HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

04 impun vaparin viritys

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
teukk
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Touko 2016, 23:24

04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja teukk » 26 Touko 2016, 23:40

Totta tosiaan autoa en vielä omista mutta vahvasti kiinnostais vaparia rakennella turbon siaan (köyhänmiehen ratkasu)...
Onko tuommoista mahdollista saada kulkemaan viinalla ja sitä kautta hiukan lisä voimaa?
Sitten esim uusia nokkia ja avara putkisto ja sen semmosta. Kun guugelia selaillut ja huonosti näyttäs viri osaa löytyvän. Mietin tuossa kun kyseisessä vehkeessä on tuo ej201 että jos siihen laittaisi ej205 dohc kannen onko kukaan tämmöistä ennen tehnyt? Kun vaikuttais että saattas ihan istua suoraa:D
Mielipiteitä saa antaa ja rojektihan ei mitenkään looginen ole siitä olen tietoinen mutta tämmöstä ideantynkää

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja TbzZ » 26 Touko 2016, 23:52

Hulluutta. :D eipäs tuota köyhänmiehen ratkaisuksi enään voi sanoa. Muutoksien jälkeen voi todeta , että samaan hintaan (jopa halvemmalla) olisi saanut turbovehkeen paremmilla jarruilla,alustalla,sisustalla,laatikolla ymsyms..
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

teukk
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Touko 2016, 23:24

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja teukk » 27 Touko 2016, 00:04

Näinhän se on mutta turbovehkeen haistaa jo nykynuoriso :D tässä on myös se ns mahdollisuus kiusata kanssa autoilioita turbottomalla sliipperi vehkeellä:)

Huvinsa kullakin eikös:D mutta mielenkiinnosta tosiaan olisi tämmöinen tulossa jos siis saan vähän mielipiteitä asiaan :D kun niin hankala löytää osia tuohon vapariin :D

Kun olisihanse sitten ensimmäinen lajiaan tai no ei varmasti ihan ensimmäinen mutta melkein :)

Esim mitä crawfordin viritys asiantuntiat sanovat että ej sarjan koneet kestää vakio kaluilla puolet lisää mitä niissä on :D noin 200~ paremmalle puolelle kun vaparissa flatti nelosessa kun pääsis nii olisi pokaalin paikka:D

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja iner » 27 Touko 2016, 07:42

Ei noissa boksereissa mitään erikoista ole viriämisen suhteen.

Puristukset reilusti isommaksi.
Reilusti jyrkemmät nokat sopivilla aukioloilla.
Isommat venttiilit.
Venttiilikoineisto kestämään ~10000 rpm.
Kansien kairaus.
Putkisto virtaamaan.
Imupuoli virtaamaan.
Isommat suuttimet viinalle.
Aftermarket moottorinohjaus.

Noilla varmaankin alkas tehot olemaan 200hp ~9000 rpm kohdilla :D

Onnea budjetin pitämiseen pienenä.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja mechanix » 27 Touko 2016, 09:58

- 2.0R männät (puristus 11 luokkaa)
- DOHC-kannet kovilla nostajilla, ehkä avcs-nokilla (samalla saa isommat venat, kierrosalue nousee ja kanavien kairaaminenkaan ei enää välttämätöntä). 2.0R kannet ovat tähän myös kohtuu hyvä vaikka avcs on vain imupuolella.
- 2.0R imusarja (tasaisin virtaus, kohtuullinen plenumi)
- Suuttimet
- Moottorinohjaus, ellei vakiota pysty säätämään.

Voisin veikata että noilla sais jo pienellä pudjetilla hyvin tehoa lisää.

Sitten tietty vielä pakoputkisto virtaavammaksi ja imupuolelta turhat pöntöt ja kuristimet pois.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 27 Touko 2016, 14:38

Noinhan sitä ennenvahnhaan koneista tehoja haettiin ja toimiihan se. Maksaa toki, mutta mikäpä ei.

Puhallin on vaan niinpaljon helpompi virittää, kun tuon motin pakkohengittää, niin sitä tehoa saa helpommin ja ekat hepat kohtuu halvalla.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

teukk
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Touko 2016, 23:24

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja teukk » 27 Touko 2016, 18:30

Noniin kiitoksia mielipiteistä katotaas jos autoa saa pihaan ensi viikolla nii alottelee d2 alustan laitosta ja sen semmosesta yleis kivasta :)

Jos tuo imppu tulee nii heinäkuun alussa pääsee konetta jo purkamaan

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja iner » 27 Touko 2016, 21:40

Kokeile heittää e85 tankkiin ja ilokaasut kuivana ennen maffia. Ois mielenkiintoista miten hitachin ecu reagois.
Ois ainakin erilainen :thumbsup:
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja Jampsu » 29 Touko 2016, 06:26

iner kirjoitti:Kokeile heittää e85 tankkiin ja ilokaasut kuivana ennen maffia. Ois mielenkiintoista miten hitachin ecu reagois.
Ois ainakin erilainen :thumbsup:

Joulukuusi?
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: 04 impun vaparin viritys

ViestiKirjoittaja mechanix » 29 Touko 2016, 12:10

iner kirjoitti:Kokeile heittää e85 tankkiin ja ilokaasut kuivana ennen maffia. Ois mielenkiintoista miten hitachin ecu reagois.
Ois ainakin erilainen :thumbsup:

Eikös tuo 2.0R ole vain hitachin tekeleillä?
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa