Sivu 5/5

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 31 Loka 2019, 12:58
Kirjoittaja Vt85
Ei kellään olis tietoa minkä kokoiset suuttimet on tommosessa 2000vm twini legacyssä. Ej206 rev C . Suuttimet oli keltakantaiset niin onko nuo nyt sitten 440cc :dontknow:

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 06 Marras 2019, 20:10
Kirjoittaja KoneB
Wolfheart kirjoitti:Mikäs startti tuohon manuaaliin nyt pitäisi mennä?
Minulla on nyt tuossa 23300-AA351 mikä oli autossa kiinni.
Tuo on ilmeisesti korvautunut 23300-AA352 eli senkin pitäisi käydä ilmeisesti suoraan.

Mutta mutta tilasin ebaysta epähuomiossa 23300-AA361 joka on myös twinistä, mutta siinä on tuo tuo ratasosa ~1cm lyhyempi ja 9 hammasta, kun tuossa alkuperäisessä on taas 8 hammasta.

Eli tämän käsityksen mukaan manuaalissa ja automaatissa olisi eri startit.
Autonvaraosat tarjoaa yhtä vaihtoehtoa, mikä mukamas olisi yhteensopiva noiden molempien kanssa, mutta veikkaisin että sekin olisi tuollainen 9 hampainen vaihtoehto.

Noita 23300-AA351 / 23300-AA352 löytyisi jonkun ebay ilmoituksen / jonkun jenkki subaruvaraosa myyjän mukaan
-97vm imprezasta, mutta jotenkin epäilen tuotakin.
https://www.subaruparts.com/oem-parts/s ... 23300aa352
Toisaalta ainakin tuossa kuvassa näyttäisi olevan samanlainen.
https://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-M0T8 ... 2856127635

Ota tästä nyt sitten selvää mikä käy ja mikä ei.

ps. 23300-aa450 on ilmeisesti tbo foresterista 5 vaihteisen manuaalin startti joka kävisi muuten, mutta startin solenoidi ottaa turbon hukkaportin tankoon kiinni.

pps. Jos jollain makaa ylimääräisenä tuollainen startti niin olisin kiinnostunut.


Tässä hieman myöhäinen kannanotto tähä startti asiaan. Mutta siis joo, tämä 23300-AA352 startti käypi suoraan manuaali twin turboon ja on korvannut tuon 23300-AA351 varaosa nron. Itselleni tommosen vaihdoin tuon AA351 tilalle.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 07 Marras 2019, 18:20
Kirjoittaja Wolfheart
Juuh.

https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-12V-STAR ... 2749.l2649

Tuo tosin tuli tilattua tuolta jenkeistä kun siinä oli suoraan postit määritelty.

~150e oli rahteineen tuo ja siihen alvit päälle 36e, (tullia ei tullut, kun jäi juuri tuon alle 150e rajan)

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 12 Syys 2020, 21:45
Kirjoittaja Wolfheart
Pitäisi twiniin vaihtaa sisempi vetarin nivel, niin onko vaan helpointa ostaa ICP:stä koko vetari?

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=9855

Nuo vissiin on identtiset molemmin puolin.

Tuleeko laatikosta öljyt pihalle jos vetarin nappaa pois?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 13 Syys 2020, 08:10
Kirjoittaja -teme-
Öljyt pysyy laatikossa koska noissa vetari katkeaa putkisokalla laatikon tumpista.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 13 Syys 2020, 09:54
Kirjoittaja Wolfheart
Jooh, tuossa youtubesta löytyy yllättävän paljon kaikkea.

https://www.youtube.com/watch?v=Vjd8LT19hNE

Tuo selitti aika paljon tuosta rakenteesta. Mutta mutta, onko helpompi / saako tarpeeksi tilaa jos avaa alapallon sekä raidetangon pään, vai tuo että avaa yläpäästä, silläkin uhalla että pitää viedä uudestaan aurauksen säätöön.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 13 Syys 2020, 10:17
Kirjoittaja mechanix
Pelkkä alapallo riittää että saa vetarin pois.

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Marras 2020, 10:37
Kirjoittaja Wolfheart
Pitäisi raidetangon sisempi kumi vaihtaa, mutta www.partsouq.com antaa varaosanumeroksi 34128FA040 jollaista ei oikein tunnu löytyvän mistään, niin mahtaisikohan tuolle olla jotain muuta korvaavaa numeroa?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Marras 2020, 17:33
Kirjoittaja SixStars
https://importcarparts.co.uk/parts-info ... earchPart=

Nämä? ICP tulee aina ekana itse katsottua

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Marras 2020, 17:35
Kirjoittaja Wolfheart
Nämäpä juuri, oispa tiennyt että toinen on rikki kuukausi sitten kun tilasin tuolta vetoakselin.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 04 Helmi 2021, 09:16
Kirjoittaja Vt85
Onko kellään tietoa onko tommonen vm2000 twin legacy euro2 vai euro3? Jos on euro2 niin tarkoitus olisi sinkuttaa mut jos euro3 niin sitten täytyisi laittaa 2 samankokoista turboa pyörimään yhtä aikaa että konehuone näyttäisi kutakuinkin vakiolta. Muutenkin apuja otetaan vastaan jos jompaankumpaan vaihtoehtoon on jollain kokemusta. Ecun rinnalle on jo hankittuna ecumaster det3.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 04 Helmi 2021, 09:25
Kirjoittaja mechanix
Applied molel codesta näkee siitä lätkästä iskarintolpan juuressa. Neljäs kirjain, a/b/c on euro2, d on euro3. Ja käyttöönotto ennen 2001 alkua.

Sent from my M2007J17G using Tapatalk

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 04 Helmi 2021, 11:21
Kirjoittaja Vt85
Kiitos paljon. Mulla on rev c eli euro2 siis :thumbsup:

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 10 Touko 2021, 19:02
Kirjoittaja Wolfheart
Mikäs näissä on vetomassat?
Asensin siis tuohon suomi 3gen legacystä koukun, mutta otteessa ei ole mitään mainintaa vetomassoista.
Milläköhän nuo massat saisi otteeseen?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 12 Touko 2021, 09:39
Kirjoittaja Artsi82
Onkos näissä Bilstein alustalla varustetuissa RSK Legacyissa jousien osalta eroa normi Legacyyn?
Meni omasta twinistä etujousi poikki, eikä hirveän helpolla tunnu uutta löytyvän.
Ostoilmoitus löytyy myös tuolta torin puolelta, mikäli jollekulle on jäänyt jousi nurkkiin pyörimään :)

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 12 Touko 2021, 13:43
Kirjoittaja -teme-
Se bilsteinin jousi on lyhyempi kun normi legacyn.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 17 Touko 2021, 06:29
Kirjoittaja Artsi82
-teme- kirjoitti:Se bilsteinin jousi on lyhyempi kun normi legacyn.


Näin vähän muistelinkin. Pitänee jatkaa metsästystä, kun koko alustasarjan uusiminen ei oikein innosta.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 22 Touko 2021, 17:03
Kirjoittaja Vt85
Onko tietoa kun ei tahdo käydä legacy b4 rsk vika valoa vilkuttamalla antas vikakoodin 24? Mistä löytyis noi koodit?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 22 Touko 2021, 17:25
Kirjoittaja mechanix

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Touko 2021, 19:22
Kirjoittaja Vt85
Otin tyhjäkäyntimoottorin irti ja putsailin niin lähti vika valo pois mutta ei auttanut alkuperäiseen ongelmaan mitään. Ongelmana on että legacy hörähtää hyvin käyntiin mutta sammuu noin 2 sekunnissa ja kaasua pumppaamalla saa just ja just pidettyä 10sek autoo käynnissä silloinkin poksauttelee imusarjaan. Alipaine letkut on tutkittu ei löytynyt vuotoja ja vika valokaan ei näyttäis mitään. Mistähän lähtis ensimmäisenä vikaa etsimään? Onko vastaavia kokemuksia twin legasta.?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Touko 2021, 19:38
Kirjoittaja mechanix
Jollain kun sais logattua että perusarvot on kohdillaan. Yks mitä kanssa voi kokeilla on et ottaa maffin johdon irti ja kokeilee käyntiin.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 28 Touko 2021, 18:02
Kirjoittaja Vt85
Nyt pääsin legacyn luokse ja nappasin maffin johdon irti ja kappas auto pysyy käynnissä. :yahoo: eli varmaan oletettavasti maffi rikki?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Kesä 2021, 10:15
Kirjoittaja Jondos
Pitäisi vaihtaa vetonivel -96 manuaali gt-b:hen mutta selviääkö vain purkamalla kumpi malli autossa on?

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info.asp?id=4834

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info.asp?id=5752

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 08 Syys 2021, 07:11
Kirjoittaja Artsi82
Tuli tehtyä tuohon omaan twiniin ns. Hose 10 mod ja jäi ihmetyttämään, että eikö siinä imusarjan ja T-haaran välisessä letkussa pitäisi alunperin olla kuristin helmi??? Tässä tapauksessa ei ollut. Tosin letkut ei muutenkaan olleet alkuperäiset.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 20 Maalis 2022, 12:37
Kirjoittaja EZet
Saako suomalaisista liikkeistä perushuolto-osia näihin? 2003 GT. Sytytystulpat, öljyt, suodattimen ja bensa suodattimen ajattelin vaihtaa seuraavassa huollossa. Tilaanko ulkomailta suosiolla?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 20 Maalis 2022, 14:39
Kirjoittaja -teme-
Samat suodattimet siellä on kuin normi malleissakin, mutta ulkomailta saat halvemmalla varmasti.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 29 Maalis 2022, 16:10
Kirjoittaja EZet
Semmoista tässä tuumailen että kannattaisiko tämmöistä käyttää auton pitkäikäisyyttäkin ajatellen rullilla, kun autossa putkistokin on? Kyseessä Rev. D eli ilmeisesti olisi kohtuudella mahdollistakin. Ja jos niin, missä kannattaa käyttää?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 17 Touko 2023, 15:08
Kirjoittaja KoneB
Onkohan näitä kukaan rullaillut tolla twin turbo tehdas kokoonpanolla? Itse oon siinä käsityksessä, ettei noista kauheesti saa enempää irti noilla tehtaan kahdella ahtimella jos tehoja haluaa saada. Olis kuitenkin mielenkiintoista tietää ihan konkreettisesti. :thumbsup: Se että onko penkittely/ softan tarkistelu rahan ja vaivan väärti on sitten ihan toinen asia, mutta Harisen palvelusta erittäin positiivisia kokemuksia, pariin otteeseen.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 17 Touko 2023, 15:20
Kirjoittaja mechanix
KoneB kirjoitti:Onkohan näitä kukaan rullaillut tolla twin turbo tehdas kokoonpanolla? Itse oon siinä käsityksessä, ettei noista kauheesti saa enempää irti noilla tehtaan kahdella ahtimella jos tehoja haluaa saada. Olis kuitenkin mielenkiintoista tietää ihan konkreettisesti. [emoji106] Se että onko penkittely/ softan tarkistelu rahan ja vaivan väärti on sitten ihan toinen asia, mutta Harisen palvelusta erittäin positiivisia kokemuksia, pariin otteeseen.
Vähän vajaa 350hp tais vuosia sitten olla eräällä Harisen penkissä jollain 1.4-1.5bar ahdoilla vakio ECUlla missä EcuLabsin softa mitä pystyy säätämään. Itellä oli samalla reissulla kahdella td04 ahtimella 1.2bar ahdoilla 380hp omalla ECUlla.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 19 Touko 2023, 12:03
Kirjoittaja KoneB
mechanix kirjoitti:
KoneB kirjoitti:Onkohan näitä kukaan rullaillut tolla twin turbo tehdas kokoonpanolla? Itse oon siinä käsityksessä, ettei noista kauheesti saa enempää irti noilla tehtaan kahdella ahtimella jos tehoja haluaa saada. Olis kuitenkin mielenkiintoista tietää ihan konkreettisesti. Se että onko penkittely/ softan tarkistelu rahan ja vaivan väärti on sitten ihan toinen asia, mutta Harisen palvelusta erittäin positiivisia kokemuksia, pariin otteeseen.
Vähän vajaa 350hp tais vuosia sitten olla eräällä Harisen penkissä jollain 1.4-1.5bar ahdoilla vakio ECUlla missä EcuLabsin softa mitä pystyy säätämään. Itellä oli samalla reissulla kahdella td04 ahtimella 1.2bar ahdoilla 380hp omalla ECUlla.


Nomut tässä tapauksessahan kannattaa käydä rullaamassa tehojenkin puolesta :headbang: aina oppii uutta, kun vähän mutustelee. Kiitos mechanix :thumbup: