäädölle.
SERE kirjoitti:Juu kyl mää sen tiedän mitä siinä huudon tiedoissa luki. MY97. En oo kyl ihan varma onko niissä valoissa edes dot hyväksyntää. se tietysti selviää kun auto joskus hamassa tulevaisuudessa saapuu.
siis noissa dot valoissako ei ole edes valmiutta korkeudensäädölle.
SERE kirjoitti:noku sitä just mietin et näyttääkö pitkät aina tasasesti molemmin puolin tietä. vai toiseen suuntaan enemmän.
Mannion kirjoitti:Mites tuo vastaavuustodistus hankitaan? Maahantuojalta suoraan vai esim Laakkosen kautta? (täällä paikallinen Subarukauppias...
JayL kirjoitti:Vastaavuustodistus Subaru Nordicilta, Tero Ylipaavalniemi.
nokonzok kirjoitti:Valoissa ei tarvitse olla minkäänlaista hyväksyntää, kunhan kuvio on kunnossa. Jos hyväksyntää ei ole, valoista pitää saada hyväksytyn asiantuntijan lausunto. Moni katsuri tosin hyväksyy ilmankin.
Mannion kirjoitti:Vastaavuustodistus haettu postista kivan hintainen paperi, 186 euroa...
Terävä kirjoitti:Kuka on yleensä yms. hyväksytty asiantuntia??? Uteliais..
Askorbiini kirjoitti:Mannion kirjoitti:Vastaavuustodistus haettu postista kivan hintainen paperi, 186 euroa...
Lienee edelleen tänäänkin olla kalliimpi esim. Tüv Nordilta tilata... ja sieltä tulee vielä pienemmillä massoillakin ne paperit.Terävä kirjoitti:Kuka on yleensä yms. hyväksytty asiantuntia??? Uteliais..
Esimerkiks (lähes) kuka tahansa Testmillin ( http://www.testmill.fi ) edustaja pystyy noita lausuntoja ja papereita tekemään.
Omaan autoon tais olla kokonaiset 26 euroa se lausunto. (Vuoden takainen tilanne)
SERE kirjoitti:Eipä kuulemma saa hyväksytyn asiantuntijan lausuntoa jos japanin mallin valoissa ei ole minkäänlaista hyväksyntää. Vaikka kuvio olisikin oikein. Näin sanottiin A katsastuksessa kun soittelin
Mikäs nyt eteen
Jampsu kirjoitti:SERE kirjoitti:Eipä kuulemma saa hyväksytyn asiantuntijan lausuntoa jos japanin mallin valoissa ei ole minkäänlaista hyväksyntää. Vaikka kuvio olisikin oikein. Näin sanottiin A katsastuksessa kun soittelin
Mikäs nyt eteen
Mitähän vittua... Sitä vartenhan noi testit on että voi hyväksyttää mm. ns omavalmiste valot
SERE kirjoitti:Eipä kuulemma saa hyväksytyn asiantuntijan lausuntoa jos japanin mallin valoissa ei ole minkäänlaista hyväksyntää. Vaikka kuvio olisikin oikein. Näin sanottiin A katsastuksessa kun soittelin
Mikäs nyt eteen
Tomcat kirjoitti:SERE kirjoitti:Eipä kuulemma saa hyväksytyn asiantuntijan lausuntoa jos japanin mallin valoissa ei ole minkäänlaista hyväksyntää. Vaikka kuvio olisikin oikein. Näin sanottiin A katsastuksessa kun soittelin
Mikäs nyt eteen
Vaihda konttoria...
JuPe kirjoitti:Laita eurovalot leimalle... Ei optimiratkaisu..
SERE kirjoitti:Sitenniin kun projektoreissa on H3 ja H1. Euroumpioissa on sitten pelkästään H4
E: tulipahan nyt otettua kuvat noista valoista testmillille ja tämmöstä tekstiä niistä löytyi
Ja valokuvio on kyllä mun mielestä ihan semmonen kuin kuuluukin
SERE kirjoitti:Eipä osu johdotukset ihan yksiin, eikä kyllä saa ängettyä H1 ja H3 siihen H4 reikään.
Tulli sitten päätti pistää virhemaksun ja lopettaa verotuksen vaikka rekisteröintitodistus pitäisi olla toimitettuna 28. päivä tai itse lopettaa verotus.
POTKIII PÄÄHÄN
SERE kirjoitti:Kaikki täs on tuntunu olevan vaikeeta alusta asti. Enpä oo edes tienny tommosesta väliaikasesta rek todistuksesta. Käydäänkö siinä vaan näyttämässä autoa ihan normaalisti.
Se 28. Päivä olikin jatkoaikaa mutta ei näköjään oo niille menny perille asti.
Huomenna pitäis selvitä mitä se testmillin asiantuntija on mieltä noista valoista jos vaikka selviäis sillä lausunnolla.
Jampsu kirjoitti:SERE kirjoitti:Kaikki täs on tuntunu olevan vaikeeta alusta asti. Enpä oo edes tienny tommosesta väliaikasesta rek todistuksesta. Käydäänkö siinä vaan näyttämässä autoa ihan normaalisti.
Se 28. Päivä olikin jatkoaikaa mutta ei näköjään oo niille menny perille asti.
Huomenna pitäis selvitä mitä se testmillin asiantuntija on mieltä noista valoista jos vaikka selviäis sillä lausunnolla.
Käyt leimalla ns. Vikalistan eli aloitat katsastuksen ja pyydät väliaikaisen todistuksen verotusta varten. Tässä vaiheessa ei kannata viel esitellä vastaavuustodistusta vaan viedä vasta jälkitarkastuksessa niin saat japanin massat verotukseen.
SERE kirjoitti:Ai se onnistuu noin. Kun tullin sivuilta joskus luin että pitää olla hyväksytty päätös että saa verotettua niin en sitten ole hakenut vikalistaa.
Jampsu kirjoitti:SERE kirjoitti:Ai se onnistuu noin. Kun tullin sivuilta joskus luin että pitää olla hyväksytty päätös että saa verotettua niin en sitten ole hakenut vikalistaa.
Mä oon verottanu yhden subarun pelkällä vastaavuustodistuksella ja kaks kappaletta tolla väliaikaisella todistuksella. Viimesin tän vuoden keväällä.
SERE kirjoitti:Jampsu kirjoitti:SERE kirjoitti:Ai se onnistuu noin. Kun tullin sivuilta joskus luin että pitää olla hyväksytty päätös että saa verotettua niin en sitten ole hakenut vikalistaa.
Mä oon verottanu yhden subarun pelkällä vastaavuustodistuksella ja kaks kappaletta tolla väliaikaisella todistuksella. Viimesin tän vuoden keväällä.
Noniin täytyy sitten huomenna käydä konttorilla ja soittaa tulliin että saavat lapun samana päivänä. Ihme ettei ne ehdota tollasta ku ei kumminkaa halua mitään muutakuin rahat pois. Niitä taida kiinnostaa siitä pidemmälle mikään.
Tai sit lähetän kopion vastaavuustodistuksesta. Oisko alle 100kg eroa ja verotus menee mutenkin keskimääräisen ajosuoritteen mukaan. Katotaan huomenna siis lisää mitä päätän tehdä.
Jampsu kirjoitti:SERE kirjoitti:Ai se onnistuu noin. Kun tullin sivuilta joskus luin että pitää olla hyväksytty päätös että saa verotettua niin en sitten ole hakenut vikalistaa.
Mä oon verottanu yhden subarun pelkällä vastaavuustodistuksella ja kaks kappaletta tolla väliaikaisella todistuksella. Viimesin tän vuoden keväällä.
Tomcat kirjoitti:Sivuaa vähän aihetta, mutta onko muilla ollut noiden prosenntien kanssa säätöä... Itelle tuli 37% Foresteriin mikä oli oman tulkintani mukaan väärin,mutta kun noi Tullin koukerot on niin ihmeellisiä ettei niistä ota Erkkikään selvää??
viewtopic.php?f=6&t=2572
Tähänkin on kait tulossa joku muutos alkuvuodesta, mutta tiedä sitten voiko tuota jälkikäteen oikaista.
Jampsu kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Sivuaa vähän aihetta, mutta onko muilla ollut noiden prosenntien kanssa säätöä... Itelle tuli 37% Foresteriin mikä oli oman tulkintani mukaan väärin,mutta kun noi Tullin koukerot on niin ihmeellisiä ettei niistä ota Erkkikään selvää??
viewtopic.php?f=6&t=2572
Tähänkin on kait tulossa joku muutos alkuvuodesta, mutta tiedä sitten voiko tuota jälkikäteen oikaista.
Mähä jo kirjotin toiseen topickiin et eiku lappua sisään ja odottelemaan rahoja takas.
Tomcat kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Sivuaa vähän aihetta, mutta onko muilla ollut noiden prosenntien kanssa säätöä... Itelle tuli 37% Foresteriin mikä oli oman tulkintani mukaan väärin,mutta kun noi Tullin koukerot on niin ihmeellisiä ettei niistä ota Erkkikään selvää??
viewtopic.php?f=6&t=2572
Tähänkin on kait tulossa joku muutos alkuvuodesta, mutta tiedä sitten voiko tuota jälkikäteen oikaista.
Mähä jo kirjotin toiseen topickiin et eiku lappua sisään ja odottelemaan rahoja takas.
Juu sorry, pitikin tuossa mainita kiitokset Jampsulle ja Jupelle ensiselvittelystä, mietin vaan miten muilla on tuo mennyt??
Oikasupyyntö tosiaan lähtee heti kun kerkeen sen raaputtaa...
nokonzok kirjoitti:Tuolta oikaisuvaatimukselle pohja niin ei tarvitse turhia pähkäillä.
http://autoharrastajat.fi/?p=183
JuPe kirjoitti:Alusta ei tarvia lappua. Mikä hiton kulmiensäätölappu? Jos se nyt suoraan kulkee, niin ei se kiinnosta katsastushenkilöä tuon taivaallista.
Vastaavuustodistus tulee europainoilla (jos subarulta), eli menee viisipaikkaiseksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa