SammyG kirjoitti:Virityskohteena STI:t ovat ihan kelvollisia tiettyyn pisteeseen asti. Muutamalla halvalla osasella ja kunnon tunella saa tuntuvan vasteen rahoilleen. Sitten tulee seinä vastaan, jonka jälkeen homma alkaa maksaan ja touhutonneja saa olla heti enemmän kun kaksi, kolme tai neljä. No mielikuvitus on rajana jos lompakko kestää.
Osia on tarjolla monelta eri valmistajalta netti väärällään ja Suomessa on useitakin hyvin asiansa osaavia toimittajia/rakentajia yms.
Ajajamodit on kuitenkin kaikista parhaita modeja mun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan. Vakio STI puskee suurimmalle osalle kuskeista -sori vaan tosi moni- ihan tarpeeksi taitotasoon nähden woimaa.
Suosittelen myös muistamaan, että jos autoon laittelee woimoo lisää, niin sitä alustaa pitäis sitten miettiä samassa suhteessa. Jos on vanha alusta, puslat ja huonot renkaat niin pitää ymmärtää, että se virittäminen ei ole eka juttu mitä aletaan tekeen. Jarrut monesti riittää kun laitetaan vaan hyvät palat paikalleen.
Niin ja sitten on noi hommaa tukevat modit. Esim ei voi kovin avoimin mielin suositella tunen kautta voimajuttuja jos ei esimerkiksi ole kunnon laajakaistaa olemassa, noin esimerkiksi. Se laitteiden hankintalista vaan kasvaa mitä luotettavampana homman haluaa pitää.
Jep kyllä sen tiedän että rahaa näihin autoihin tosiaan saa palamaan.jtuomain kirjoitti:Samanlaiset perusasiat sitä kaikissa autoissa viriteyskohteina on; rahaa saa olla paljon niin laittamiseen kuin korjaamiseenkin. Johonkin aidosti (vuosikausia) kestävään 500-hevosvoimaiseen Subaruun saa tunkea sen kymppitonnin. Normiajossa tuollaisesta tietenkään ei juuri hyötyä ole, pikemminkin haittaa, ennemmin se putkiston, polttoaineensyötön päivitys ja vakioturbolla E85:lle säätö vajaaseen neljään sataan, rahaa menee max. tonni-pari (riippuen lähinnä millainen putkisto) ja mylly todennäköisesti vielä kestää kasassakin.
Görand kirjoitti:Mitä näistä pettää yleensä jos pettää alustasta tai koneesta, muutakuin nuo laakerit?
Görand kirjoitti:Näihin varmaan saa ostaa isommat suuttimet jos wiinalle säädättää vai...?
osaatko heittää veikkausta minkä verran voisi irrota tuolla aiemmin mainitsemallani setupilla+wiina?jtuomain kirjoitti:Görand kirjoitti:Mitä näistä pettää yleensä jos pettää alustasta tai koneesta, muutakuin nuo laakerit?
Kannentiivisteet, kiertokanget, kytkin, voimansiirrosta muuten ei yleensä mene - toki vaihtokuntoon päätyminen voi nopeutua, ellei kiihdytysajoja harrasta ja vaihteita korkkaa. Huonolla säädöllä/väärällä käytöllä (esim. kylmänä polkemalla) rikkoo koneen, tai jos sitten on vääntöön/ahtoihin nähden alimitoitettua osaa.Görand kirjoitti:Näihin varmaan saa ostaa isommat suuttimet jos wiinalle säädättää vai...?
Joo ei pärjää vakioilla, uudet maksaa n. 500, vähän riippuen millaista laittaa.
sumppi76 kirjoitti:Vuosimalli on siis 2015, pensa 2.0. Automaatti.
TbzZ kirjoitti:laakerithan näistä tuppaa menemään. Classicissa varsinki jo 100tkm paikkeilla
kari230 kirjoitti:Jos haluaisi tehdä "maltillisen" virityksen 2.5l MY07 Foresteriin, niin riittääkö pelkkä ECU:n tuunaus (käsittääkseni ei)? Maltillisella tarkoitan 280-300 hv:hen. Vai pitäääkö putkistokin turbon jälkeen vaihtaa? Isompi Turbo? Tavoitteena olisi selvitä ilman isompaa kytkintä jne. ja muutenkin niin, että laite ei hajoa ihan heti tehoihinsa. Niin, ja mitä kattastusmies sanoo jos lähtee tollasella setupilla konttorille, ilmeisesti jos päästöt on ok, niin läpi menee, mutta periaatteessa...?
TbzZ kirjoitti:Lisäksi classicin 5 lovisia on aika paljon rikottu niin vakiotehoilla kuin varsinkin viritettynä.
Qulle kirjoitti:Kakkonen menee ainakin herkästi tuhannen murskaksi. Näissä on kyl mielettömästi eroja kestossa. TY752-alkuiset ovat vanhempia ja teoriassa heikompia. TY754-alkuiset jo fyysisestikin isompia ja muutoinkin vahvempia.
Tosin molempia on porsittu vakiotehoilla ja vastaavasti molempia on ajeltu radallakin tuplatehoilla vakioon nähden. Mene ja tiedä sitten.
Ite siirryin 752 -> 754 200 lekan osalta eikä paluut ole
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Kone kirjoitti:Joku varmasti tietää paremmin, mutta ostat vielä paremman bensapumpun, esim walbron, downpipen kun tuo catbackki ei tuo oikeastaan kuin ääntä ja sitten se tärkein, kunnollisiin säätöihin se vehje! Ei välttämätön tuo dp mutta suositeltava.
Lonttatuavi kirjoitti:Paineensäädintä en lähtis vaihtaa, vai onko jotain vikaa? Muista katsoa että walbron mukana tulee oikea imusukka, eli pitää olla 45' asteen kulmassa pumppuun nähden, jos on 90' jyrkkä sukka niin hörppii aika huolella ilmaa vajaalla tankilla. Uudet tulpathan sinne kannattaa laittaa vielä ennen säätöön menoa, jos ei ole äskettäin vaihdetut.
ximmo kirjoitti:Mun edellinen my05 WRX antoi 2.5-tuumaisella catback-putkistolla ja softalla penkissä 279 hp. Muusta ei ole tietoa, edellinen omistaja oli penkittänyt. Ajelin sillä viitisen vuotta ilman ongelmia, vaikkakin tuli erinäisiä muutoksia tehtyä. Kun auto maksoi hankittaessa noin 8000 € vähemmän kuin saman ikäinen ja kilometrinen STi, niin en ainoastaan noiden teholisien vuoksi olisi jaksanut tuota summaa sijoittaa. Taitaa olla nykyäänkin aika lailla sitä hintaeroa tuon ikäisissä näiden mallien välillä.
Tällä foorumilla puhutaan ketjusta toiseen, että WRX on p***a, osta STi, mutta kyllä omien kokemusteni perusteella myös WRX on ihan soiva peli. Ja yllättävän ripeä vs. suorat teholukemat.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa