HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Antilag subaruun

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Wagonrally
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Heinä 2015, 09:06

Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Wagonrally » 22 Heinä 2015, 09:09

Elikkäs autona on subaru impreza GT 1997. Minkälaiset mahdollisuudet kyseiseen kippoon on saada antilag toiminto? Vaatiiko ecunvaihdon vai onko vaan ohjelmointi homma?

nemola
Jäsen
Viestit: 654
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja nemola » 22 Heinä 2015, 11:01

Ei onnistu ainakaan ohjelmoimalla vakioecua.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja scoobytune » 22 Heinä 2015, 12:39

Vuosimalliin 2000 ja uudemmat saa antilagin vakio ECU:uun.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Jampsu » 22 Heinä 2015, 13:49

ESL lisäkortilla onnistuu Absolute performance myy ja säätää suomessa
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 22 Heinä 2015, 14:00

ESL en suosittele, ihan omasta kokemuksesta...
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Hakala » 22 Heinä 2015, 20:33

PowerFC Pro-versiolla saa, mutta vähän vaikeampi löytää käytettynä

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Heinä 2015, 22:17

Jaa, mihins muualle tuota tarvii kun parkkipaikan katu-uskottavuuteen??
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Speed79 » 22 Heinä 2015, 22:52

Autronic ja kaikki mitä osasit ajatella ja varsinkaan se mitä et edes osannut ajatella on mahdollista :thumbsup:
Ja Tomcat: joskus sillä voi päästä nopeemmin eteenpäin viivalta kuin pelkällä rajottajalle huudattamalla.... (toisaalta enhän mä näistä vehkeistä mitään tiiä teihin subaru guruihin verrattuna)
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Heinä 2015, 23:17

Sit kannattaa pistää rahat ensin siihen 6-loviseen jos antilagilla meinaa lähetellä, mulla henk koht olis ehkä viimetteks antilag virilistalla, mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee...

Kyllä tuolla 5-speed on aika moista venäläistä rulettia noi paikaltaan lähettelyt
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Speed79 » 22 Heinä 2015, 23:33

Niin no ekassa kysymyksessä kyseltiin että saako tällästä ominaisuutta tälläseen autoon??? Vastaus on että saa joutuu ostamaan vaan kunnon jm ecun sitä varten. Se että sitä ei kysytty että kannattaako kysyttyä ominaisuutta käyttää kuin vähintään 6v laatikolla varustetussa autossa... ei kannata näin se on ainakin se yleisin vastaus... ite ajelin 5v laatikolla ja antilagilla about 10tkm ja noin 30 lähtöä ja ei ollut ongelmia... mutta sitten piti ostaa 6v laatikko kun 5v laatikon ei pitänyt mitään kestää...
mechanix kirjoitti:ESL en suosittele, ihan omasta kokemuksesta...
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Avatar
vilnu
Viestit: 57
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:38
Paikkakunta: Pori

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja vilnu » 22 Heinä 2015, 23:34

Tomcat kirjoitti:Sit kannattaa pistää rahat ensin siihen 6-loviseen jos antilagilla meinaa lähetellä, mulla henk koht olis ehkä viimetteks antilag virilistalla, mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee...

Kyllä tuolla 5-speed on aika moista venäläistä rulettia noi paikaltaan lähettelyt


AMEN to that :angel2:
Impreza WRX STI Type-R my-98

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Heinä 2015, 00:43

Niin, se että Mechanix ei osaa ESLää säätää ei kai siitä huonoa tee?

Voinhan minäkin huudella vaikka mitä ns kilpailijoiden (Mechanix / Syvänen motorsportin) tuotteista, luulisi vaan että hallitusjäsenellä olisi edes jonkinlainen pelisilmä tässäkin asiassa...

Hyvin toimii maailmalla Time Attack ja Gymkhana piireissä, Suomessa myös useamman säätänyt ongelmitta.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Heinä 2015, 05:44

Sorry, kerroin vain oman mielipiteeni perustuen omaan kokemukseen...

ESL:ää osaan kyllä säätää, siitä ei ole kyse. Kyse on siitä että en tykkää säädettävistä moottorinohjauksista joista puuttuu oleellisia säätöjä, esim. ESL:ssä nyt injector lag time säätö ja tais jotain muutakin puutetta olla sekä ecu ei näytä ollenkaan suuttimien aukioloaikaa ja tuo lag time näkyy päin honkia. Muutama muukin käytettävyydessä ilmennyt pikkuseikka, kuten MAPillisena saat joka kerta konvertoida esim. bensakartan että se näyttää oikeita arvoja, loggaaminen pätkii jatkuvasti sun muita kummallisuuksia.

Ja kirsikkana kakun päällä, ESL:stä kertoivat että ei mun tarvitse mitään injector lag timeja säätää kun kerta vakio suuttimet... :roll: siellä ESL:llä ei vissiin vaihdella suuttimia? Siihen eivät edes ottaneet kantaa miksi suuttimien aukioloaikaa ei ecu näytä...

Käyttäjän kannalta jota ei tuon taivaallista kiinnosta boksin sisältö sillä ei sinänsä mitään merkitystä olekaan mutta niinkuin sanoin, en suosittele omasta kokemuksesta.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Tomcat » 23 Heinä 2015, 08:46

Mä en osaa säätää mitää...

:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Heinä 2015, 12:03

Eli ESL kertoi saman sinulle kun minäkin, sitä ei tarvitse kun ymmärtää miten tuo toimii.

Jokaisessa ecussa ja softassa on omat ominaisuutensa, ja kaikkia ei tosiaankaan voi säätää saman "kaavan" mukaan, ihan toimivia ne on silti kun oppii käyttämään.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Heinä 2015, 14:27

Displaced kirjoitti:Eli ESL kertoi saman sinulle kun minäkin, sitä ei tarvitse kun ymmärtää miten tuo toimii.

Jokaisessa ecussa ja softassa on omat ominaisuutensa, ja kaikkia ei tosiaankaan voi säätää saman "kaavan" mukaan, ihan toimivia ne on silti kun oppii käyttämään.

No siis, ei ne ESL:tä kyllä mitään kertonu, alla keskustelu kun kysyin onko kyseistä karttaa ja miksi ei suuttimen aukioloaika tai akun jännite näy logissa:
Minä: Should there be injector lag time setup and battery voltage/injector pulse width in log?
ESL: What injectors are you using?
Minä: Yellow 440cc
ESL: If you are using stock injectors and a stock map the car will run stock.
Minä: Strange... maps should be almost stock if not stock. But is there somewhere settings for injector lag to check? And injector pulse width time in log?
Minä: And why log shows 5-6ms injector lag time, is it normal?
ESL: The injector settings are all correct for standard injectors, you don;t need to touch them.

Eli aika tyhjentävä vastaus. Jos asiakaspalvelu on tuota luokkaa niin ei voi kyllä "ecuakaan" kehua. Kysyin sultakin aikaisemmin, että meinasitko tosiaan että tuon suuttimen aukeemisajan voi kompensoida jollain muulla asetuksella? Millä? Eli jos akun jännite heittelee tai on muuten vain jotain muuta kuin esim. säätäessa, että joku asetus muuttaisi suuttimen aukeamisaikaa akun jännitteen mukaan vai mitä?

Ecuja osaan kyllä säätää, ei se mitään rakettitiedettä ole, mutta jos nyt oletetaan että vaihdan suuttimet sellaisiksi joissa tuo lag time muuttuu radikaalisti ja käyrä aika vs. jännite on huomattavasti erilainen kuin vakioilla niin miten sen tuossa saa säädettyä? Äläkä nyt taas sano että "Vaatii vaan näppäilyä" :mrgreen: Jos sellaista säätöä ei ole niin mun mielestä sellaista ecuakaan ei tarvii autossa olla ;)

Eihän tuollaisen säädön puute maailmaa kaada, mutta oishan se hyvä (ja kuuluuu mielestäni ecun perusominaisuuksiin) että logista näkisi edes että kauanko ne suuttimet viihtyy auki ilman että tarvii lyödä oskilloskooppia ecuun kiinni :wtf:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Heinä 2015, 14:53

Niin, kuten aiemmin sanoin niin se vaatii sitä näppäilyä, mm 1000cc sidefeedit viinalle säädetty.

Ja kuten aiemminkin, niin en ala kertomaan kuinka tuo tehdään, et kuitenkaan ilmaiseksi noita itsekkään tee, niin pidetään joku ns kilpailuetu ;)
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

subaru
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 10:36

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja subaru » 23 Heinä 2015, 15:13

Mä haluaisin sellaisen Frontlägin enkä mitään jälkilägiä.. onko sellaisia :D

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Heinä 2015, 15:37

Displaced kirjoitti:Niin, kuten aiemmin sanoin niin se vaatii sitä näppäilyä, mm 1000cc sidefeedit viinalle säädetty.

Ja kuten aiemminkin, niin en ala kertomaan kuinka tuo tehdään, et kuitenkaan ilmaiseksi noita itsekkään tee, niin pidetään joku ns kilpailuetu ;)

Niinnoniin. Kyllähän tuo säätö onnistuu multakin ihan samallalailla että ei tässä mitään kilpailuetua sen suhteen ole enkä sitä ole hakemassakaan. Harrastus tää enemmänkin on mulle eikä mulla sen suhteen oo mitään intressejä mitään tietoa pimittää keltään eikä olla napit vastakkain. Mut jokainenhan petaa tavallaan ja niinkuin omaksi parhaakseen näkee :-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Heinä 2015, 18:39

Tämä nyt taas ihan väärä paikka tälle keskustelulle, mutta jatketaan kuitenkin kun kerta aloitettu...

Helppohan sitä on jälkeenpäin jeesustella, itse kyllä koen noi piikitykset ihan suoranaisena vittuiluna, yhtälailla tuo ESLn homma että ecu ja säätölaitteet yms ostetaan "virallisen" linjan ohitse ja kun ei taidot riitäkkään niin voimasanojen saattelemana aletaan mulle huutelemaan että millä perkeleellä tuota säädetään?

Ois voinut aikalailla eri tyyliin tuonkin asian esittää mikäli/sikäli se avunhaku oilisi ollut päällimmäinen intressi...

Harrastepohjalta minäkin näitä teen, mutta metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, tai jotain...
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Heinä 2015, 19:56

Jaa en tiennytkään että olet suomen ainut virallinen maahantuoja esl ecuille. Ecu kaapeleineen ja softineen on tullu suoraan esl:tä ja ainut ihmetyksen paikka on ollu noi mainitsemani arvot joiden puuttumista ihmettelin ja ajattelin sulta ystävällisesti kysyä kun oot niitten kaa pelannu enemmän. Taidoista ei oo tässä ollut kertaakaan kyse, sen voin luvata. Missään vaiheessa en ole sulle huutanut ja viimeisessä kommentissa sun kanssa keskustellessa tuli voimasana jota en edes sulle tarkoittanut, oli vaan noin yleisesti lauseessa.

Mutta samapa tuo, ecu on säädöissä ja tulee vaihtumaan tällaisen tumpelon taitamattoman itse tehtyyn ecuun kunhan vaan saan auton taas työn alle ;-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Heinä 2015, 23:58

Allright, eli asiat vaan käsitelty väärin :drinks:

Hyvä niin, ja varmasti tuo sinun ecu on varsin toimiva härveli.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Antilag subaruun

ViestiKirjoittaja mechanix » 24 Heinä 2015, 06:48

:drinks: :thumbsup:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Antilag subaruun???

ViestiKirjoittaja Winchester » 08 Elo 2016, 20:57

Mulla on Autronicin SMC, jossa paukku/antilag ja WOT/flat shift. Tarttis vähän neuvoja, miten ne säädetään tai kannattaa laittaa ettei säre koko hoitoa väärällä tavalla toimimalla. Netistä koitin ettiä ja vähän kyselin kellä kyseinen laite on, muttei oikein löytynyt selkokielistä toimintaa tai ko. henkilö ollut käyttänyt ominaisuutta.

Meininki siis saada turboihin painetta parempaan viivalta lähtöön edes hitusen paremmin kuin mitä pelkällä kaasulla saa paineltua ja kokeiltua lappu lattiassa vaihtoa jollain pehmoasetuksella. Mitä arvoja pitää / kannattaa mihinkin valikkoon laittaa ja mitä nimenomaan ei, ja miten ko. ominaisuuksia sitten käytetään?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa