Ollut vähän harmia tehostimen kanssa.
Heti tullessaan tehostus meinasi pykiä kylmällä kelillä vaikka auto oli lämminkin. Etenkin parkkipaikoilla oli todella ärsyttävää yrittää veivata ruoria, kun tehostus toimii katkottain.
Kesällä otin asian selvitykseen ja päätin vaihtaa nesteiksi Mobilin täyssynteettiset ATF:t Dexron III -luokituksella.
Lukaisin hieman netistä neuvoja ja homma hoitui älyttömän helposti, irroittamalla tehostimen säiliötä paluupuoli, laittamalla tilalle pitkä letku ja pyörittelemällä pumppua. Samalla tuli todettua että hihna oli aivan soronoo, joten se ja ilmastoinnin hihnat uusittiin samalla.
Kääntelin myös rauhakseen ohjausta eestaas, jolloin lisää tummaksi päässyttä vanhaa nestettä saatiin pois, kunnes jäljellä oli enää kirkasta uutta nestettä.
Tämä auttoi asiaan huomattavasti, mutta nyt ongelma on palannut kun kelit kylmenevät.
Onko muilla ollut vastaavaa ja jos niin miten olette tilanteen korjanneet?
Olen jotain lukenut pumpun tulopuolen O-renkaasta, muttei itsellä näy mitään vuotoja ja auto on vasta 120tkm ajettu.
Eli etenkin kylmänä, mutta myös lämpimänä, auton käydessä tyhjäkäyntiä, tehostus pätkii ja pykii pahasti. Kierroksilla ei onneksi niinkään, mutta välillä meinaa parkkiksella mennä pitkäksi kun tyhjäkäynnille tultaessa ei ratti käännykään yhdellä sormella