HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Rosteri putkisto ja kisakatti

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Görand
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Syys 2015, 14:26

Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Görand » 19 Marras 2015, 18:33

Morjens! En pikaisella etsinnällä löytänyt vastausta kysymykseen. Eli tuli tuon imprezan mukana tuommoinen rosteri putkisto, putkistossa on kaksi jotain pienempää ihme vaimenninta ja perä pönttö. Mielessä ollut jos toisen tuollaisen pienemmän vaimentimen paikalle hitsaisin tuommoisen race katalysaattorin, mutta mikä kennoinen se pitäisi oikeen olla että saisi leimasta läpi, 100 vai 200 kennoinen? Mistä olette itse noita katteja ostellut? Ja vielä että mitä veikkaatte, kuinka kovat äänet tuommoisesta rst-putkistosta tulee kun vain yksi peräpönttö-pienempi vaimennin-ja katti, mahtaako konttorilla tulla niistä sanomista?

Avatar
Subio
Jäsen
Viestit: 119
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:28
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Subio » 19 Marras 2015, 20:16

Itsellä 200 cel katilla menny 5 kertaa leimasta läpi. Putki on 3" alusta loppuun.
Impreza WRX STi PSEII MY05

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja jtuomain » 20 Marras 2015, 09:20

Görand kirjoitti:Morjens! En pikaisella etsinnällä löytänyt vastausta kysymykseen. Eli tuli tuon imprezan mukana tuommoinen rosteri putkisto, putkistossa on kaksi jotain pienempää ihme vaimenninta ja perä pönttö. Mielessä ollut jos toisen tuollaisen pienemmän vaimentimen paikalle hitsaisin tuommoisen race katalysaattorin, mutta mikä kennoinen se pitäisi oikeen olla että saisi leimasta läpi, 100 vai 200 kennoinen?


Mitä tiheämpi sen parempi, joskaan pelkän kennotiheyden perusteella ei toisesta voi sanoa sen olevan parempi. Helpointa kun kysyt suoraan millä aftermarket-katilla (merkki, malli) päästöt menee läpi (minä en tiedä).

Görand kirjoitti:Ja vielä että mitä veikkaatte, kuinka kovat äänet tuommoisesta rst-putkistosta tulee kun vain yksi peräpönttö-pienempi vaimennin-ja katti, mahtaako konttorilla tulla niistä sanomista?


Jos katsastajalla kuulo tallella niin huomaa kyllä, ettei ole alkuperäinen putkisto, ja jos katsoo niin näkee, että kattejakin vaihdettu. Mitä siitä seuraa on sitten aivan arpapeliä, joku päästää läpi, toinen ei.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Qulle » 20 Marras 2015, 09:57

Jos 3":n röörin ainoa pönttö on ns suora läpihengittävä niin kyllähän sitä meteliä tulee aika tavalla...
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Subio
Jäsen
Viestit: 119
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:28
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Subio » 20 Marras 2015, 13:03

http://www.katti.fi/katalysaattorit.php
Tuosta listasta se 3" jalometallinen on itsellä ollut noin 5 vuotta ja aina kelvannut päästöt ja äänet :D
Impreza WRX STi PSEII MY05

Görand
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Syys 2015, 14:26

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Görand » 20 Marras 2015, 13:52

Jees hyvä kiitokset teille! Vähän noi äänet jänskättää, yhdellä pöntöllä ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ja katti tietenki jonku verran vaimentaa. :) :)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja ximmo » 20 Marras 2015, 16:09

Görand kirjoitti:Jees hyvä kiitokset teille! Vähän noi äänet jänskättää, yhdellä pöntöllä ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ja katti tietenki jonku verran vaimentaa. :) :)


Mulla oli suora 3" putki pelkällä pöntöllä. Tuli sanomista äänistä. :lol: Sulla on siellä sentään enemmän komponentteja, joten tuskin tulee sanomista. Ja muutenhan tuossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa, vaikka putkisto on vaihdettukin, kun sun auto ei ole kaikkien tuoreimpien ja typerimpien säädösten mukainen.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Harge
Hallitusjäsen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:23

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Harge » 21 Marras 2015, 19:27

Mulla kans tollanen 3" putkisto ilman katalysaattoria ja meni päästöistä läpi kierroksilla.. tyhjäkäynti oli niin ja näin mutta kyllä se leima kuitenkin tuli
GT Impreza -96 - JDMcF hallituksen jäsen

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Winchester » 21 Marras 2015, 20:04

Jos/kun ei ole orkkiskatti ja katsuri on tiukka, niin ei kelpaa FIA-hyväksyntä, vaikka päästöt olisi mitkä. Pitää olla E-hyväksytty, esim. tämmönen Suomituote:
http://www.martelius.com/verkkokauppa/f ... a/pK85260/

Itse katsastin tuommosella eilen ilman ongelmia. Katin lämpeäminen tosin kesti hetken, kun on FIA-racekatti sen edessä, mutta on siksi myös hiljainen. Ostin Marteliukselta katin valmiiksi 3" lähdöille modattuna, niin sai suoraan paikalleen. Se kestää päälle 300hp, joten luulisi riittävän.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Jampsu » 22 Marras 2015, 01:46

Winchester kirjoitti:Jos/kun ei ole orkkiskatti ja katsuri on tiukka, niin ei kelpaa FIA-hyväksyntä, vaikka päästöt olisi mitkä. Pitää olla E-hyväksytty, esim. tämmönen Suomituote:
http://www.martelius.com/verkkokauppa/f ... a/pK85260/

Itse katsastin tuommosella eilen ilman ongelmia. Katin lämpeäminen tosin kesti hetken, kun on FIA-racekatti sen edessä, mutta on siksi myös hiljainen. Ostin Marteliukselta katin valmiiksi 3" lähdöille modattuna, niin sai suoraan paikalleen. Se kestää päälle 300hp, joten luulisi riittävän.

Tilannehan ois aivan eri jos olis jdm malli ei tarviis pelleillä katin e merkkien kanssa.

Tyyppihyväksyntä :occassion:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Rosteri putkisto ja kisakatti

ViestiKirjoittaja Winchester » 22 Marras 2015, 06:43

Jampsu kirjoitti:Tilannehan ois aivan eri jos olis jdm malli ei tarviis pelleillä katin e merkkien kanssa.

Tyyppihyväksyntä :occassion:

Tämä koko autoharraste on yhtä hemmetin päästään sekasin olevaa pelleilyä mutta minkäs teet, kun käyttiksellä elämä on niin vietävän tylsää ja hidasta! :lol: :lol:


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron