Qulle kirjoitti:A-katsastusta tosiaan kannattaa käyttää
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Qulle kirjoitti:A-katsastusta tosiaan kannattaa käyttää
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Reetuhai2 kirjoitti:Nummelan K1 saa pisteet. Ei rullia. Koeajo hyvä.
JOVAIN kirjoitti:- Jarrupoljin painuu ja oikean puolen etujarru laahaa.
Korjauksena yläliukutapin reiänväljennys, tuli molemmat kerralla kuntoon.
Reetuhai2 kirjoitti: Ilmanippaan letkunpätkä jonka toiseen päähän tökkää polkupyörän venttiilin. Niin helppoo ja hauskaa ku ei tarvii edes ilmauskaveria. Ilmaruuvi just sen verran auki että neste tulee, sit polkee jarrua muutaman kerra ja homma valmis.
Reetuhai2 kirjoitti:Putsaat vaan sen männän tiivisteen uran, ni luulis pari vuotta toimivan taas hyvin, jossei jarrunesteenä oo vettä. Ainaki mulla tuli toiminnaltaan uudenveroset.
Reetuhai2 kirjoitti:Maailman helpoin, halvin ja yksinkertasin ilmaustapa on polkupyörän venttiili. Ilmanippaan letkunpätkä jonka toiseen päähän tökkää polkupyörän venttiilin. Niin helppoo ja hauskaa ku ei tarvii edes ilmauskaveria. Ilmaruuvi just sen verran auki että neste tulee, sit polkee jarrua muutaman kerra ja homma valmis.
Reetuhai2 kirjoitti:Maailman helpoin, halvin ja yksinkertasin ilmaustapa on polkupyörän venttiili. Ilmanippaan letkunpätkä jonka toiseen päähän tökkää polkupyörän venttiilin. Niin helppoo ja hauskaa ku ei tarvii edes ilmauskaveria. Ilmaruuvi just sen verran auki että neste tulee, sit polkee jarrua muutaman kerra ja homma valmis.
Reetuhai2 kirjoitti:Ahaa. Haluut siis ostaa multa uuden pääsylkän.
aohoa kirjoitti:Aika jännä, että subarulta ei ole mitään ohjeita annettu katsastuksen suhteen, kun soittelin maahantuojalle.
nemola kirjoitti:Jos se jarrudyno jää kaivelemaan, niin voi käydä samalla konttorilla katsastuksen tehneen henkilön kanssa keskustelemassa asiasta ja jos hänellä ei ole esittää dokumenttia perusteluna toiminnalleen, niin sitten voi kysyä Subarun maahantuojalta, jonka ohjeiden mukaan yleensä konttorilla toimitaan.
osilpi kirjoitti:nemola kirjoitti:Jos se jarrudyno jää kaivelemaan, niin voi käydä samalla konttorilla katsastuksen tehneen henkilön kanssa keskustelemassa asiasta ja jos hänellä ei ole esittää dokumenttia perusteluna toiminnalleen, niin sitten voi kysyä Subarun maahantuojalta, jonka ohjeiden mukaan yleensä konttorilla toimitaan.
Sen verran näin entisenä katsastusmiehenä (lopetin muutama kk sitten), että mikäli maahantuoja ei ole toimittanut Trafille ohjeita, ettei jarruja saisi testata dynamometrissä, niin katsastajan tulee ne silloin testata dynossa, vaikka omistaja sanoisi mitä.
LVM kirjoitti:Muutoksia määräaikaiskatsastuksiin vuonna 2018
Yksityiskäytössä olevien, alle 3,5-tonnisten henkilö-, paketti- ja erikoisautojen sekä raskaiden nelipyörien määräaikaiskatsastusten väli harvenee. Jatkossa nämä ajoneuvot on katsastettava ensimmäisen kerran viimeistään neljä vuotta käyttöönottopäivästä, ja sen jälkeen kahden vuoden välein. Yli 10-vuotiaat ajoneuvot olisi katsastettava kuitenkin vuosittain. Kevyiden nelipyörien katsastusvälit säilyvät nykyisinä.
Katsastusvälien lisäksi muuttuu myös katsastuspäivän määräytyminen. Nykyisin viimeinen katsastuspäivä määräytyy käyttöönottopäivän mukaan. Uuden asetuksen mukaan määräävää on ensikatsastuksen jälkeen se, milloin ajoneuvo on katsastettu edellisen kerran.
Asetus tuo katsastusvelvollisuuden luvanvaraisessa tavarakuljetuksessa käytettäville traktoreille.
Lisäksi velvollisuus määräaikaiskatsastaa takseina käytettävät ajoneuvot vuosittain ulotetaan koskemaan myös muita ajoneuvoja kuin henkilöautoja.
Valtioneuvosto antoi asiaa koskevan asetuksen 28. kesäkuuta 2017. Asetus tulee voimaan 20. toukokuuta 2018. Asetuksen voimaantulon jälkeinen seuraava katsastus tulee kuitenkin suorittaa nykyisin voimassa olevien katsastusvälien mukaisesti.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa