Sen verran taustatietoa noista "Suomi" vahvistuksista että ideaa ei ole kopioitu mistään ulkomaalaisesta Subaruvirikiskasta vaan alun alkaen homma lähti siitä kun todettiin että 2.5L Subarun lohkojen putket venähtää ja asialle pitäis tehdä jotain.
Vahvistus idea kyllä "kopsattiin" Sakun ja Jounin toimesta joskus 2006-7 ja idea lähti Hondan koneista, niissä kun oli nähty vastaavia tai sinne päin virityksiä. Subaruun oli ollut tarjolla ties mitä tikapuu ym virityksiä mutta ne voidaan jättää ihan omaan arvoonsa...
Tuo Mark1 dekkitason upotus johtui taasen siitä kun ensimmäiset tehtiin uusiin lohkoihin ja ne jätettiin tehtaan jäljille eikä tasoja ajettu, upotus oli siis vain nimellinen. Versioita on sitten tehty "muutamia" tässä vuosien saatossa, varsinkin alussa. Nykyään lohkot ilmeisesti stressiporataan/hoonataan ja ajetaan tasoon... Tästä mulla ei tietoa mutta oletan? Jesse vois tietää tarkemmin, se kun on varmaan teettäny ne viimeiset??
OEM lohkoista sen verran että uudemmat valut 703 ja ainakin 704:sen sylinteriputkissa on "rihlaus/spiraali" tyylinen vahvistus putken ympärillä kun vanhemmissa vahvistukset on pitkittäiset. Silmämääräisesti/maalaisjärjellä ajatellen tuo "Spiraali" on vahvempi kuin vanha malli...
Tämän hetkinen "Closed Deck/vahvistettu" versio 704 lohkoon on aika vahva ja riittää varmaan "useimmalle" katumiehelle. Nyt kun vielä keksittäis sellainen "oikea" metallinen kansipahvi kunnon liekkirenkailla eikä tuota Navalinean dinosaurus "2002 Turbo BMW:n" massahirviötä niin olis monella murheet takanapäin ilman muutaman tuhannen Km välillä tehtävää kansiremppaa... Tosin Navalinean alkuräjähdyksen aikaiset pahvit on ainoat mitkä mulla on kestäny jo 20tkm