HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 17 Helmi 2016, 23:32

Onko porukalla muita bokseja käytössä kuin tehtaan? Imm taas hajalla ja nyt vois miettiä avoimin mielin, sais samalla koneestaki vähän enemmän irti. Kokemusta on muutamasta Haltechista mutta tähän olis vaatimuksina hinta tonnin tai mieluummin alle ja plug-in ecu, maffista on myös päästävä eroon. Onko muita kuin Vipec mikä menee jonkiverran yli 1000€

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Displaced » 18 Helmi 2016, 01:26

Vipeciä ei saa liki tonnilla mistään, eikä ole PnP.
Linkin PnP boksikin reilusti yli €1000 asennettuna ja säädettynä.

ESL irtoaa halvemmalla, €760 asennettuna ja säädettynä.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 18 Helmi 2016, 12:27

Tuosta en ole kuullutkaan.

Sporttiauto mainostaa että nykyisin Vipec=Link on pnp, ainoastaan itp-sensori pitää lisätä. Hintaa oli 1675€.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Displaced » 18 Helmi 2016, 13:28

Samaa yhtiötä, eri tuotteet.

Vipec i88 ja i44 on wire in ecuja, ei PnP purkkeja.
Linkillä taas löytyy PnP boksit.

Joo, plus asennus ja säätö mikäli ei itse osaa.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja mechanix » 18 Helmi 2016, 20:08

Mulla on kans tuollainen työstön alla, projektiosiossa lisää asiasta. Uusi versio tulossa ulos, ver5/6 malli on aikalailla valmis, aiemmat versiot pitäisi jaksaa piirrellä ja tilata.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja SERE » 22 Helmi 2016, 05:32

Linkille täältä ääni. Faijan autossa moinen. Onhan se kallis mutta yksinkertanen ohjelma käyttää myös osaamattomalle. En siis ole säädellyt mutta tutkaillut omalta koneelta mitä pitää sisällää. Tyhjäkäynti vähän haasteellinen mutta kyllä tuo ainakin nyt on pitkään toiminut niinkuin pitää. Ja sisältää vähintään kaiken tarpeellisen.
Hyvin kyllä toimi omassa vanhassa legacyssa mechanixin ecu myös ja vissiin tähän uuteenkin on sellainen joskus tulossa.
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 22 Helmi 2016, 18:29

Ok. Pitää käydä tutustumassa kunhan aukeaa oikeudet tuonne jäsenpuolelle :thumbsup:

sti8
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Elo 2015, 17:11
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja sti8 » 29 Helmi 2016, 15:44

mechanix kirjoitti:Mulla on kans tuollainen työstön alla, projektiosiossa lisää asiasta. Uusi versio tulossa ulos, ver5/6 malli on aikalailla valmis, aiemmat versiot pitäisi jaksaa piirrellä ja tilata.


Munkin pitäis miettiä ver5/6:een joku ecu. Ajattelin kokeilla tätä vakio eculle: http://www.eculabs.com en ole törmänny vaan vielä keneenkää jolla ois tuosta kokemuksia :?
MY97 Type-R STi
1.8 Turbo Miata

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 29 Helmi 2016, 22:18

sti8 kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Mulla on kans tuollainen työstön alla, projektiosiossa lisää asiasta. Uusi versio tulossa ulos, ver5/6 malli on aikalailla valmis, aiemmat versiot pitäisi jaksaa piirrellä ja tilata.


Munkin pitäis miettiä ver5/6:een joku ecu. Ajattelin kokeilla tätä vakio eculle: http://www.eculabs.com en ole törmänny vaan vielä keneenkää jolla ois tuosta kokemuksia :?


Vaikuttaa aika mielenkiintoselta, pitää tutkia vähän tarkemmin

sti8
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Elo 2015, 17:11
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja sti8 » 25 Maalis 2016, 12:25

Laittelin Eculabsista juttua mun rakennusketjuun
MY97 Type-R STi
1.8 Turbo Miata

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Winchester » 20 Huhti 2016, 20:42

-Jarkko- kirjoitti:Onko porukalla muita bokseja käytössä kuin tehtaan? Imm taas hajalla ja nyt vois miettiä avoimin mielin, sais samalla koneestaki vähän enemmän irti. Kokemusta on muutamasta Haltechista mutta tähän olis vaatimuksina hinta tonnin tai mieluummin alle ja plug-in ecu, maffista on myös päästävä eroon. Onko muita kuin Vipec mikä menee jonkiverran yli 1000€

Tosta edullisesti laite: viewtopic.php?f=22&t=2570

Mulla on samanlainen ja on plug & play -tyyppinen vekotin eli käy suoraan orkkisliittimeen. Vaatii tietsikkaan vanhan käyttöjärjestelmän (XP, Vista, Windows 7 tai 8) ja joko RS232-portin tai sille USB sovittimen. Softa (eli ohjelmaversio ECU4v20K) ilmatteks täältä: http://sporttiauto.com/index.php?p=saeaetoeohjelmistot

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Tomcat » 20 Huhti 2016, 21:35

Tänään tuli Apexin Power FC:n kaveriks FC-Datalogit niin pääsee läppärillä säätelee Papparaista.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Hakala » 20 Huhti 2016, 22:26

Tomcat kirjoitti:Tänään tuli Apexin Power FC:n kaveriks FC-Datalogit niin pääsee läppärillä säätelee Papparaista.

FC-Datalogitin jälkeen ei tee enää mieli pidellä kapulaa

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 21 Huhti 2016, 06:47

Winchester kirjoitti:
-Jarkko- kirjoitti:Onko porukalla muita bokseja käytössä kuin tehtaan? Imm taas hajalla ja nyt vois miettiä avoimin mielin, sais samalla koneestaki vähän enemmän irti. Kokemusta on muutamasta Haltechista mutta tähän olis vaatimuksina hinta tonnin tai mieluummin alle ja plug-in ecu, maffista on myös päästävä eroon. Onko muita kuin Vipec mikä menee jonkiverran yli 1000€

Tosta edullisesti laite: viewtopic.php?f=22&t=2570

Mulla on samanlainen ja on plug & play -tyyppinen vekotin eli käy suoraan orkkisliittimeen. Vaatii tietsikkaan vanhan käyttöjärjestelmän (XP, Vista, Windows 7 tai 8) ja joko RS232-portin tai sille USB sovittimen. Softa (eli ohjelmaversio ECU4v20K) ilmatteks täältä: http://sporttiauto.com/index.php?p=saeaetoeohjelmistot


Tuo olis melko täydellinen mutta nakutustunnistusta ei ole ollenkaan ja aika tärkee se kumminki on niin jäi ostamatta

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Winchester » 21 Huhti 2016, 07:19

-Jarkko- kirjoitti:Tuo olis melko täydellinen mutta nakutustunnistusta ei ole ollenkaan ja aika tärkee se kumminki on niin jäi ostamatta

Aika outoa, että sensori kuitenkin on lohkossa ja liitäntä niinkin helppo että plugi vain kiinni mutta että tuommonen ominaisuus jätetään sikahintasesta laitteesta pois... :shock: :shock: Saahan sillä tietysti pumpattua harrastajien lompakoita seuraavilla kehitysversiolla. :angry4:

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 21 Huhti 2016, 17:26

Winchester kirjoitti:
-Jarkko- kirjoitti:Tuo olis melko täydellinen mutta nakutustunnistusta ei ole ollenkaan ja aika tärkee se kumminki on niin jäi ostamatta

Aika outoa, että sensori kuitenkin on lohkossa ja liitäntä niinkin helppo että plugi vain kiinni mutta että tuommonen ominaisuus jätetään sikahintasesta laitteesta pois... :shock: :shock: Saahan sillä tietysti pumpattua harrastajien lompakoita seuraavilla kehitysversiolla. :angry4:


No sanos muuta, varsinki Subarussa sen verran tärkee. Saahan niitä erillisiä nakuvaloja mut kyllä mun mielestä pitäis olla boksissa tuo ominaisuus, valollakaan kun ei pysty myöhästää jos ritisee :(

Tosin oli tuohon aikaan muutkin boksit ilman nakutunnistusta, nimim. E11v2 ilman knockia :lol:

Edit: Jos tähän meinaa joku vastata että kerranhan sen ennakon säätää ja sitte toimii, niin ei se kyllä niin mene

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Winchester » 21 Huhti 2016, 17:49

Toisessa langassa (tässä: viewtopic.php?f=10&t=3424&p=23541#p23541) käytiin keskustelua siitä, että mahdollisesti auton (CD-)soittimen input kanava voisi sopia suoraan nakuanturin tuloksi. Pitää kokeilla eli nakusta (=mikrofoni) piuhat 3.5mm plugiin, liitetään se soittimeen kuten MP3-soitin ja AUX-kanava päälle. Jos toimii niin kuin "Tomcat"in kokeileman perusteella voisi luulla, niin mitä sitä enää tekee millään kalliilla nakutusvarottimella yms. kun pärjää hyvin pelkällä johdonpätkällä ja plugilla? :shock:

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Displaced » 21 Huhti 2016, 19:13

Lennostako itse jotenkin ruuvilla ennakkoa tiputat jos pääsee nakuttelemaan? ;)

Tosin, tuo Autronic on ihan pätevä boksi vaikka onkin suht käyttöliittymältään jo suht vanha.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 21 Huhti 2016, 19:38

Pointti on se et ei pitäs tarvita ajaa pelko perseessä, jos tulee vaikka kuuma päivä niin ei se nyt hauska ole nakutusta koittaa kuunnella kun kaupoille ajaa, ei mitään järkee. Kyllä boksin pitää osata säätää itse ennakkoa myöhäselle tarpeen tullen, ei se kuskin tehtävä ole valvoo. Säätöjä kun tehdään niin sitte eri asia, mikäs siinä sitte jos auxit heittää päälle :thumbsup:

Kyllä Autronic on hyvä laite, nakutuki vaan pitää mulla olla, siitä ei pysty tinkiin. On jo yks harrastekäyttis ennestään missä ei myöskään ole knockia, mennään vakioennakoilla niiden arvaamattomien tilanteiden takia. Kuumalle säädin ennakot sitte reilusti alas :roll:

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja mechanix » 21 Huhti 2016, 20:21

Paineanturi, imuilman lämpötila-anturi ja kuorman mukaan lukeva ennakkokartta pitää kuumallakin hyvin nakut kurissa :-) tietty hyvähän se nakutunnistuskin on olla mutta ei sekään aina auta.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Winchester
Viestit: 200
Liittynyt: 28 Syys 2015, 21:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja Winchester » 21 Huhti 2016, 21:36

Autronicia saa säädettyä (mini)läppärillä, vaikka lennosta. Jos normaalissa liikenteessä/ruuhkassa rupeaa nakuttamaan, niin säätö tapahtuu kaasupolkimella. Niin kivaa kun reippaasti yliannostettu G-vitamiini onkin, niin tämmöset tarinat (viewtopic.php?f=6&t=488&p=2927&hilit=p%C3%A4%C3%A4nahka#p2927) voisi yhtä hyvin lukea AVK:n myyntilistan vauriokuvauksista tai sitten täältä: http://www.kuolinilmoitukset.fi/

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Moottorinohjausvaihtoehtoja GC8

ViestiKirjoittaja mechanix » 21 Huhti 2016, 21:41

Winchester kirjoitti:Autronicia saa säädettyä (mini)läppärillä, vaikka lennosta. Jos normaalissa liikenteessä/ruuhkassa rupeaa nakuttamaan, niin säätö tapahtuu kaasupolkimella. Niin kivaa kun reippaasti yliannostettu G-vitamiini onkin, niin tämmöset tarinat (viewtopic.php?f=6&t=488&p=2927&hilit=p%C3%A4%C3%A4nahka#p2927) voisi yhtä hyvin lukea AVK:n myyntilistan vauriokuvauksista tai sitten täältä: https://asiakaspalvelu.hs.fi/ilmoitus/k ... moitukset/

Mulla kulkee säätökone tätänykyä taskussa (android-puhelin) [emoji1]
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa