Kuntotestattu moottori on mun mielestä oikeasti testattu että varmana kunnossa kun myydään asiakkaalle.
Tässä tapauksessa on korjaamo/japanmotorssin välinen kauppa niin niissä ei päde vissiinkään takuut. No ei muutenkaan taida takuut päteä näissä japan motorssin koneissa.
Voin valottaa vähän miten kaikki lähti liikkeelle.
Eli talvella joku kortin just saanu tyttö ajoi Legan takaluukkuun.
Vakuutusyhtiö ehdotti erästä korjaamoa mistä mulla aiemmin jäi aika p***a maku suuhun työnjäljestä ja lupauksista lupauksien päälle.
Ajattelin että kaippa ottivat opikseen ja tekevät työnjäljen niin että ennalta tarkaksi havaittu asiakas antaa palautetta jos jälki ei miellytä.
Nyt oli ihan hyvin hoidettu takapuskurin/takaluukun maalaus. Olivat pesseet auton ja jynssänneet viimesen päälle kun menin hakemaan sitä korjaamolta.
No tämä kaikki remontti tapahtu sillä aikaa kun kävin lomalla ja varmuudenvuoksi nollasin b-tripin eli siellä nollaantu myös kulutusmittari.
Hain auton loman jälkeen. Menin autolle ja katoin tripin. Ajettu tasan 50km 14.7 kulutuksella. Toi japsi tripi näyttää monta kilsaa päässy litralla ja se lukema oli 6.9km/1L.
Auto lähti huonosti käyntiin mutta en ajatellu sen enempää kun maalaushomma ollu kyseessä että moottoriin olisi voinut tulla jotain vikaa.
Ajoin suoraan tankille ja siitä kotiin.
Aamulla olin lähdössä töihin ja huonosti lähti taas käyntiin mutta en ajatellu sen enempää vieläkään.
20km pääsin moottoritietä todella nätisti ajaen kun ei mihinkään kiire kun ajoissa lähdetty töihin ajamaan ja sit kilinän ja kolinan saattelemana tienposkeen ja hinuria paikalle.
Soitin eukolle kotiin että arvaas mitä kävi ja kerroin että kone hajos.
Se sano että hän heräs aamulla siihen kun laitoin auton käyntiin ja ei kuulunu subarun ploplotus vaan joku ihme tuhina pihalta.
Hinurilla auto takasin sinne korjaamolle missä oli maalauksessa.
Kyselin että miksi olivat ajaneet autolla ja miksi se on rikottu kenkimällä?
Ei ole omaa maalaamoa heillä niin ajamalla hoitavat siirrot naapurikaupunkiin ja heidän kuskit ei aja kovaa autolla vaan ovat luotettavia.
Lupasivat selvittää että mikä menny rikki. Päivällä tuli puhelinsoitto että turbon akseli poikki.
Ajoin töiden jälkeen lainaautolla korjaamolle ja tivasin että miksi ovat rikkoneet mun auton mutta eivät olleet rikkoneet väittivät.
Ennen lomalle lähtöä kävin vaihdattamassa öljyt ja pyysin nähdä auton että onko öljynseassa jotain ei sinne kuuluvaa niin mentiin autolle mikä oli pihalla ja konepelti auki.
Mitään ei oltu purettu kun olivat tutkineet vikaa vaan ammattilaiset olivat todenneet tämän ja yksi ammattilaisista oli ollut korjaamon omistajan mukaan juuri tämä japan motorssin Myllylä.
Öljyn seasta näky metallia mutta korjaamon äijä sano että hän ei kyllä näe mitään.
Oli lähellä etten tehnyt peruuttamatonta vaan löin konepellin kiinni ja sanoin että järkkäävät auton meidän kotipihalle noin 1km päähän.
Ei suostunu niin sanoin että perästä kuulette ja löin auton kolinalla käyntiin ja ajoin kotiin.
Viivytystaistelua korjaamo koitti minun kanssa mutta sitkeesti soittelin heille ja yksi firman omistajista ei enään vastannu puhelimeen vaan löi luuria ja tuli tekstaria perään että on palaverissä ja ties missä.
Paikanpäällä kävin useempaan kertaan rupattelemassa yhden korjaamon omistajien kanssa ja lupasivat palata asiaan mutta viivytystaistelulla että kyllä asiakas luovuttaa kohta.
Nostin koneen pois ja turbo tosiaan oli rikki mutta en tiennyt mitä moottorissa muuta mennyt rikki.
Vähän piti muistuttaa somen voimasta tota korjaamoa ja he maksoivat tämän japan motorssin koneen.
Olin tyytyväinen että tulivat vastaan mutta silti mulle jäi iso vaiva moottorin vaihdosta jne...
Kysyin vielä korjaamon pomolta että vaihdatteko ton koneen mutta eivät tee tälläsiä hommia.
Toinen johtaja kyllä kerto kuinka he ovat ostaneet japan motorssilta koneita eikä niissä ole mitään vikaa ollu. Toisen johtajan mukaan vaihtaneet kymmeniä toyotan koneita. Eli tämä pääpomo puhu p***aa tästäkin.
Kone vaihtoon ja tosiaan japanmotorssin kone kesti sen sata kilsaa ja siitä onkin ylhäällä noi kuvat/tarina.
Korjaamo oli sitä mieltä että he korjas vian ostamalla mulle moottorin mikä tosiaan kesti sata kilsaa mutta kuluttajariitalautakunta oli sitä mieltä että korjaamolle olen vienyt auton ehjänä eikä maalauksessa moottori mene rikki ja vaikka ovatkin hommanneet toisen moottorin niin kyllä sen pitäisi kestää enemmän.
Korjaamo kun maksoi ton japanmotorssin moottorin niin sovittiin että puran sen alkuperäsen koneen että mikä siellä menny rikki ja katotaan sitten onko kuluvaa vai mitä toi vika. Koittivat sillä että jos löytyy kuluvaa vikaa niin maksattavat minulla vielä ton japan motorssin koneen.
Päätin että vien oikealle subaru korjaamolle sen alkuperäsen koneen että makso mitä makso niin siitä tehdään kone.
Laakerit saanu lämpöä ja kakkosen veivissä pyörähtäny laakeri ja levinny sivulle. Jokapaikassa alumiinisälää ja kulumaa. Kampiakselissakin niin syvät jäljet että sekin piti uusia.
Tämä moottori tulee kuitenkin kuntoon vielä ja maksaa X-määrän euroja mutta toivottavasti sit kestää.
Maalaamokorjaamon kanssa taistellu että ei veivit mene rikki kulumalla yhtäkkiä ja laakerit pyöri koneessa kun kukaan ei ollut kuullu kolinaa tai vastaavaa kun olivat ajelleet sillä.
Kuulemma vaihdelaatikossa vikaa että se kuka tolla autolla oli ajanu oli tehnyt tollasen huomion kun vaihteet ei menny päälle.
Eiköhän näissä sama ominaisuus kun toyotissa että ei suostu vaihtamaan isointa vaihdetta päälle ennen kun vaihdelaatikko on lämmenny vähäsen?
Tuli mieleen että kylmänä tosiaan ajettu kovaa ja jotain vaihteiden kanssa käyny mokaa. Voikohan tossa tiptronikilla vaihtaa tai olla vaihtamatta että rajottajalle paukkuu?
Kulutuslukema kertoo että kaasujalka ollu raskas.
Ehdotin korjaamolle että maksavat 1/3 osan tästä tulevasta korjaamolaskusta koska tulee uutta tiivistettä/veiviä niin sehän on paremmassa kunnossa kun alkuperänen moottori.
Eivät tule muuten vastaan kun maksavat tämän japanmotorssin moottorin vaan.
Asia mun puolelta ei jää tähän!
http://aijaa.com/IS9h3ehttp://aijaa.com/8EdTVy