HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Tietoa Twinturboista

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 07 Joulu 2017, 20:01

Tottunut vaan siihen noissa mitsuissa että jos mittari vähän alle puolivälin niin termari vuotaa.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 08 Joulu 2017, 10:26

Juu ihan normipaikka tuolle - ei se kylmänä käy
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 08 Joulu 2017, 10:40

Joo ei se nyt kylmänä käy, mutta tuntuu että lämpiää paljon hitaammin mitä tuollainen perus 2 litranen Suomi Legacy

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja JayL » 08 Joulu 2017, 12:03

Mun muistin mukaan twini lämpes niin nopeasti ettei edes penkinlämmittimiä osannut oikein kaivata.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 08 Joulu 2017, 17:25

Tuon lämpenemistä ei kyllä tosiaan voi kehua, kun menee paljon kauemmin mitä suomilegalla.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, niin meneekös tuon pyörien kulmien säätäminen samoihin arvoihin mitä suomi farkku lega.
Pitäisi viedä tuo kulmien säätöön, mutta todennäköisesti nostavat kädet pystyyn jos ei itse toimita haluttuja arvoja.

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 08 Joulu 2017, 20:17

Wolfheart kirjoitti:Tuon lämpenemistä ei kyllä tosiaan voi kehua, kun menee paljon kauemmin mitä suomilegalla.

Ei nuista aiemmista viesteistä paljastunut ( tai oon sokea :crazy: ) mutta minkäs syylärin sää sinne tilalle löit.. mulla nimittäin tuon Mishimotoon vaihdon jälkeen lakkas lämpenemästä aiempaan tahtiin ( = vidunnopeesti ) ja syykin on selvä kun tuota kennoa silmällä kattoo :lol:

Ja juu kyllä meidänkin wapari taitaa olla näistä kahesta se nopeempi tällä hetkellä lämpenemään - em. syystä :mrgreen:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 08 Joulu 2017, 20:19

Nissens:in alkuperäistä vastaavan syylärin.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 09 Joulu 2017, 21:32

Okay no se ei sit selitä lämpenemisen hidastumista..
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 10 Joulu 2017, 09:18

Vaparissahan on hiukan pienempi nestetilavuus, sekin osaltaan selittää nopeampaa lämpiämistä. Sit termarikin tais olla hiukan lämpimämpi/myöhemmin aukeava
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja mechanix » 10 Joulu 2017, 09:30

Eipä noissa kauheesti eroa kuitenkaan oo normaalisti. Nollakelissä pari minuuttia tyhjää ja ehkä 1-2 km ajoa ni lämmöt on jo lähellä normaalia, tuon kuvan viisarin kohdilla suunnilleen. Itellä nousee tosta vielä aavistuksen ylemmäs, suunnilleen mittarin puolenvälin ja tuon viivan puoleenväliin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

KoneB
Jäsen
Viestit: 85
Liittynyt: 03 Huhti 2017, 20:52

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja KoneB » 10 Joulu 2017, 14:18

mechanix kirjoitti:Eipä noissa kauheesti eroa kuitenkaan oo normaalisti. Nollakelissä pari minuuttia tyhjää ja ehkä 1-2 km ajoa ni lämmöt on jo lähellä normaalia, tuon kuvan viisarin kohdilla suunnilleen. Itellä nousee tosta vielä aavistuksen ylemmäs, suunnilleen mittarin puolenvälin ja tuon viivan puoleenväliin.


Mulla lämpömittari kipuu myös tuonne samoihin mihin mechanix kuvailee. Ex. vapari imppu hitusen nopeammin lämpes, mutta täytyy tietysti huomioida, että hytti vähän pienempi kun legacyssa ja ikkunapinta-alaa vähemmän niin tuossa se ero varmaan tulee. Normi käyntilämmöt saavuttaa kuitenkin samassa ajassa.
Impreza V7 STi MY01
Forester S turbo MY99
Justy MY89

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 10 Joulu 2017, 18:25

Kävimpä tuossa kaupassa, niin ulkolämpötila oli 1 aste plussalla, puhallin ykkösellä.

2km mittari ei liikkunut ollenkaan.
3km oli siinä ensimmäisellä isolla viivalla
5km niin se oli siinä tokalla isolla viivalla
Ja vähän sen yläpuolelle se jäi.

PS. Eihän sen syylärin pitäisi mitään vaikuttaa lämpenemiseen kun termarihan on kiinni siihen asti että se on lämmin.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja sotaherra » 11 Joulu 2017, 13:39

samaan kohtaan nousee toi oma vaparikin. ei edes väliä oliko vanha vai uusi alkuperäinen termari. alkuperäisellä vaan nousee paljon nopeemmin. 0 asteen lämmössä alle 3km nin on normi lämmöissä kone.
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 13 Joulu 2017, 18:04

Onkos ihmiset muuten asennellut näihin lohkolämppäreitä? Meneekö sama vastus mistä saman ikäiseen suomi lekaan?
Toisaalta tuo Defan uusi letkulämmitinkin näyttäisi pätevältä.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/12573/le ... mmitin-ptc

Avatar
jubo
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja jubo » 02 Tammi 2018, 19:08

Wolfheart kirjoitti:Onkos ihmiset muuten asennellut näihin lohkolämppäreitä? Meneekö sama vastus mistä saman ikäiseen suomi lekaan?
Toisaalta tuo Defan uusi letkulämmitinkin näyttäisi pätevältä.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/12573/le ... mmitin-ptc

Laita ennemmin oikee lohkolämmitin kun letkulämmitin. Letkulämmitin lämmittää paljon huonommin itse moottoria.
Taitaa mennä kaikkiin ej-moottoreihin sama lohkari. Itse muistaakseni laitoin ihan suomi-mallin defan vastuksen twinturboon.
Yks vaihtoehto on myös pumpullinen letkulämmitin ns. "köyhänmiehen webasto", joka on vielä lohkolämmitintäkin tehokkaampi. Itsellä oli tämmönen Altezzassa ja hyvin lämpes. Pumpullista mallia on ainakin tt-thermolla ja taitaa olla myös calixilla.
Nyt: Galant VR4 Type-S -00
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00,
Jetta 2.0 TDI -06, Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99,
A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 06 Tammi 2018, 08:51

Eilen kun tuossa ilmankosteusprosentti lähenteli taas 100%, niin tuntui siltä että tulpanjohdot olisivat vaihtokunnossa. Muttakun eihän tuossa ole tulpanjohtoja, kun siinä on COP:t. Niin mikäs olisi seuraava looginen vaihtoehto? Tulpat olisi tietysti hyvä vaihtaa, kun niiden edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Mutta onko jotain muuta?

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 22 Tammi 2018, 09:07

Eipäs ollutkaan tässä langassa.. vissiin menneellä foorumilla oli.. mut mitenkäs se pitikään tulpata / ohittaa se yks helvetin maapallonpelastussolenoidi ( eli se siinä heti laturin vasemmalla puolella mistä aina se vihree letkunippa katkee :lol: purge control solenoid valve / tree hugger solenoid sen nimi tais olla.. )

Tulipahan taas puolivahingossa huomattua että vuosia sitten tehty korjaus oli pettänyt ( ja tulee pettämään uudestaankin ) ni sen vois sit pysyvästi ohittaa.. meinaan hävis se tietynlainen empiminen tietyissä olosuhteissa kokonaan kun ei ole yhtä kokonaan avointa alipaineletkua taas roikkumassa konehuoneessa - ja johan tuota taas muutaman kuukauden jakso ihmetellä tuota käytöstä ennenkuin hoksasi tuonkin katsoa.. :roll:

Katkenneesta nipasta siis menee letku suoraan imusarjaan muistaakseni ja se toinen letku tulee jostain ( tankin "bensahöyrypurkilta" -kö ? ) - eli jos jättää sen katkenneen nipan vaan auki ja tulppaa siitä lähteneen letkun ni meneekö oikein :think:
( jotta siis pääsee kuitenkin ne tankinhuurut vaimitkäneoli vaan sinne konehuoneeseen eikä mene umpeen koko tsydeemi ja toisaalta ei ime 'tyhjää' siihen imusarjaan menevään letkuunkaan sitten.. )
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

zuparu
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Maalis 2015, 11:01

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja zuparu » 06 Helmi 2018, 10:01

Mikä Ilmamäärämittari näihin käy? Vuodesta 2009 asti on meidän perheessä ollu tämä 3-korinen 1998 vuosimallia oleva twinturbofarmari. Kilometrejä on tullu 120000, nyt yht. 227000. Onko muita vaihtoehtoja kuin merkkiliikkeessä kautta uusi 250€? Käytettyjäkin saa tarjota.

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 07 Helmi 2018, 08:51

Tuohan se pitäis olla vissiin tuonikäisessä..
https://www.importcarparts.co.uk/parts- ... earchPart=
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

zuparu
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Maalis 2015, 11:01

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja zuparu » 12 Helmi 2018, 07:19

Kiitti! Säästöä yli satanen :driving:

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 12 Helmi 2018, 10:39

zuparu kirjoitti:Kiitti! Säästöä yli satanen :driving:

Eipä mitn :thumbsup:
Tuolta kannattaa aina tarkistaa - jos osa löytyy, niin tuskin kovin paljoa halvemmalla muualta löytyy ( ainakaan toimivia tahi järkevällä toimitusajalla )
Itsellekin piti just viikonloppuna tilata uus nakutusanturi (+ vähän muutakin perushuoltosälää samalla, kun saa tavallaan 'kaupanpäälle' verrattuna alkuperäisen anturin ostamiseen merkkitiskiltä.. )
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 23 Helmi 2018, 10:44

KK9 kirjoitti:Subarun orkkis telineet on muistaakseni Mont Blancin valmistamat! Qulle voi varmistaa telineistä, jotka hänelle myin! Kyse siis 03-09 OB:n telineistä!

No niin tämmöset kotiutu eilen FB:n Subaru-torin kautta sopivasti omalta paikkakunnalta 8-)
Olivat olleet 2006 Foresterissa, ja täten siis voidaan päätellä että jos sen spekseillä uusia etsii niin käy tähä GT-B kattokiskoon myös ;)
.. Qulle vahvistanee onko samannäkönen ku OB:ssä, ilmeisesti aika lähellä ainakin..
( Foren asetuksiin verrattuna tähän GT-B:hen pitää kyllä siirtää telineen jalkoja huomattavan paljon keskemmälle ku tässä noi kattokiskot on melko 'keskellä autoa' vs. Fore, vaikkei sekään mikään jättiläisauto oo tuossa ikäluokassa vielä, päinvastoin )

Kuvamontblanc subaru by Jarski75, on Flickr
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja KK9 » 23 Helmi 2018, 10:51

SixStars kirjoitti:
KK9 kirjoitti:Subarun orkkis telineet on muistaakseni Mont Blancin valmistamat! Qulle voi varmistaa telineistä, jotka hänelle myin! Kyse siis 03-09 OB:n telineistä!

No niin tämmöset kotiutu eilen FB:n Subaru-torin kautta sopivasti omalta paikkakunnalta 8-)
Olivat olleet 2006 Foresterissa, ja täten siis voidaan päätellä että jos sen spekseillä uusia etsii niin käy tähä GT-B kattokiskoon myös ;)
.. Qulle vahvistanee onko samannäkönen ku OB:ssä, ilmeisesti aika lähellä ainakin..
( Foren asetuksiin verrattuna tähän GT-B:hen pitää kyllä siirtää telineen jalkoja huomattavan paljon keskemmälle ku tässä noi kattokiskot on melko 'keskellä autoa' vs. Fore, vaikkei sekään mikään jättiläisauto oo tuossa ikäluokassa vielä, päinvastoin )

Kuvamontblanc subaru by Jarski75, on Flickr

Samanmoisilta nuo näyttävät!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 16 Maalis 2018, 15:48

Taas on jäähdytysnesteet karkuteillä. Tällä kertaa näyttäisi tulevan termostaatti-kotelosta. Termostaatinhan vaihdoin tuohon silloin syksyllä.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 16 Maalis 2018, 17:18

Voikos tästä syyttää ketään muuta kuin itseään?
Viimeksi muokannut Wolfheart 24 Tammi 2019, 06:53, yhteensä muokattu 1 kertaa.

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja ST » 16 Maalis 2018, 18:00

Ja sen lisäksi termari ollut vielä väärinkin päin..

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 16 Maalis 2018, 18:22

Kyllä se ainakin opposed forcesin ja partsouq:n mukaan on ollut oikein päin.
Liitteet
2018-03-16 18_20_15-Water pump, Subaru LEGACY.png
2018-03-16 18_20_15-Water pump, Subaru LEGACY.png (61.49 KiB) Katsottu 39764 kertaa
Engine,Fuel systemsBH5-5CDSubaru JapanGenuine PartsCata.png
Engine,Fuel systemsBH5-5CDSubaru JapanGenuine PartsCata.png (160.66 KiB) Katsottu 39764 kertaa
Viimeksi muokannut Wolfheart 24 Tammi 2019, 06:54, yhteensä muokattu 1 kertaa.

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja ST » 17 Maalis 2018, 00:24

Wolfheart kirjoitti:Kyllä se ainakin opposed forcesin ja partsouq:n mukaan on ollut oikein päin.
Engine,Fuel systemsBH5-5CDSubaru JapanGenuine PartsCata.png

2018-03-16 18_20_15-Water pump, Subaru LEGACY.png

Henkireikä oli alhaalla..

Artsi82
Jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:50
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Artsi82 » 24 Maalis 2018, 10:26

Oliko näissä tuplaturboissa mitään systeemiä, että voisi lukea itse ABS vikakoodit ilman lukulaitetta?
Ja löytyykö jostain vikakoodi taulukko?
-Subaru Legacy B4 RSK MY99
(Audi A6 3.0 Tdi Quattro -08)

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 28 Maalis 2018, 09:52

Artsi82 kirjoitti:Oliko näissä tuplaturboissa mitään systeemiä, että voisi lukea itse ABS vikakoodit ilman lukulaitetta?
Ja löytyykö jostain vikakoodi taulukko?

Löysinpä tuommoisen tarinan uklegacyssä taas pitkästä aikaa surffaillessa - eipä oo moinen itelle vastaan vielä kävellyt ( kun ei ole tarvettakaan ollut tuolla osastolla.. ) - tiijä sit löytyykö tommoset liittimet itse kunkin autosta, mut kannattanee tsekata ainakin :)
http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... vdc-diags/
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja TJani » 28 Maalis 2018, 13:51

Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja SixStars » 28 Maalis 2018, 14:00

TJani kirjoitti:http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=17&t=392

Kash vaan, enpäs hoksannu että täälläkin -tottakai- sama tieto jo löytyy :lol: :thumbsup:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 21 Elo 2018, 17:42

Onkos ihmiset asennellu lohkolämppäreitä näihin?

Nopeasti kun kattelin, niin tuo defan 411240 kävisi aika moneen subaruun.
http://old.defa.com/file/66f8b9319744/411240.pdf
Ja mitä moottorin alle kurkkasin niin siellä oli noilla kohdilla ruuvattava vesitulppa.
Niin onkos tuon asentaminen minkälainen homma, kun defa meinaa että asennusaika 1,5h

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja JayL » 21 Elo 2018, 18:46

Omaan exään asennutin paikallisessa korjaamossa, jossa autoa noutaessani valittelivat tilanahtautta ja sitä, että ohjeen mukaan olisi pitänyt purkaa jotain isompaa tieltä (useampi vuosi aikaa, ei voi muistaa enää mitä). Asennus oli kuitenkin onnistunut ilman älytöntä purku-urakkaa, varmaan pienikätinen/näppärä asentaja ollut kyseessä.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 21 Elo 2018, 19:11

Viimeeksi kun defan lämppäri yritin niin ei saanut oikeaa. -97 imppuun koitin juurikin tuollaista pultattavaa, lohkossaolevan tulpan tai tässä tapauksessa vanhan elementin tilalle, niin olivat erikokoisia eikä defa silloin (n 5v sitten) muuta tarjonnut.

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 21 Elo 2018, 20:03

Vähän ahtaaltahan tuo näyttää.
Tuon tulpan nyt saa jatkolla helposti pois, mutta se elementti kun pitäisi vääntää kiinto-avaimella kiinni voi olla hieman hankalampiKuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja mechanix » 21 Elo 2018, 20:09

Wolfheart kirjoitti:Vähän ahtaaltahan tuo näyttää.
Tuon tulpan nyt saa jatkolla helposti pois, mutta se elementti kun pitäisi vääntää kiinto-avaimella kiinni voi olla hieman hankalampiKuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Eikös niissä yleensä ole erillinen se lohkoon ruuvattava osa jonka saa hylsyllä kii ja sokalla elementti siihen?
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 21 Elo 2018, 20:15

mechanix kirjoitti:Eikös niissä yleensä ole erillinen se lohkoon ruuvattava osa jonka saa hylsyllä kii ja sokalla elementti siihen?

Tuohon en osaa ainakaan itse sanoa mitään, kun en ole koskaan tuollaista asentanut, sillä tässä kyselenkin.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Qulle » 21 Elo 2018, 20:16

mechanix kirjoitti:
Wolfheart kirjoitti:Vähän ahtaaltahan tuo näyttää.
Tuon tulpan nyt saa jatkolla helposti pois, mutta se elementti kun pitäisi vääntää kiinto-avaimella kiinni voi olla hieman hankalampiKuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Eikös niissä yleensä ole erillinen se lohkoon ruuvattava osa jonka saa hylsyllä kii ja sokalla elementti siihen?
Juurikin näin. Itse vastus on erillinen ja menee ton mötikän sisään, tiivistyy O-renkaalla mikä pitäisi tulla mukana. Eli hylsyllä kiinni tuo runko-osa.
vinkkinä siihen ei sitten passaa mikä tahansa O-rengas, jos haluaa sen kestävän vuosia eikä viikkoja :)
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 27 Elo 2018, 19:28

Jää tuo lohkolämmittimen asennus siksi aikaa, kunnes tuon saa katsastettua.

Kävin tuossa viime viikolla hakemassa päästölappua, mutta eipähän tuo mennyt päästöistä läpi. Tuntuu käyvän todella rikkaalla.

Korjaamon setä oli sitä mieltä että lambda sieltä olisi mennyt. Mutta mitenkäs tuo imu / ahtovuoto vaikuttaa?

Tuossa on viimeaikoina tuntunut tehon puutetta verrattuna vuoden takaiseen.

Ja toinen oire mitä tuossa on ollut niin tyhjäkäynnillä se meinaa sammua kunnes sitten se herää ja hyppää takaisin sinne normaaliin tyhjäkäyntiin. Minusta tätä ei esiinny silloin kun ilmastointi on päällä.

Kolmas vika mikä tuossa on niin isomman turbon ahtopainekello hikoilee hieman öljyä.

Mitä raati veikkaa?
1. Lambda
2. Imu / ahtovuoto
3. Väljä turbo
4. Joku muuKuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 29 Elo 2018, 18:12

Joku on aikoinaan laittanut sinne Boschin lambdan, joten lähdetään nyt siitä ja tulpista liikkeelle.

ICP tarjoaa tuohon orkkista 22690AA440 hintaan 172,50£. Onkos tuohon jotain vaihtoehtoa esim densolta?

Tulpat vissiin on NGK PFR6G.Kuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Vt85 » 30 Elo 2018, 13:22

Jos jollain kellä on rsk tai gt-b vois koittaa omasta autostaan map anturille tulevan solenoidin että nakuttaako se kun laittaa vihreät liittimet yhteen niin olisin kovin kiitollinen. Itelläni kaikki muut solenoidit naksuttaa paitsi tuo mapille menevä. Solenoidin oon testannut että toimii suoralla virralla, Johdot oon tarkastanut ja ecun vaihdoin mutta ei tuntus nakuttavan.

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 05 Syys 2018, 18:29

Tuli ICP:ltä tuo uusi lambda, niin onko tosiaan niin että Bosch on Subarun OEM valmistaja näissä lambdoissa?Kuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 10 Syys 2018, 01:10

Legassa oli kyllä Denso OEM valmistaja...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 19 Syys 2018, 13:45

Lambda, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu ja päästöt mitattu onnistuneestiKuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 28 Maalis 2019, 17:15

Mikäs startti tuohon manuaaliin nyt pitäisi mennä?
Minulla on nyt tuossa 23300-AA351 mikä oli autossa kiinni.
Tuo on ilmeisesti korvautunut 23300-AA352 eli senkin pitäisi käydä ilmeisesti suoraan.

Mutta mutta tilasin ebaysta epähuomiossa 23300-AA361 joka on myös twinistä, mutta siinä on tuo tuo ratasosa ~1cm lyhyempi ja 9 hammasta, kun tuossa alkuperäisessä on taas 8 hammasta.

Eli tämän käsityksen mukaan manuaalissa ja automaatissa olisi eri startit.
Autonvaraosat tarjoaa yhtä vaihtoehtoa, mikä mukamas olisi yhteensopiva noiden molempien kanssa, mutta veikkaisin että sekin olisi tuollainen 9 hampainen vaihtoehto.

Noita 23300-AA351 / 23300-AA352 löytyisi jonkun ebay ilmoituksen / jonkun jenkki subaruvaraosa myyjän mukaan
-97vm imprezasta, mutta jotenkin epäilen tuotakin.
https://www.subaruparts.com/oem-parts/s ... 23300aa352
Toisaalta ainakin tuossa kuvassa näyttäisi olevan samanlainen.
https://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-M0T8 ... 2856127635

Ota tästä nyt sitten selvää mikä käy ja mikä ei.

ps. 23300-aa450 on ilmeisesti tbo foresterista 5 vaihteisen manuaalin startti joka kävisi muuten, mutta startin solenoidi ottaa turbon hukkaportin tankoon kiinni.

pps. Jos jollain makaa ylimääräisenä tuollainen startti niin olisin kiinnostunut.

ahannika
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 19:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja ahannika » 28 Maalis 2019, 20:51

Automaatissa ja manuaalissa on eri startit, automaatin on tuo AA361.

Olin uusimassa starttia omaani, mutta myyjä ebaystä lähetti väärän startin, olin ostanut AA361:n, mutta paketista löytyi AA390, joka ei sopinut tuon solenoidin sijainnin takia. Tein sitten niin, että otin vanhasta alkuperäisestä kenttäosan solenoideineen sekä nokkaosan, ja lisäsin siihen uudesta startista roottorin ja hiilipaketin ja ajelin sitten sillä

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 01 Huhti 2019, 17:22

Kävin tuossa marmorilla tilaamassa varaosan tuohon starttiin ja siinä tosiaan kävi ilmi että mahdollisesti myös eu mallien -97 vuotisissa impreza / legacy voisi olla sama startti.

Pitänee varmaan metsästää tuo subarun varaosaohjelma omalle koneelle josko sieltä näkisi näppärästi noita vastaavuuksia.

Artsi82
Jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:50
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Artsi82 » 31 Loka 2019, 09:35

Nyt kun tuo oma twini on taas ehjä ja ajossa, niin voisi kokeilla, että kauan se pysyy läjässä :mrgreen:
Mihinkäs letkuväliin näissä vehkeissä kannatti laittaa kuulajousiventtiili ahtojen säätöä varten?
Oliko jotkut tietyt letkunumerot, vai ihan perinteisesti hukkaportin kellon ja imusarjan väliin?
-Subaru Legacy B4 RSK MY99
(Audi A6 3.0 Tdi Quattro -08)

Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Re: Tietoa Twinturboista

ViestiKirjoittaja Vt85 » 31 Loka 2019, 09:46

Itse laitoin hukkaportilta ahtosolenoidille menevän letkun väliin T haaran ja siitä ruuville. Ruuvin toinen nippa jäi ilman letkua ja pelittää hyvin. Nyt ajellut 1.3 bar ahdoilla. Toi T haara liitin tuli ruuvin mukana ja siinä oli solenoidille menevä pää kuristettu suurinpiirtein nuppineulan mentäväks. Toimis varmaan kun tulppaa ton hukkaportilta solenoidille menevän letkun ja laittaa ruuvin perinteisesti hukkaportin letkuun.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa