HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Bensalinjat uusiksi gc8

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
jamppa82
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:39
Paikkakunta: vantaa

Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja jamppa82 » 16 Tammi 2017, 19:49

eli näyttäis siltä että joutuu vetämään bensalinjat uusiksi tankilta moottoritilaan omaan 00 classikkiin... onko kukaan tehnyt vastaavaa hommaa eli mitä pitää/kannattaa ottaa huomioon? mietinnässä olisi lähinnä jos linjat vaihtaisi teräspunos letkuihin ja mille tehoille asti vakio kokoinen linja riittää vai onko hyötyä/järkeä suoraan laittaa isompaa tilalle?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja Qulle » 16 Tammi 2017, 20:07

Tämä kiinnostaa minuakin, tosin autona 200:n mut kuiteski.

Missä menee raja milloin kannattaa käyttää tuota HPF/Walbron 255:sta (olikohan luku oikein?) tankin sisäistä vaan siirtopumppuna ja väkästelee konttiin sellaisen pienen säiliön jossa oma tehokas pumppu? Itellä rakentelu edistyy hitaasti mutta varmasti kohti katulaillista ratalelua, joten mielellään huomioisi kaiken mahdollisen. E85 on siis suunnitelmissa.
Onko jotain nyrkkisääntöä missä teholukemassa noin käytännössä pitää alkaa päivittämään nykyistä pumppua ja bensalinjoja?

Ja tosiaan mistä bensalinjat kannattaa tehdä?
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

jamppa82
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:39
Paikkakunta: vantaa

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja jamppa82 » 18 Tammi 2017, 11:41

eikö tosiaan kukaan ole kyseistä operaatiota tehnyt?

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja Juhiss » 18 Tammi 2017, 14:28

jamppa82 kirjoitti:eikö tosiaan kukaan ole kyseistä operaatiota tehnyt?


Mä vaihdoin Wasabiin vaan pumpun, letkut tankissa ja sen luona ja uudet letkut konehuoneeseen ja käytin vakio metalliputket tankilta konehuoneeseen. Ne riittää varmasti jonnekkin 600hv asti.

Tämä siis kun siirryttiin E85:lle.

jamppa82
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:39
Paikkakunta: vantaa

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja jamppa82 » 18 Tammi 2017, 21:32

no itse joudun juurikin vaihtamaan nämä metalli putket uusiin tai teräspunosletkuihin. paluuputki alkoi vuotamaan siitä läpiviennin kohdalta josta ne nousee autoon sisälle ja samalla katsoin että myös meno linja on kohta tiensä päässä, siksi aloin suunnittelemaan linjojen uudelleen tekoa.mutta nytten juurikin mietinnässä teenkö punosletkusta vai hommaanko uudet orkkis putket.uudet putket on kuulemma v mäisempi vaihtaa paikoilleen mutta on se varmasti oma hommansa nuo teräspunosletkutkin sinne rakentaa liittimineen päivineen ja tottakai myös kuinka paljon noiden vaihtoehtojen välillä on hintaeroa keskenään...

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja Qulle » 18 Tammi 2017, 21:57

No siis ne linjathan yleensä on täysin uudenveroiset ku kurkkaa takapenkin alta auton sisäpuolelta. Vakioviritys o vetää kunnon letkulla pumpulta siihen auton sisälle saakka ja tehä siihen ehjään putkeen kunnon liitos letkulle jotta pitää.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Bensalinjat uusiksi gc8

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 19 Tammi 2017, 06:45

Luulisin näin et nuo vakio linjat riittää tehojen puoleen vallanmainioisti isoillekkin tehoille. Mutta jos haluaa ne uusiksi tehdä niin itse tekisin metalliputkesta/kuparista suurimman osan eli noin alkuperäisen metalli putken mallin mukaan.

Joskus kuullut tarinaa volvo miehien touhuista samoissa hommissa. Käyttivät kupari putkea melkeimpä pumpulta koneeseen asti. Vakio linjat taitaa olla 8-10mm sisähalkaisijaltaaa niin joku 12mm putki palvelisi varmasti hyvin.

Hyöty-suhteesta sitten en teidä muutakuin et voi piiloutua talliin ainakin muutamaksi viikonlopuksi ennen kuin valmiiksi saa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa