HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2.0R 160hp

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 14 Helmi 2016, 10:35

Kokemuksia? Mielellään faktoihin perustuvaa :)

Vaimon classicci automaatti farkku pitäis varmaan jossain vaiheessa päivittää vähän uudempaan. Nykyisestä kun puuttuu abs-jarrut ja ilmastointi :?

Mikäs tekniikka tuossa 2.0R motissa on? AVCS? Puristukset? Denso vai Hitachi ecu? Aika heikosti tuntuu löytyvän tietoa...

Jotain ongelmia näissä kait on ollut, mutta mitä. Nykimisiä? Herkkiä nakuantureita?
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja mechanix » 14 Helmi 2016, 10:48

Taitaa olla jollain 11 puristuksilla oleva imupuolen avcs:llä varustettuja perus kakslitrasia. Hitachin eculla ja muilla roippeilla. Nakuanturihan on sama mutta koodi ilmeisesti liian herkkä ja turhan agressiivinen säätö tekee noita ongelmia ajossa. Säätäminen taitaa olla aika heikossa noissa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 14 Helmi 2016, 11:07

Joo ei taida tuohon hitachiin päästä käsiksi...

Onkohan nuo nakuongelmat ollu 95 vai 98 bensalla?
Korjauksena 98 tankkiin ja nakuanturi pois käytöstä maadotettuna? Eikös jdm versiossa ole 190hp?

Lisäilmapumpun kans varmaankin odotettavissa ongelmia kun ecua ei pysty roplaamaan?
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Mauri H » 14 Helmi 2016, 11:52

98 ei ole oikotie onneen. Ehkä nakuanturin disabloiminen voisi auttaa.

Kaverin lopuntonta taistelua Legacy 2.0R:n kanssa aikoinaan seuranneena harmittaa ettei se silloin ostanut ehdottamaani Turbo Forea. Olis ollut paljon huolettomampi laite ja lisäilmapumppujen poistossa olis ollut järkeä. Tuossa Ärrässä oli myös EGR tukossa aivan jatkuvasti eli on siellä varmaan muutakin ohjausongelmaa kuin se nakukorjaus. Jostain syystä siinä autossa myös 4EAT toimi tosi surkeasti, oliko huonosti huollettu vai eikö se vaan sopinut koneen kanssa yhteen, en tiedä. Tosi vähän sillä oli ajettu, jotain 50 tkm.

Itse hakisin heti vanhan kunnon 2.5:sen ennemmin alle, tai 3.0R:n jos löytyy.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 14 Helmi 2016, 12:04

Kiikarissa farmari gd impreza 4eat. Aika vähissä on konevaihtoehdot.

Wrx:än hinnat on liian korkeat ja harvassa on automaatit.
Alle 2-litraset on liian hengettömiä automaatin kanssa.

Jos tuo 2.0R on oikeasti susi, joka ei ropaamallakaan tule toimivaksi, niin ei jäljelle jää kuin 2.0 SOHC... Bug tai blobeye siis.

Hyvä kone tuo sohc on, mutta hawkki-imppu ois kyllä muotoilultaan puhuttelevin.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja sotaherra » 14 Helmi 2016, 22:20

eikö noi 2.0 newage imput oo kaikki doch koneisia
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Mauri H » 15 Helmi 2016, 06:53

Tuossa R:ssähän pudotettiin myöhemmin tehoja 150 hevoseen ja niistä versioista ei ole kai enää kuulunut pahaa. Eli toimimattomia oli ne alkupään tehokkaammat koneet.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 15 Helmi 2016, 07:08

Mauri H kirjoitti:Tuossa R:ssähän pudotettiin myöhemmin tehoja 150 hevoseen ja niistä versioista ei ole kai enää kuulunut pahaa. Eli toimimattomia oli ne alkupään tehokkaammat koneet.

Samalla vaihtui korimalli impussa :(
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 15 Helmi 2016, 07:09

sotaherra kirjoitti:eikö noi 2.0 newage imput oo kaikki doch koneisia

Ei.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Petter » 17 Helmi 2016, 16:56

Itsellä 9 vuotta vanha automaatti 2.0R, ollut minulla 6 vuotta ilman pienintäkään vikaa.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Mauri H » 17 Helmi 2016, 18:32

nall3 kirjoitti:
Petter kirjoitti:ollut minulla 6 vuotta ilman pienintäkään vikaa.

Yksittäistapaus :thumbsup:


Rasisti :lol:
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Petter » 19 Helmi 2016, 15:53

Kertokaas viisaammat mitä vikoja 2.0R Subbeen sitten mahtaa tulla?

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Mauri H » 19 Helmi 2016, 17:17

Tossahan niitä jo vähän lueteltiin, vedottomuutta, empimistä, epätasaista käyntiä, johtuen nakukorjauksesta ja herkästi likaantuvasta EGR:stä ainakin. En muista sammuiliko tuo kaverin Lega vielä välillä valoissa.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja JuPe » 19 Helmi 2016, 17:21

Isällä on kohta 200tkm ajettuna ollut varsin oireeton peli. Himpun se nykii siellä 2k kierroksen tienoille, jos sitä nykimistä etsii.

Nyt oli väläyttänyt P2411 koodia, mutta lähti nollauksella pois.

Minun kokemukset siis varsin positivis-neutraalit, ei ole tarvinnut ratkoa muilla ilmenneitä vikoja laisin.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

p128194
Jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Kesä 2015, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja p128194 » 20 Helmi 2016, 16:33

Mulla on ollut uudesta asti alkupään 2.0R, johon luvattiin 165hv eli 121kW - ainakin Legoissa. Mittarissa on nyt vähän vajaa 100tkm eikä koneen kanssa mitään ongelmaa ole ollut. Huollot on tehty normaalisti kerran vuodessa (vähintään moottoriöly + suodatin). Öljyä ei kulu, eikä näillä kilometreillä saisikaan. Menovetenä on 98E5 ja sehän kyllä maistuu. :lolno:
Legacy 2.0R AT STW MY06

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Petter » 21 Helmi 2016, 13:30

Taitaa olla Esson baarin juttuja nää 2.0R viat.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja Mauri H » 21 Helmi 2016, 14:01

Petter kirjoitti:Taitaa olla Esson baarin juttuja nää 2.0R viat.


Vanhalla forumilla oli juttua usemmasta ongelmaisesta yksilöstä, ne viestit nyt on hävinneet mutta arpapeliä tuntuu olevan. Mitään Esson baaria ei ole tuossa yksilössä johon työkaveri laittoi tonnikaupalla rahaa korjauksiin ilman tulosta kun varsinaista vian aiheuttajaa ei pystytty paikallistamaan.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 21 Helmi 2016, 14:44

http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... eleration/

http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.p ... 3cdfb15aff

Ilmeisesti subarulta on tullut tuohon korjattu softa. Joillakin auttanut ongelmiin ja joillakin ei...
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja iner » 21 Helmi 2016, 14:53

Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja JuPe » 21 Helmi 2016, 18:29

Suurin riski näiden 2.0R koneiden kanssa on niiden käyttämä Hitachin ecu, jota ei ole kukaan jaksanut cräkätä auki. Näin ollen sitä ei pääse käpälöimään itse.

Tämä aiheuttaa taasen tyytymättömyyttä, niissä tilanteissa kun autoon ilmestyy jokin kallis vika. Näistä selkein esimerkki on lisäilmapumppujärjestelmähässäkän mikä tahansa vika. Turboissa nuo viat on hoidettu amputoimalla ko. osat koneesta kokonaan ja kertomalla eculle ettei niiden perään tarvitse kysellä ja näin ollen on vältetty jokseenkin suolaisen hintainen korjausoperaatio.

Tämän ohella tuo empiminen ja nykiminen, olisi hyvin suurella todennäköisyydellä korjattavissa kartan muokkauksella, ainakin näiden koti- ja ulkomaisten foorumeiden tarinoiden perusteella.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

projone
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja projone » 23 Helmi 2016, 20:36

100tkm oon nyt ajanu ja pari kertaa on nollattu se lisäilmahässäkkä vikakoodi. Siihenkin on olemassa se saksalaisten vastuskytkentä, sais vaan aikaa testata.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

Avatar
roipis
Viestit: 72
Liittynyt: 17 Touko 2015, 20:55
Paikkakunta: Pori

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja roipis » 24 Helmi 2016, 23:05

Mulla tuollainen on ollut nyt neljä vuotta ja 100tkm. Ainoa merkittävä ja turhan kallis vika on liittynyt tuohon lisäilmajärjestelmään. Taivuin pari viikkoa sitten ostamaan uudet lisäilmaventtiilit. Maksoivat saman kuin kesä- tai talvirenkaat, tai jakoremmiosat kiristäjän, rullien ja vesipumpun kanssa kun jarrupalat lisätään samaan, siis puolentuhatta nykymarkkaa. Noista lisäilmavioista on juttua toisessa ketjussa. Kaksi muuta vikaa, jotka muistan: kuskin penkinlämmittinen istuinosa oli rikki jo kun ostin auton sekä tankin korkin napanuora katkesi joskus kovilla pakkasilla tankatessani. Eka korjaantui irtoelementin vaihdolla, joka löytyi onnella edullisesti, ja korkki on toistaiseksi pysynyt matkassa tiukalla keskittymisellä tankkaustapahtumaan ;) EGR- tai nakutusanturivaivoja ei ole ollut toistaiseksi.

Bensa tuolle maistuu hyvin ainakin auton kokoon ja kulkuun vähden. Pitkän työmatkan ajossa mahtoi mennä n. 8l/100km todellista, sekalaisemmassa ajossa keskiarvo taitaa olla kympin luokkaa ja autoa isomman, melkein yhtä painavan veneen edessä meni tuplat tuosta työmatkakulutuksesta. Kulutuksista oli juttua vanhalla foorumilla. Öljyä ei syö toistaiseksi, renkaat ja jarrulevyt kuluu hitaasti ja tasaisesti, öljynvaihtokohteita on paljon ja huoltoväli tuntuu lyhyeltä (ainakin kun ajoi 40tkm/vuosi).

Auton ergonomia, varsinkin pitemmille matkoille, sopinee varmaan paremmin minua nuoremmille, hoikemmille ehkä lyhyemmillekin ihmisille, jotka lisäksi tykkäävät istua "pulkan pohjalla". Tuossa nyt ei varmaan mitään uutta Imprezasta...

Tämä ei ole mikään mainospuhe, ainakaan omastani joka ei ei ole kaupan. Nettiautossa näyttää roikkuvan muutama ehkä hyväkin yksilö, jonka hintapyyntö näyttää kohtuuttomalta. Arvelen että liike on ottanut nuo kauan sitten liian isolla hyvityksellä, eikä nyt ymmärrä/pysty laskemaan hintaa järkeväksi. Autot voi sinänsä olla ihan hyviä.
Nykyinen harrastus- ja tila-auto, ikiliikkuja: 2.4D -97, 300+tkm ja loput Afrikassa
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
+pari muuta bensa-autoa "huollettavina"
Köppäukon ex-lelu: H6 E-5AT VTD murtomaafarmari MY07

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja ikilika » 27 Helmi 2016, 18:22

Tuohon nykimis ongelmaan löysin ite ratkasun reilun vuoden vikakoodien nollailun jälkeen, nakuanturi irti ja nippusiteellä kiinni sopivaan kumiletkuun, ei tartte maadotella anturia, eikä oo nykimisiä enää ilmenny.
Legacy sedan 2.0R -07

aVe
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:02

Re: 2.0R 160hp

ViestiKirjoittaja aVe » 10 Helmi 2017, 10:55

Moi, mistä löysit napanuoran tuohon tankin korkkiin?

aVe
Legacy 3.0R Spec B


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron