HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kytkin starttaus!

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 27 Maalis 2016, 19:30

Raivostuttava keksintö :banghead: . Onko kukaan keksiny miten sen saa ohitettua? Voi olla helppokin ohittaa (painokytkin)....mut vaikuttaako vakkariin ym.???
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

subaru
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 10:36

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja subaru » 27 Maalis 2016, 19:57

Häh... mulla fore startataan ihan vaan avaimesta kääntämällä... :D

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 27 Maalis 2016, 20:23

Vissii vaikeasti ymmärrettävä selitys/kysymys. Eli auto ei käynnisty muuten kuin kytkin pohjassa ja KYLLÄ avainta samalla kääntämällä...sama helv**in keksintö on lähes kaikissa uudemmissa merkeissä (tojo,vag...ym.). Tuon keksinnön ohituksen jos olis joku keksiny tai suorittanu ni saa kertoa! :headbang:
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

AimoPaukku
Viestit: 172
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:32

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja AimoPaukku » 28 Maalis 2016, 19:49

Ratkaisu, joskaan ei halvin.

Uudemmista Ob:sta puuttuu sekä avain että kytkin. :lol:
Outback 2.0TD CVT MY15

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Maalis 2016, 20:14

JikkaPee kirjoitti:Vissii vaikeasti ymmärrettävä selitys/kysymys. Eli auto ei käynnisty muuten kuin kytkin pohjassa ja KYLLÄ avainta samalla kääntämällä...sama helv**in keksintö on lähes kaikissa uudemmissa merkeissä (tojo,vag...ym.). Tuon keksinnön ohituksen jos olis joku keksiny tai suorittanu ni saa kertoa! :headbang:

Kyl täälläkin -11 diesel fore käynnistyy ilman kytkimen painamista. En sit tiedä miks ob:ssa se on. Onhan noita kytkin pohjassa startattavia ollu subarulla jo 90 luvulla varsinkin jdm mallit.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 28 Maalis 2016, 20:27

AimoPaukku kirjoitti:Ratkaisu, joskaan ei halvin.

Uudemmista Ob:sta puuttuu sekä avain että kytkin. :lol:


Miten mä tän selitän rouvalle? :driving-girl:
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

AimoPaukku
Viestit: 172
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:32

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja AimoPaukku » 28 Maalis 2016, 20:48

Keskiverto ei huomaa jos vaihdat saman väriseen.
Jos alkaa epäillä niin sano että pesit ja puunasit sen.
Jos luulet ettei tämäkään mene läpi, OLET KUSESSA.

Nimimerkillä sohva on ihan kiva paikka nukkua. :thumbup:


Oikeasti: Luulisi tuon onnistuvan softaamalla. Kilauta vaikka Sakulle
Itse kytkimen poistaminen luultavasti vaikuttaa vakkariin.
Outback 2.0TD CVT MY15

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Hakala » 28 Maalis 2016, 22:30

USAssa pakollinen käsittääkseni.. Sitä kautta varmaan jäänyt muihinkin malleihin

Olen myös kiinnostunut että voiko kytkinpolkimen takaa vain ohittaa kytkimen? Vaikuttaako se mihinkään muuhun esim. newageissa kun tieto menee kuitenkin eculle, jos ei ole vakkaria

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja khalonen » 29 Maalis 2016, 10:24

Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Qulle » 29 Maalis 2016, 11:17

Sama juttu, aina manuaalilootan kanssa kytkin pohjaan startatessa

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Hakala » 29 Maalis 2016, 16:39

khalonen kirjoitti:Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.

RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja mechanix » 29 Maalis 2016, 17:07

Hakala kirjoitti:
khalonen kirjoitti:Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.

RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Paitsi että monissa JDM impuissa käsittääkseni ja ainakin 3gen legacy twineissä on sama ominaisuus, ei startti pyöri jos kytkin ei ole pohjassa.

Äkkiä miettiessä huonoja puolia niin startilla ei saa autoa liikkumaan, aina pitää startatessa kammeta ittensä autoon ja miten vaikuttaa ajan saatossa päittäislaakeriin. Omasta sen poistin käytöstä lekassa kun ei tieto mene eculle eikä ole vakkaria.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE: Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Jampsu » 29 Maalis 2016, 18:51

mechanix kirjoitti:
Hakala kirjoitti:
khalonen kirjoitti:Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.

RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Paitsi että monissa JDM impuissa käsittääkseni ja ainakin 3gen legacy twineissä on sama ominaisuus, ei startti pyöri jos kytkin ei ole pohjassa.

Äkkiä miettiessä huonoja puolia niin startilla ei saa autoa liikkumaan, aina pitää startatessa kammeta ittensä autoon ja miten vaikuttaa ajan saatossa päittäislaakeriin. Omasta sen poistin käytöstä lekassa kun ei tieto mene eculle eikä ole vakkaria.

Jdm 4gen legacyssä myös ja ainakin jdm newage imprezassa.
Mitä laakereihin tulee niin ennemmin sieltä se kk laakeri korkkaa ku päittäinen :lol:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: RE: Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja mechanix » 29 Maalis 2016, 19:05

Jampsu kirjoitti:
mechanix kirjoitti:
Hakala kirjoitti:[quote="khalonen"]Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.

RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Paitsi että monissa JDM impuissa käsittääkseni ja ainakin 3gen legacy twineissä on sama ominaisuus, ei startti pyöri jos kytkin ei ole pohjassa.

Äkkiä miettiessä huonoja puolia niin startilla ei saa autoa liikkumaan, aina pitää startatessa kammeta ittensä autoon ja miten vaikuttaa ajan saatossa päittäislaakeriin. Omasta sen poistin käytöstä lekassa kun ei tieto mene eculle eikä ole vakkaria.

Jdm 4gen legacyssä myös ja ainakin jdm newage imprezassa.
Mitä laakereihin tulee niin ennemmin sieltä se kk laakeri korkkaa ku päittäinen :lol:[/quote]
Juu veikkaan kans et ei sillä päittäisellä kerkee mitään hätää olee, ainakaan vakiokytkimellä :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

jkb
Viestit: 138
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 19:45

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja jkb » 29 Maalis 2016, 19:41

Hakala kirjoitti:USAssa pakollinen käsittääkseni.. Sitä kautta varmaan jäänyt muihinkin malleihin

Olen myös kiinnostunut että voiko kytkinpolkimen takaa vain ohittaa kytkimen? Vaikuttaako se mihinkään muuhun esim. newageissa kun tieto menee kuitenkin eculle, jos ei ole vakkaria


OT, mutta kun sitikkaan aina vertailen niin menköön :lol:
Pitkästä aikaa manuaalivaihteista (sitikkaa) ajettaessa, erehdyin starttaamaan pelkkä jarru pohjassa, vaihde päällä. Sen verran putos jännitteet että kellokin näyttää nyt vuotta 2004 :problem:
-07 Legacy 3.0R stw

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 29 Maalis 2016, 19:45

khalonen kirjoitti:Ei ole tietoa miten vaikuttaa Ecussa eikä omassa autossa kytkimessä olekaan anturia että olisi voinut tutkia, voi hyvinkin muuttaa jotain arvoa. Kuten vapaananturi jos vikaantuu ja näyttää vapaata niin putoaa AVCS kokonaan pois käytöstä.

Toinen juttu miksi sitä kytkintä ei vaan voi painaa startatessa? Säästää starttia ja moottoria kun pyörii herkemmin että tarvii pyörittää puolta vaihelaatikkoa mukana. Itellä ainakin tulee aina painettua joka vehkeessä vaikka se ei startille olekaan vaatimuksena. Varsinkin pakkasella.


KYLLÄ kytkin pohjassa tulee startattua aina auto kun auto! Kuten jo moni on ilmoitellutkin niin ei tuosta haittaakaan olis jos sais käynnistymään ilman kytkintä. Hyvä esimerkki tuli kaverin autossa kun löpö loppu kesken matkan (katso aihe -"polttoaineen ennenaikainen loppuminen"-)...siihen sit tienlaitaan pihaliittymän kohdalle parkkiin et muut pääsee siististi ohi. No eipä mittää ku talon asukas ois tahtonu lähtee pihasta ni työntö hommiks kevyehkössä hangessa. Startilla tuon ois saanu liikahtaa nätistikkin pois edestä!
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja SixStars » 30 Maalis 2016, 17:28

Hakala kirjoitti:RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Tiiä ny ainoosta hyvästä puolesta ( hinta köh varusteet köh mikäruoste köh :crazy: ), mut saahan tuon omankin käyntiin vaikka 100 metrin päästä - se on kiva varuste se :biggrin:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja Hakala » 30 Maalis 2016, 19:08

SixStars kirjoitti:
Hakala kirjoitti:RHD-auton ainoa hyvä puoli on helppo starttaus vieressä seistessä :) Talvisin tulee usein laitettua auto käyntiin ennen sisälle istumista.

Tiiä ny ainoosta hyvästä puolesta ( hinta köh varusteet köh mikäruoste köh :crazy: ), mut saahan tuon omankin käyntiin vaikka 100 metrin päästä - se on kiva varuste se :biggrin:

Ei se ohjauksen puoli noita takaa :) mutta senpä takia laitoin tuon hymiön

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Kytkin starttaus!

ViestiKirjoittaja SixStars » 30 Maalis 2016, 19:17

Hakala kirjoitti:Ei se ohjauksen puoli noita takaa :) mutta senpä takia laitoin tuon hymiön

No ei suoraan toki.. muotoilisin uudestaan että hintaluokassaan nämä edellämainitut ( eli viidellä tonnilla ei kummosta "suomiautoa" saa esim.. no joo point taken :headbang: )
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa