HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outback 2012 60 tkm huolto

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 04 Heinä 2015, 20:05

Eli 60 tkm huolto olisi edessä. Atoyhuolto ottaa 620 euroa huollosta, samoin kuin merkkiliikekin. Jarrunesteet, öljyt moottoriin, vaihteistoon, nelivetoon, jääähytinnesteet, suodattimia jne...

Vepsäläinen meinotteli ettei vaihteistoöljyjä kannattais vielä vaihtaa tuossa kilometrimäässä.
Eli hinta tippuis 400 kieppeille.

Onko järkevää huollattaa vielä ja maksaa kallista huoltoa vielä noilla kilometreillä. JOs tekis tuon isomman huollon vasta 90 tkm.
Vaihtais vain öljyt ja suodattimet.

Takuu loppunut 2015 maaliskuun lopussa. Mutta viisaammat sanoo että takuu kattaa vielä jos huollot tehty merkkihuollon mukaisesti... liukuva takuu jne..

Kertokaapa mielipiteitä huoltohinnoista ja vaikutuksista jos ei ja huollattaa...
Itse en kykene kun ei paikkoja missä tehdä jne.

Toki kun kyseessä nuinkin hyvä auto niin mielelläänhä sitä huoltaiskin ja pitää kuin kukkaa kämmenellä, mutta onhan nuo suolaisia nuo hinnat.

JA jos 90 tkm tulee vielä remminvaihto eteen niin... huh :shock:

Janppa
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Janppa » 04 Heinä 2015, 23:49

Nuo vaihteistoöljyt (pois lukien cvt) kyllä kannattaa vaihtaa jos on vielä ensiasennusöljyt. Varsinkin peräöljy on monesti todella kauhean näköistä ekassa öljyn vaihdossa 60tkm kohdalla. Ja tuon ikäisessä Subarussa on longlife jäähdytysnesteet jotka vaihdetaan vasta 165tkm! Ja kolmanneksi se jakoremmi on vasta 150tkm kohdalla.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja JuhaH » 05 Heinä 2015, 10:41

60tkm välein (eli 60/120/180/jne) on tosiaan huolto-ohjelmassa tuo isoin/kallein urakka. Ja jakohihna käsittääkseni on 105tkm/5v vaihtovälillä, ei 150tkm.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 05 Heinä 2015, 17:15

Eli viisain on huollattaa kunnolla ja tehdä tuo 60 tkm huolto-ohjelman mukaisesti.
Tuo jakopää on vähän kyseenalainen, toiset sanoo että 150 tkm ja toiset 105/5vuotta.
Pitää tuo vielä varmistella ettei mee sormi suuhun sitte.

Ogis
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Helmi 2015, 18:07

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Ogis » 05 Heinä 2015, 18:00

Itsellä kävi outback -10 juuri 105tkm/5v huollossa sorsalla, eikä siihen jakohihnaa vaihdettu tulpat kumminkin.
hihnan vaihto on 150tkm/ 7 vai 8vuotta. kyselty useammalta subaru huollolta asiaa ja kaikilta sama vastaus, vaikka
huoltokirjanen mainitsee hihnan vaihtoväliksi 105tkm/5v.
Tiedä sitten onko bensa ja diesel versioilla erillainen vaihtoväli jakohihnan puolesta, oma kumminkin kulkee bensalla.

Janppa
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Janppa » 05 Heinä 2015, 18:13

Jos oikein muistan, niin se oli MY09 loppuvuodesta kun tuo jakohihnan vaihtoväli muuttui näin:
Vaparit 150tkm
Turbot 105tkm
Ja noi dieselit on ketjulla.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja JuhaH » 05 Heinä 2015, 18:23

Tuota jakohihnan vaihtoa vähän tutkailin, Kanadan Subarulta löytyy mm. tällainen:

"†Every 160,000 km/10 years (whichever occurs first):
Replacement of camshaft drive belts (All turbocharged engines and H4 naturally aspirated Legacy and Outback)"

http://subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&WebSiteID=282

Muuttuu tosiaan 2009 jälkeen tuo vaihtoväli tuohon 150tkm.

PDF-muodossa kaikki (Kanadan ohjeet bensa-malleille):
Forester, Impreza, Legacy, Outback, Tribeca, WRX and WRX STI models 2012 and up
2010-2011MY Naturally-Aspirated 4- and 6-cylinder engines (all models)
2002-2011MY Turbocharged 4-cylinder engines (all models)
2000-2009MY Naturally-Aspirated 6-cylinder engines (all models)
1990-2009MY Naturally-Aspirated 4-cylinder engines (all models, including SVX)

Olosuhteiden puolesta lienee aika vertailukelpoinen Suomen kanssa tuo Kanadan ilmasto. En tiedä saisiko jostain Subaru-huollosta kysymällä tuon paikallisen ohjelman käsiinsä, verkosta ei noita tunnu löytyvän äkkiseltään.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 05 Heinä 2015, 19:29

Pitääpä merkkiliikkeestä kysellä tuota vaihtoväliä. Mutta on aika vankka usko kyllä tuohon 150 tkm ja 7-8 vuotta vaihtoväli.
Jahka kun saan varmistuksen asiaan niin ilmottelen tänne.
Kiitos vinkeistä :headbang:

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja chinaski » 05 Heinä 2015, 20:00

US/CAN huoltomanuaalissa turbo (2.5l) ja vaparille (2.5l ja 3.6l) sanotaan jakopään remmin vaihtoväliksi 105kk/168tkm sekä USA että Canada malleille.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Heinä 2015, 13:37

chinaski kirjoitti:US/CAN huoltomanuaalissa turbo (2.5l) ja vaparille (2.5l ja 3.6l) sanotaan jakopään remmin vaihtoväliksi 105kk/168tkm sekä USA että Canada malleille.

:wtf: eiks 3.6L oo ketjulla niiku pikkuveli 3L samaa sarjaa molemmat ez30 ja ez36

Edit.
Sitähän mäkin
http://rs15.pbsrc.com/albums/a383/Kosta ... pg~320x480
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja chinaski » 07 Heinä 2015, 17:01

Jampsu kirjoitti:
chinaski kirjoitti:US/CAN huoltomanuaalissa turbo (2.5l) ja vaparille (2.5l ja 3.6l) sanotaan jakopään remmin vaihtoväliksi 105kk/168tkm sekä USA että Canada malleille.

:wtf: eiks 3.6L oo ketjulla niiku pikkuveli 3L samaa sarjaa molemmat ez30 ja ez36

Edit.
Sitähän mäkin
http://rs15.pbsrc.com/albums/a383/Kosta ... pg~320x480


Ei tuossa huolto-ohjelmassa ole mitään erikoista merkintää 3.6l ketjun vaihtoon. Onko noille ketjuille edes mitään vaihtoväliä, vaiko onko niillä moottorin "elinikäinen" takuu?

Kuva
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 10 Heinä 2015, 15:34

Noni ois 60 tkm huolto tehty, kovastihan sinne vaihdeltiin nesteitä jne. Ja löytyipä sieltä pieni välys hammastangostakin.
Jälleenmyyjän kautta yhteys maahantuojaan ja nyt odotellaan mitä meinaavat!

63416 ajettu ja nyt jo välys hammastangossa.... :roll:

Halkomies
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 16:12

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Halkomies » 11 Heinä 2015, 11:35

Subarulla toimii yleensä todella mallikkaasti takuu ja GW -asiat. Eli eiköhän tuostakin välykset lähde jonkun muun kuin omaan piikkiin.

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 12 Heinä 2015, 23:09

Takuu virallisesti loppunut 3 kk sitten. Huoltokirja kyllä täydellinen.
Kohtuu juhlavan hintainen kuulemma vaihdella nuo hammastangon osat töineen päivineen jotain 1600-1800 euron luokkaa.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Heinä 2015, 05:42

Hansa1 kirjoitti:Takuu virallisesti loppunut 3 kk sitten. Huoltokirja kyllä täydellinen.
Kohtuu juhlavan hintainen kuulemma vaihdella nuo hammastangon osat töineen päivineen jotain 1600-1800 euron luokkaa.

Kyllä toi on mentävä takuuseen noilla kilsoilla ja 3kk on niin marginaali aika et ei voi vaikuttaa
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja tuRboman » 13 Heinä 2015, 07:52

Selvähän tuo. Vika oli jo 3kk sitten.

Itellä meni 2010 Outback tänään SPL:lle jakoremmin vaihtoon. Merkkarilla tarjosivat 150tkm huoltoa 1200€ alkaen :-o SPL:llä Kimmo sanoi pelkän remmin osuudeksi osineen (vesipumppu + rullat ) n. 600€ ja mitä sitten päälle. Katsotaan.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Hansa1
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:28

Re: Outback 2012 60 tkm huolto

ViestiKirjoittaja Hansa1 » 06 Elo 2015, 19:23

Kyllä toi on mentävä takuuseen noilla kilsoilla ja 3kk on niin marginaali aika et ei voi vaikuttaa[/quote]


....kävi tutkimuksissa ja totesivat että normaalia pientä liikettä. Vertasivat 2010 mallin outbackkiin. Siinä sama ja kilometrejä oli 80 000.
Pyysin merkkiliikkeen huoltovastaavaa kertomaan maahantuojalle ja mulle s-postiin maahantuojan vastaus, ei tosin ole mitään kuulunut!


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa