Kennedy kirjoitti:http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=15&t=3666&p=25694&hilit=visko#p25298
Tuossa oli VW viskon kunnostuksesta.
Ja RC autojen perämurikkaan laitettava öljy kuulemma toimii tuossa. Itse kun joskus katselin sitä niin olivat tyyliin 5e/pullo ja 1-2 pulloa menee.
MB forumilta löytynyt kanssa juttua viskonesteiden vaihdosta.
KK9 kirjoitti:Kennedy kirjoitti:http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=15&t=3666&p=25694&hilit=visko#p25298
Tuossa oli VW viskon kunnostuksesta.
Ja RC autojen perämurikkaan laitettava öljy kuulemma toimii tuossa. Itse kun joskus katselin sitä niin olivat tyyliin 5e/pullo ja 1-2 pulloa menee.
MB forumilta löytynyt kanssa juttua viskonesteiden vaihdosta.
Joopa noita rc-autojen tasauspyörästöjen öljyjä on sitten sen sataa sorttia, et oksat pois! Ja ihan kokemuksesta voin sanoa et 20ml pullo maksaa tuon 5€! Noi diffi öljyt on silikoni pohjaisia, mitä itse käytän pojan kisa vehkeessä!
M1kk0 kirjoitti:Sinne viskoon voi vaihtaa öljyt. Öljyn on oltava polydimetyylisiloksaania. Mitä korkeampi cSt, sitä jämäkämpi lukosta tulee. Yleensä vakiot ovat välillä 60-500 tuhatta riippuen onko keskilukko vaiko perälukko, sekä auton massa, voima jne.. Öljy myös kuluu ja palaa ajan saatossa, aiheuttaen luistoa.
E: Niin ja öljyjä vaihdettaessa ei saa laittaa täyteen, pitää jättää noin 15% ilmatilavuus. Muutoin nesteen laajetessa kotelo antaa periksi ja lukko räjähtää.
Kaks neliveto sierran viskolukkoa korjanneena. Käytin nikko-auton peräöljyä(silikonia) jonka viskositeetti oli 50000. Ostin sitä kärkkäiselta 2 purkkia ja meni puoltoista. Yhessa purkissa oli ehkä desi ja maksoi vajaan kympin. Levyjen huolellinen putsaus ja tota silikoni-mössöä joka väliin niin että yhtää ei jää ilmaa mihinkää.
100000 viskositeetti on kuulemma verrattavissa kemppi-perään hetken ajelun jälkeen mutta toi 50000:lla olin kyllä erittäin tyytyväinen toimintaan.
Kennedy kirjoitti:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=287670&page=2Kaks neliveto sierran viskolukkoa korjanneena. Käytin nikko-auton peräöljyä(silikonia) jonka viskositeetti oli 50000. Ostin sitä kärkkäiselta 2 purkkia ja meni puoltoista. Yhessa purkissa oli ehkä desi ja maksoi vajaan kympin. Levyjen huolellinen putsaus ja tota silikoni-mössöä joka väliin niin että yhtää ei jää ilmaa mihinkää.
100000 viskositeetti on kuulemma verrattavissa kemppi-perään hetken ajelun jälkeen mutta toi 50000:lla olin kyllä erittäin tyytyväinen toimintaan.
Alkuperäistä viskolukkoa ei voi säätää kuin vaihtamalla eri viskositeetin öljyt, tai periaatteessa vaihtamalla erimuotoisia levyjä, tästä vain ei jäykistämisen kannalta kummoisesti potentiaalia ole, jos yhtään. Korkeampaa viskositeettia sisään, niin luisto vähenee. Tehtaalla nuita voidaan sitten säätää levyjen määrällä, muotoilulla ja reijityksellä.Reetuhai2 kirjoitti:Viskolukkooki vois varmana kiristää jotenki, ku vähä vaa tutkis. Ja tietty aina on kemppi.
Se öljy kuluu aikaa myöten, vaikka viskot ovatkin periaatteessa todella pitkäikäisiä muutoin. Öljyt vaihtamalla paranee.Qulle kirjoitti:Viscolukkoja on tarjolla, eivät oikeen pidä varsinkaan paljon ajettuna. Kunnollisia lukkoja R160 murikkaan ei sitten ookkaan ainakaan halvalla kovinkaan hyvin saatavilla.
Qulle kirjoitti:Mahtaa olla vähän raaka ratakäyttöön
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa