HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
An1sa
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2016, 19:31

Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja An1sa » 29 Elo 2016, 19:56

Moro! Elikkäs olen mahdollisesti ostamassa tuollaista CVT automaatilla varustettua legacy farkkua. Olisko porukalla hyviä vinkkejä, että mihin kannattaisi kiinnittää huomiota koeajossa? Auto on 2.5 bensa vm. 2010 ja ajettu 189tkm. Kuuluuko laatikkoöljyjen vaihto subarun huolto-ohjelmaan ja onko näissä jotain tiettyjä tyyppivikoja tms.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja chinaski » 29 Elo 2016, 20:26

Jenkkien huolto-ohjelmassa on vain tarkistuksia vaiheistoöljylle maininnalla, että vaihdettava 40tkm välein jos autoa käytetään vaativissa olosuhteissa. Kanukkien vastaavassa kehotetaan vaihtamaan 40tkm välein, jos autolla vedetään kärryä. Vaivaako ohjausvaihteen kolina euro Subaruja? Eli käännettäessä epätasaisella pinnalla (nimismiehen kihara, mukulakivi) tuppaa kuulumaan pientä kolinaa.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja Haiduk » 31 Elo 2016, 08:41

En ole omassa ainakaan vielä moista kolinaa huomannut. Muuten ainakin bilstein alusta ehkä hieman äänekkäämpi mitä nyt muita autoja ajanut. Esim jos vähän nopeammassa kuin kävelyvauhdissa kääntyy korotetulle pinnalle (parkkipaikka yms) niin saattaa kuulua jotain äänähdyksiä alustasta. Tuosta CVT laatikoiden öljynvaihdon tarpeellisuudesta on täällä ollut puhetta myös, ainakin MetroAuton kanta on että ei tarvitse vaihtaa EU-malleissa. Tiedä sitten.. :?
Tuon 2,5i motin pitäisi olla melko toimintavarma, en ole ainakaan kuullut, että ois ollu ongelmia jos vaan on huollettu?
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

An1sa
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2016, 19:31

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja An1sa » 31 Elo 2016, 17:27

Kiitos hyvistä vastauksista! Olen loppuviikosta menossa koeajamaan autoa. Täytyy siis ainakin kuulostella ohjausvaidetta. Auto katsastetaan ennen myyntiä, joten luulisi " kuluvien" osien olevan ainakin kunnossa. Itsellä ei tosiaan ole ollut ensimmäistäkään subarua. Edellinen auto oli ford kuga ja pieniä ja suuria vikoja autossa riitti siihen malliin, että tuskin subaru ainakaan huonompi on ;) Vedän satunnaisesti venetraileria, joten laatikkoöljyn vaihtamisesta tässä tapauksessa ei varmaan siis haittaakaan ole. Ilmeisesti 400- 600e tuo operaatio maksaa...? Vaatiikos visko/ perävälitys näissä öljynvaihtoa?

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja an13 » 31 Elo 2016, 21:28

Etu ja takaperään pitää vaihtaa öljyt kyllä 120tkm välein ainakin, hyvät ohjeet tuolla http://www.subaruoutback.org/forums/99- ... hange.html

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja Haiduk » 01 Syys 2016, 08:45

CVT vaihtohinnasta ei ole mulla ainakaan tietoa kun en ole itsekkään sitä vaihdattanut, tosin kilsoja ei ole kuin 79tkm kertynyt. Luulis tuohon haarukkaan aika hyvin asettuvan, ei ainakaan enempää. Välitysöljyt taitaa olla tuon 120tkm, en ole aivan varma ja jakohihna on 10v/150tkm. Lisäksi kuulema jo -10 ikäsissä on alkanut ruostetta löytymään ainakin alustasta jonni verran. Itellä pultit/ruuvit vetäny aika hyvin happamaan alustassa ja moottoritilassakin. Osittain saattaa johtua käytön puutteestakin.
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

An1sa
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2016, 19:31

Re: Subaru Legacy 2,5i STW VA CVT vm 2010 ostamassa

ViestiKirjoittaja An1sa » 01 Syys 2016, 17:58

Kiitos tiedoista! Tiedänpähän nyt mitä leimoja etsiä huoltokirjasta. Ei oikein löydy mistään netistä tuota subarujen huolto-ohjelmaa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa