HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

CVT

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: CVT

ViestiKirjoittaja an13 » 01 Joulu 2016, 16:31

Tuon ikäisessä sitä CVT öljyn vaihtoa ei ohjelmassa ole, paitsi 90tkm kohdalla "kovassa käytössä". Uudemmissa esim 2015 outbackissä se kuitenkin on laitettu ohjelmaan 60tkm. Tästä voisi jotain päätellä sen hyödyllisyydestä. Huuhtelemalla sen voisi vaihtaa kokonaan mutta mistäs tekijä ja tekniikka, saako jostain jäähykierron kautta tms kierrätettyä käydessä ja millä riskillä. Pelkällä proppu auki, uudet sisään saa tuon puolikkaan sinne kerralla. Voisihan sillä ajella taas pari kymppiä ja tehdä sama uusiksi niin olisi tullut pois keskimäärin suurin osa.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: CVT

ViestiKirjoittaja tuRboman » 01 Joulu 2016, 18:30

Erwolla ( Oulussa ) esimerkiksi sanotaan, että tottakai tulee vaihtaa, lukee ohjelmassa mitä vaan. Sellaista laatikkoa ei ole olemassakaan jonka öljy ei kulu/likaannu/kerää vettä jne. Vein 105tkm huoltoon ja sanoin että josko nyt vaihdetaan niin siellä jo moitittiin että liian pitkään päästin.

Ja kyllä, olen samaa mieltä kuin edellä että uudemman laatikon huoltoväli kertoo jotain tarpeellisuudesta. Kovassa käytössä uudella on kuulemma 45tkm vaihtoväli.

Ja toisaalta taas esim Kajaanin Wetterillä normaalia pohjoisemman suomen ajoa niin tarkoittaa, että kovaa käyttöä johtuen pakkasista jne.

Joten vaihtoon vaan. Eikä kaikki vaihdu kun momentinmuunnin ei tyhjene. Ihan kuten perinteisissä laatikoissa. Öljyä menee paljon ja se on kallista. Tuolla edellä tais olla mun kirjoittamana määrä & hinta parin vuoden takaa.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja KK9 » 01 Joulu 2016, 19:45

Mun Legassa oli lappu öljyn vaihdosta 105t kohdalta ja oli tehty Rantakareella ja hinta oli ollut tonnin luokkaa!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Hevosmies
Viestit: 61
Liittynyt: 17 Marras 2015, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: CVT

ViestiKirjoittaja Hevosmies » 02 Joulu 2016, 20:02

Kävin taas kättä vääntämässä Foresterin CVT,n loodan öljyn vaihdosta Väänäsen autolla Kuopiossa ja lopputulos on että vaihdatan
öljyt kaksi (2) kertaa siis voisi olettaa jos ajaa vaihtojen välillä vaikka 2000km niin sen vaihdon jälkeen vaihteistoöjyn pitäisi olla jo
aika puhdasta?.

Kustannukset ovat noin 550€ ,joka on halpa hinta joa sillä laatikon ikä pitenee :banghead:

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja KK9 » 02 Joulu 2016, 20:13

KK9 kirjoitti:Mun Legassa oli lappu öljyn vaihdosta 105t kohdalta ja oli tehty Rantakareella ja hinta oli ollut tonnin luokkaa!

Tarkistin tänään tuon kuitin ja tosiaankin tonnin pintaan oli ollut öljynvaihdon hinta! 640€ työt (8*80€/h) ja loppu öljyn (12litraa) hinta!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
ihaa
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja ihaa » 02 Joulu 2016, 22:42

Koko työpäivä öljyn vaihtoon ?
Levorg GT-N MY16

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja KK9 » 02 Joulu 2016, 23:08

ihaa kirjoitti:Koko työpäivä öljyn vaihtoon ?

Sitä itsekin hiukka Ihmettelen ja vielä Rantakareella teetetty edellisen omistajan toimesta!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: CVT

ViestiKirjoittaja tuRboman » 03 Joulu 2016, 06:10

Erwolla hinta vaihdolle, työ + öljyt n.300€. Eli sen verran minkä valuttamalla saa. Nuo kalliimmat on varmaan jotain huuhtelujuttuja yms. Ei siinä muuten tuntikaupalla mene.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Hevosmies
Viestit: 61
Liittynyt: 17 Marras 2015, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: CVT

ViestiKirjoittaja Hevosmies » 03 Joulu 2016, 09:21

Sama hinta Väänäsen autolla Kuopiossa eli yksi vaihto on 300€ ,eivät osanneet sanoa paljonko öljyä menee siis se mikä tulee ulos.
Ehkä noin 8 litraa oli arvio,mutta kuten sanoin vaihdatan vielä toisen kerran ja alensivat hintaa 50€ siis 550€ koko projekti. :banghead:

Avatar
peku
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja peku » 04 Joulu 2016, 14:47

Onhan noihin automaattilootan öljynvaihtoon olemassa laite, joka vaihtaa kaiken vanhan oljyn kerralla.

http://www.autohuoltomobiili.fi/bg-huoltopalvelut/
Subaru Outback Active 2018
Subaruja jo yli 20 vuotta

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja KK9 » 05 Tammi 2017, 20:22

Tulipa tänään testattua oman Legaa vetojuhtana ja hyvinhän tuo vetää! Perässä roikku isohko traileri ja paluu matkalla kyydissä -72 GT Taneli! Joo en oo taivas paikkaa lunastanu, oli kaverin uus ropailu kohde mikä haettiin!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: CVT

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 02 Helmi 2017, 20:21

Meillä töissä autopuolella on toi BGn lootaöljynvaihtohärveli! 100työ+80€ aineet +öljy ?€! tossa 350-450€ paikkeilla ollu autot järestään mitä käyny (BMW,Volvo,MB....ym...ym...) uutta ja vanhaa kalustoo!
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

Darkki
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2017, 23:36

Re: CVT

ViestiKirjoittaja Darkki » 05 Helmi 2017, 22:31

Moi,

Täällä olis uusin Subarun omistaja. Nyt on toista viikkoa Levorgn GT-S pihassa. Auto tuli hankittuan osittain veneiden nostamiseen, tästä herää kysymys miten te olette CVT vaihteilla veneitä merestä kiskoneet? Elikkä annatteko vaihteiston tehdä työn vai laitatteko (manuaalille)?

Darkki
Levorg GT-S MY16

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: CVT

ViestiKirjoittaja KK9 » 06 Helmi 2017, 08:45

Darkki kirjoitti:Moi,

Täällä olis uusin Subarun omistaja. Nyt on toista viikkoa Levorgn GT-S pihassa. Auto tuli hankittuan osittain veneiden nostamiseen, tästä herää kysymys miten te olette CVT vaihteilla veneitä merestä kiskoneet? Elikkä annatteko vaihteiston tehdä työn vai laitatteko (manuaalille)?

Darkki

Itse ainakin Legan kanssa tuossa taannoin autotraileria vetäessä annoin vaihteiston tehdä itse työnsä!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: CVT

ViestiKirjoittaja JuhaH » 06 Helmi 2017, 13:04

Darkki kirjoitti:Täällä olis uusin Subarun omistaja. Nyt on toista viikkoa Levorgn GT-S pihassa. Auto tuli hankittuan osittain veneiden nostamiseen, tästä herää kysymys miten te olette CVT vaihteilla veneitä merestä kiskoneet? Elikkä annatteko vaihteiston tehdä työn vai laitatteko (manuaalille)?

Ei liene tarvetta käyttää manuaalipuolta moisessa. Ohjekirjan olet varmasti lukenut tarkkaan, mutta huomiona silti että siellä lukee (muistaakseni aika suoraan) että peräkärryn kanssa aina Sport-moodi päälle.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Darkki
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Tammi 2017, 23:36

Re: CVT

ViestiKirjoittaja Darkki » 07 Helmi 2017, 21:15

Kiitos vastauksista.

Tosiaan arvelin että tuo vaihteisto osaa tuon itse hoitaa mutta ajattelin asiaa viisaammilta tarkistaa!
Tosiaan villinä veikkauksena voisin uskoa että Subarun tehtaalla ollaan vaihteiston suhteen otettu huomioon että porukka saattaa näillä autoilla jotain vetää perässäki syystä tai toisesta...

Tuo Sport mode oli tiedossa ohjekirjasta kuten mainittu ylempänä :thumbup:
Levorg GT-S MY16

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: CVT

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 07 Helmi 2017, 21:28

Onhan Outbackissa luvattu 2t vetopainot, joten luulis luottoa olevan, kun se on 0,2t enemmän kun perinteisellä laatikolla.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa