ReeL12 kirjoitti:Katsurilta yritin kovasti kysellä vetopainojen merkkausta omaan STI Foreen, mutta ei suostunu laittamaan. Sanoi että ei niitä tarvita. Jos otteessa ei ole valmistajan "suositusta" niin 4-veto auton jarrullisen kärryn vetomassa on 1,5 kertaa omapaino. Jos koukku ei rajoita sitä pienemmäksi niin kun omassa tekee. Jarruton oli muistaakseni 0,5 kertaa omapaino tai max 750kg.
Säännöthän on luettavissa ihan Finlexin sivuilla, itse luotin tässä katsuriin enkä tarkistanut koska oma muistikuva oli saman suuntainen.
Ikinä ei ole poliisit pysäytelly ja kyselly auton vetopainoja. Kuorman sidontaa ja vaunun ylikuormaa ne kyylää.
Kippo kirjoitti:Katsoin rekisteröititodistuksesta oman Outback -04 tiedot. Ajoneuvon omanmassa 1505 kg, perävaunumassa jarruin 1800 kg ja ilman jarruja 700 kg. Ajoneuvoluokka M1. On tuossa jarrullisena ainakin enemmän kuin auton omamassa mutta ei lähelläkään 1,5x. Voiko tuosta tehdä johtopäätökset että ilman merkintää saisi vetää enemmän?
Jampsu kirjoitti:ReeL12 kirjoitti:Katsurilta yritin kovasti kysellä vetopainojen merkkausta omaan STI Foreen, mutta ei suostunu laittamaan. Sanoi että ei niitä tarvita. Jos otteessa ei ole valmistajan "suositusta" niin 4-veto auton jarrullisen kärryn vetomassa on 1,5 kertaa omapaino. Jos koukku ei rajoita sitä pienemmäksi niin kun omassa tekee. Jarruton oli muistaakseni 0,5 kertaa omapaino tai max 750kg.
Säännöthän on luettavissa ihan Finlexin sivuilla, itse luotin tässä katsuriin enkä tarkistanut koska oma muistikuva oli saman suuntainen.
Ikinä ei ole poliisit pysäytelly ja kyselly auton vetopainoja. Kuorman sidontaa ja vaunun ylikuormaa ne kyylää.
Maasturi (tais vaatia 25cm maavaran päällimmäisenä) ja pakettiauto luokassa pätee vain toi 1.5 kertainen massa. Normi henkilöautossa oli sit 1wd tai 4wd mennään omamassan asti.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija