miko kirjoitti:Tapiok kirjoitti:Pannaan samalla hieman enemmän lunta. Mie otan appiukon nelikkovalmetin ketjujen ja lingon kanssa. Vejetään sitten se siun Tojota perässä pois.
Minä kyllä rajani tunnen, mutta haluttaisi tietää tekeekö cvt:llä mitään ettei käy kuten "neliveto" Hondalle joka oli etuvetoinen 100m jälkeen lumisella tiellä savuavan viskon muodossa..
Seuraava käyttis itsellä siis hakusessa ja Foresteri muuten kiinnostaa mutta lootan kesto arveluttaa.. Eihän se toki jatkuvaa ole lumisella tiellä ajelua, mutta ei kiinnosta kyllä laatikonkaan vaihto jos tuommoseen paikkaan jonku kerran vuojessa erehtyy ajamaan.
Niin ja veikkaampa että saisit sen laina-Valmetin niin syvälle, että jouduttais nyppäsemään seki ylös
Rauhallinen Erkki kirjoitti:Lisätään vielä mukava CVT-Subbe muisto viime talvelta;
https://instagram.com/p/BCftyb5Pm9y/
Amazonmies kirjoitti:Tarkoittanet asiallisella foorumilla tätä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=146812
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
miko kirjoitti:Amazonmies kirjoitti:Tarkoittanet asiallisella foorumilla tätä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=146812
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä kyselin myös palstalla, että Venäjän foorumilla. Tietoa löytyy joka lähtöön ilman suomi24-tasoista tuubaa jota tämä foorumi valitettavasti edustaa.
Qulle kirjoitti:Jaa että näin. No meitä on moneen junaan.
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
miko kirjoitti:Joko kestävyydestä kokemuksia? Xt Foresteri mietinnässä mutta tuosta laatikosta tulee mieleen 340 variaattorivetoinen Volvo..
Pelaako pakilla? Eihän tuo nyt miltään ohjelmahommalta kuulosta vaan hihnalta mikä ei toimi vastakarvaan?
Saako hihnaa/muuta osaa varaosana vai onko koko laatikon vaihto (muka) ainoa vaihtoehto?
Öljytilavuus 16 litraa mutta mikä öljy/laatu?
Mauri H kirjoitti:Ainakin TM aikanaan kiusasi ekan sukupolven CVT:tä niin kauan että saivat mainita lehdessä nelikon päältä kytkeytymisen lämmön takia. Tämähän on siis turvatoiminto eikä vahingoita laatikkoa, eli sitä tarvitse vaihtaa uuteen jos liemet vähän lämpenee.
sotaherra kirjoitti:pakkohan se on haukkua kun ei oo volkkari.
ihaa kirjoitti:Eli viisaasti ovat Subarulla hoitaneet tuon, itse mietin kesällä että pitäisiköhän talvella ajella S-moodilla että saisi koneessa pidettyä kierrokset maantieajossa hiukan korkeammalla ja sitä myöten moottorin lämpiämään nopeammin mutta eipä tarvitse sitäkään näköjään itse miettiä.
Kahden hybridi-Toyotan jälkeen on tämä Subaru vaan hidas lämpenemään, Toyotassa riitti taajama-ajoa 2.5 kilsaa niin moottorin lämmöt oli jo 75 asteessa ja nyt Subarussa vasta 50 asteessa, Toyotissa kun oli vielä sähkövastukset (2 x 600 W) ja lämmönvaihdin pakosarjan jälkeen niin sisätilat lämpenivät ihan eri tahtiin mutta ei tämä Levorgkaan mikään kylmä sentään ole, Auris hybridit vaan oli TM:n talvitestien mukaan 10 arvoisia, tämä Subaru 8 ja voin itsekin allekirjoittaa tuon.
JuhaH kirjoitti:Lämpenemisestä: Edeltävä 2.5i CVT lämpeni hyvin, tosin ei yllätys kun moottori tuossa oli vielä "vanhaa hyvää" mallia litratilavuuden ja suunnittelun puolesta.
Haiduk kirjoitti:Mites toi kampiakselin pyörittäminen CVT:ssä kun on auto sammuksissa ja P päällä? Ajattelin tuon ilmastoinnin hihnan vaihtaa ja siinä tarttis kampiakselia pyörittää vissiin kierros tai kaksi jotta sen saa ujutettua paikalleen. Jos hihnan mukana tulleessa ohjeessa näin käsketään tekemään niin ilmeisesti pitäisi olla ihan mahdollista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa