HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
JunnuWRX
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Maalis 2015, 10:15

Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja JunnuWRX » 17 Syys 2015, 13:56

Kysymys kuuluu kuinka paljon uskaltaa ärsyttää vakio WRX impukan EJ20 konetta? Auto on 2001 vuotinen ja on tuntunut kestävän TO04 ahtimen paineen 1.7bar ilman ongelmia. Ei nakuta eikä mene laihalle... Onko jollain kokemusta millon alkaa lentelemään kangen palasia nilkoille?
Mikko Laitinen
O4O 85I 6469
Helsinki

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Displaced » 17 Syys 2015, 14:29

Td04sen kanssa toi 1.7bar on aika turhaa, kun siitä tulee vaan ilmanlämmitin.

Vakio veivit ei älyttömiä kestä, mutta sen verran mitä tuosta turbosta saa kylläkin.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

andrei
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:59
Paikkakunta: 016

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja andrei » 17 Syys 2015, 14:49

Minulla meni omasta KK:n laakerit 16g ahtimella 300hevosen kohdalla.
Eli kesken säädön levisi penkkiin.
Forester MY06

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja scoobytune » 17 Syys 2015, 15:42

Minulla kesti EJ205 aika tarkalleen 250 000 km, joista 150 000 km viritettynä. ~400hv/500nm. Joskus ne kilometrit tulee täyteen.. ja vielä osakaasulla.

Kuten ylempänä mainittu 1.7bar on turhan korkea piikkipaine pikkuruiselle turbolle. Yläkierroksilla paine tippuu joka tapauksessa.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Görand
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Syys 2015, 14:26

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Görand » 21 Loka 2015, 08:02

Morjens! Olisiko tämä sopiva topicci kysäistä. Kun kävi semmoinen juttu että tuosta imprezasta turbo tuli tiensä päähän ja uusi pitäisi nyt etsiä. Joku hieman isompi tekisi nyt mieli samalla laittaa mutta mikä semmoinen olisi? Noita td05-20g ahtimia jonkun verran katsellut kokemuksia ko. turbosta?

Ja tuohon koneremontti tehty liikkeessä, onkos kenelläkään tietoa kuinka pitkälle kestävät cosworth-merkkiset männät sekä uudemman stin-kanget?

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja eeeetu » 26 Loka 2015, 17:08

andrei kirjoitti:Minulla meni omasta KK:n laakerit 16g ahtimella 300hevosen kohdalla.
Eli kesken säädön levisi penkkiin.


laakerit ei hajoa tehoista, kyllä sulla on nyt jotain muuta vikaa siellä..

andrei
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:59
Paikkakunta: 016

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja andrei » 26 Loka 2015, 17:24

eeeetu kirjoitti:
andrei kirjoitti:Minulla meni omasta KK:n laakerit 16g ahtimella 300hevosen kohdalla.
Eli kesken säädön levisi penkkiin.


laakerit ei hajoa tehoista, kyllä sulla on nyt jotain muuta vikaa siellä..

Sitä en tiedä mikä merkitys tehoilla ja ahtopaineilla on laakereille, mutta sinne ne levisi.
Nyt uudet sisuskalut ja 5000km takana. :D
Forester MY06

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja eeeetu » 26 Loka 2015, 20:27

andrei kirjoitti:
eeeetu kirjoitti:
andrei kirjoitti:Minulla meni omasta KK:n laakerit 16g ahtimella 300hevosen kohdalla.
Eli kesken säädön levisi penkkiin.


laakerit ei hajoa tehoista, kyllä sulla on nyt jotain muuta vikaa siellä..

Sitä en tiedä mikä merkitys tehoilla ja ahtopaineilla on laakereille, mutta sinne ne levisi.
Nyt uudet sisuskalut ja 5000km takana. :D


runkolinjan tarkistaisin ensimmäisenä sekä öljypumpun

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 26 Loka 2015, 20:52

Tuossa omassa on uudelleen rakennettu kone. Jos nyt oikein muistan kun paperit on himassa.
STi v8 sisuskalut, GT IHI turbo, GT bensapumppu, kunnon laakerit, kannet oikastu. En muista oliko foren uudenkarhea ic vaiko gt impusta sekin. Kåtpåk ilmeisesti 3" rännillä.
Tällä hetkellä ahtomittari nousee 0,5bar. Ilmeisesti vakio mitä netistä kaivanut tietoa.
Laajakaistaa ei ole kiinni niin en tiedä millä seoksella mennään, mutta eikös yleensä tehokkaampi bensapumppu nosta säätämättömässä autossa syöttöä? Mietin vaan uskaltaisiko tuosta nostaa hivenen ahtoja ylös ilman suoraa säätämistä? (ajoin 80-100 alueella matka-ajoa rauhallisesti alle 100km ja tuntui, että 1/4 tankkia meni siinä. en ole vielä ekaa tankkia ajanut tyhjäksi, että voisin laskea oikean kulutuksen)
ECU oli jossain apparin jalkatilassa? Millä varmistan onko se sama ongelma ecu mitä GT impuissa vai onko sellainen jota pystyy helpommin säätämään?

Mietin kanssa kun Gt impussahan on vakiona huomattavasti enemmän tehoa mitä foressa niin onko ahtoja yhtään enempää vai onko se nokista kiinni?
Forester S Turbo '99 - RIP

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Urran » 27 Loka 2015, 12:30

Vaikka PA pumppu nostaisinin tavaranliikutuskykyä tai painetta niin ECUn LTFTit kyllä korjaa aukioloaikoja pienemmiksi kun kone yrittää käydä stoikiometrisellä. Siis vaikutus AFRään pyöreä 0.

Ahtoihin ei ole koskaan järkeä koskea ilman säätöä/luotettavaa mittarointia.

cherrymies
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 13:35

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja cherrymies » 27 Loka 2015, 17:25

Kennedy kirjoitti:Tuossa omassa on uudelleen rakennettu kone. Jos nyt oikein muistan kun paperit on himassa.
STi v8 sisuskalut, GT IHI turbo, GT bensapumppu, kunnon laakerit, kannet oikastu. En muista oliko foren uudenkarhea ic vaiko gt impusta sekin. Kåtpåk ilmeisesti 3" rännillä.
Tällä hetkellä ahtomittari nousee 0,5bar. Ilmeisesti vakio mitä netistä kaivanut tietoa.
Laajakaistaa ei ole kiinni niin en tiedä millä seoksella mennään, mutta eikös yleensä tehokkaampi bensapumppu nosta säätämättömässä autossa syöttöä? Mietin vaan uskaltaisiko tuosta nostaa hivenen ahtoja ylös ilman suoraa säätämistä? (ajoin 80-100 alueella matka-ajoa rauhallisesti alle 100km ja tuntui, että 1/4 tankkia meni siinä. en ole vielä ekaa tankkia ajanut tyhjäksi, että voisin laskea oikean kulutuksen)
ECU oli jossain apparin jalkatilassa? Millä varmistan onko se sama ongelma ecu mitä GT impuissa vai onko sellainen jota pystyy helpommin säätämään?

Mietin kanssa kun Gt impussahan on vakiona huomattavasti enemmän tehoa mitä foressa niin onko ahtoja yhtään enempää vai onko se nokista kiinni?


Ennenkun rupeat ruuvamaan ahtoja tai muutakaan niin laajakaista kiinni!

Ja säädätys ois kans järkiteko ;)
-Impreza GF8 Ver3 Wrx Sti -97 Jdm
-Terrano WD21 V6 Wide -93 Jdm
-Carina E 1.6 -92
-Cherry N12 1.6 -82
-Altezza SXE10 "TRD" -01 Jdm
-Civic EG9 SIR -94 Jdm
+muita

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 27 Loka 2015, 17:30

Kyllähän se säätö olis ihan asiaa kun miettii noita muutoksia mitä autossa on. ECU pitäisi selvittää myös (pystyykö tuota lainaa jostain uudemmasta mallista? sellaista joka olisi ilman lisäkortteja tms. säädettävissä).
Pk.alueen lähellä muuten muita 4wd dynoja kuin st-motors?
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Displaced » 27 Loka 2015, 19:06

4wd penkki löytyy itseltä espoosta.

Säädön suhteen tuo 99 ecu on vielä ongelmallinen kuten aiemminkin oli puhetta.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja mechanix » 27 Loka 2015, 21:02

Multa vois tässä lähiaikoina pukata ulos tohon sopivaa ecua ;-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

AlluV
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 09:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja AlluV » 08 Marras 2015, 22:09

Onko kellään tietoa mitä kestää 2.5L STI vakio kanget
_________________________________________
-Subaru impreza GT MY99 6speed swap
-Subaru impreza wrx sti 1995
-Suzuki GSX-R 750 K7

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 09 Marras 2015, 01:46

AlluV kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kestää 2.5L STI vakio kanget

Aikalailla saman mitä se opendeck lohkokin
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

AlluV
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 09:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja AlluV » 09 Marras 2015, 21:00

Jampsu kirjoitti:
AlluV kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä kestää 2.5L STI vakio kanget

Aikalailla saman mitä se opendeck lohkokin


Mitähän mahtaa sit kestää ei kehtaa rajoille asti virittää sitten, tämmöstä tulossa:

EJ205 lohko
Wössner männät
2.5L sti veivit
ACL laakerit
Metallikannentiivisteet
Vakio kannenpultit

TD05-18GTX
RST pakosarja
3" rööri
Välijäähytin keulalla.

Mitä kytkin vaihtoehtoja katukäyttöön suosittelisitte?

99gt vakio moottoriohjaus ei varmaan mikään paras. Artec ainakin säätää mutta onko muita?
_________________________________________
-Subaru impreza GT MY99 6speed swap
-Subaru impreza wrx sti 1995
-Suzuki GSX-R 750 K7

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 10 Marras 2015, 00:25

Ei ainakaan paljoo yli 500Nm, 600Nm alkaa olla jo semi closed deckin keston rajoilla. Eli newage sti:n 2L ej207 lohko.

Noi kannenpultit laittasin suosilla arpit ihan jo kiristys helppoudenkin vuoksi.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

andrei
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:59
Paikkakunta: 016

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja andrei » 10 Marras 2015, 13:39

Minultakin tiputettiin väännöt 500nm:iin.
Kyllähän siinä tieten tuo 205lohko tiukilla on. :roll:
Forester MY06

AlluV
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 09:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja AlluV » 26 Marras 2015, 16:30

arp:t tuli hommattua ja tullee ja ver 3-4 tiivisteet.
Minkähän kokoset suuttimet noitte keltasten vakioiden tilalle. Tehotavoite se 350-400hp
_________________________________________
-Subaru impreza GT MY99 6speed swap
-Subaru impreza wrx sti 1995
-Suzuki GSX-R 750 K7

bass84
Jäsen
Viestit: 109
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja bass84 » 27 Marras 2015, 08:54

Kyselen tästä sivusta, että miten hyvin kestää tuollaisen ej205 koneen tiivistesarjan mukana tulevat kannentiivisteet vakio kannenpulteilla kasattuna?
Tuleeko ongelmia jos otan max.350hv pihalle tuosta maltillisilla paineilla vf35 ahdistimella?
Vai onko nuo ver.3-4 tiivisteet niin paljon paremmat, että kannattaa erikseen käydä etsimään?
Viimeksi muokannut bass84 28 Helmi 2016, 19:58, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Displaced » 27 Marras 2015, 19:17

ver3-4 pahvit ja arpin pulteilla niin ei tarvii enää pelkää että pahvit menee vaikka ois tehoakin.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

AlluV
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 09:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja AlluV » 01 Joulu 2015, 20:28

Millaset ne arp ohjeet ovat kiristyksen suhteen?
_________________________________________
-Subaru impreza GT MY99 6speed swap
-Subaru impreza wrx sti 1995
-Suzuki GSX-R 750 K7

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Displaced » 02 Joulu 2015, 07:30

Järjestyksessä 30->60->90ft/lbs.

Ohjeet tulee mukana kyllä.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja eeeetu » 07 Joulu 2015, 11:26

Displaced kirjoitti:Järjestyksessä 30->60->90ft/lbs.

Ohjeet tulee mukana kyllä.


http://arpinstructions.com/generaltorque.html

tässä vielä momenttitaulukko ja ylhäällä ohjeen nm:ksi muuttamiseen, täällä kun tosiaan kukaan ei käytä noita jenkki momentteja....

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljon uskaltaa kiusata EJ20 konetta?

ViestiKirjoittaja Displaced » 07 Joulu 2015, 14:23

Aijaa, mä käytän :)
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa