HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

ViestiKirjoittaja matsuda » 08 Loka 2015, 11:59

Ollut vähän harmia tehostimen kanssa.

Heti tullessaan tehostus meinasi pykiä kylmällä kelillä vaikka auto oli lämminkin. Etenkin parkkipaikoilla oli todella ärsyttävää yrittää veivata ruoria, kun tehostus toimii katkottain.

Kesällä otin asian selvitykseen ja päätin vaihtaa nesteiksi Mobilin täyssynteettiset ATF:t Dexron III -luokituksella.

Lukaisin hieman netistä neuvoja ja homma hoitui älyttömän helposti, irroittamalla tehostimen säiliötä paluupuoli, laittamalla tilalle pitkä letku ja pyörittelemällä pumppua. Samalla tuli todettua että hihna oli aivan soronoo, joten se ja ilmastoinnin hihnat uusittiin samalla.
Kääntelin myös rauhakseen ohjausta eestaas, jolloin lisää tummaksi päässyttä vanhaa nestettä saatiin pois, kunnes jäljellä oli enää kirkasta uutta nestettä.

Tämä auttoi asiaan huomattavasti, mutta nyt ongelma on palannut kun kelit kylmenevät.

Onko muilla ollut vastaavaa ja jos niin miten olette tilanteen korjanneet?
Olen jotain lukenut pumpun tulopuolen O-renkaasta, muttei itsellä näy mitään vuotoja ja auto on vasta 120tkm ajettu.

Eli etenkin kylmänä, mutta myös lämpimänä, auton käydessä tyhjäkäyntiä, tehostus pätkii ja pykii pahasti. Kierroksilla ei onneksi niinkään, mutta välillä meinaa parkkiksella mennä pitkäksi kun tyhjäkäynnille tultaessa ei ratti käännykään yhdellä sormella :wtf:

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

ViestiKirjoittaja JuPe » 08 Loka 2015, 22:10

Siellä on ilmaa järjestelmässä. Tarkasta ja vaihda pumpun tulo ja lähtöletkun tiivisteet. Toiseen menee 10x14x2mm o-rengas ja toiseen kuparitiivisteet.

Nosta keula ylös jotta renkaat pääsee kääntymään vapaasti. Irroita tehostimen reservisäiliö kiinnikkeestään ja nosta niin ylös kun saat. Pyörittele ohjausta hitaasti laidasta laitaan ja varmista että säiliössä on nestettä. Älä käynnistä autoa niin kauan kuin reserviin tulee kuplia. Kun kuplat loppuu, käynnistä ja jatka kääntelyä.

Laske lopulta auto alas ja jatka kääntelyä kunnes toiminta miellyttää.

Voi olla myös järkevää vaihtaa kaikki ne puristeliittimet klemmareihin, jotka saat mielivaltaiseen kireyteen.

Nämä auttoivat minulla ja voin raportoida että tuota epämääräistä nykimistä ja ulvontaa korjasin kohtuu huolella...
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

ViestiKirjoittaja matsuda » 09 Loka 2015, 16:16

Kiitos vinkeistä, täytyy näillä eväillä lähteä asiaa kuosittamaan tallille viikonloppuna. Voipi olla että hörppäsi ilmaa nesteitä vaihtaessa, vaikka yritin kyllä olla tarkkana.

Tuota kääntelyä tehtiin mutta ilmeisesti vähän liian säästeliäästi.

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

ViestiKirjoittaja JuPe » 09 Loka 2015, 16:25

Se reservin nostaminen mahdollisimman ylös taisi auttaa mulla, kun ei ole sitä Special Tool suppiloa mihin manuaalit viittaa.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy IV (BP/BL) ja ohjaustehostimen oikkuilut

ViestiKirjoittaja matsuda » 07 Joulu 2015, 13:47

Jäi raportoimatta, että tehostin pelaa taas. Nostin tosiaan ihan reilusti keulaa ylös ja kääntelin ruoria puolelta toiselle, ilmausmielessä. Aikani käänneltyäni, purskautti säiliöstä (korkki auki) oikein kunnollisen mosauksen nestettä pellolle (kauhea siivo :( ), vaikka todellakin rauhaksiin kääntelin. Lorautin sitten hieman nestettä perään ja kun kaikki vaikutti siltä osin OK:lle, laskin auton alas.

Päätin kuitenkin kurkata vielä hihnan tilannetta, ja sehän olikin ihmeellisen löysällä! Kiristin hihnan mielestäni sopivaksi ja sen jälkeen on tehostin ollut kiltimmin. Hieman vieläkin kylmänä huomaa, että tehostaminen on hankalaa, mutta sentään toimii nyt niinkuin kuuluu. Mitä lie tapahtunut tuon hihnan kanssa. olisikohan motonetin tarvike-korvike venähtänyt mittaansa vai mikä lie. Maksoihan se täydet 9€ tjsp.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa