Sivu 2/5

Re: RE: Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Loka 2015, 21:23
Kirjoittaja Urran
Rigel kirjoitti:Täällä kotikylällä toki on parikin alusta spesialistia rallin puolelle mitkä huoltoja suorittaa, mutta tuskin sekään kovin kustannustehokas/viisas ratkaisu on mikäli nuo edes mallia huollettavat on...

Mä ymmärsin että tehtaan Bilsteinit olisi huollettavat. Pitäisin sitä ykkösvaihtoehtona tai sit taalat tiskiin ja Mamasanilta Öhlinssiä. Huonompaan ei kannata vaihtaa.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Loka 2015, 21:41
Kirjoittaja mechanix
No tän päivän jälkeen voi niillä tuv lapuilla pyyhkiä hanuria ja kun sulla on jdm ni niitä ei oo koskaan tarvittukkaan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 03 Loka 2015, 09:09
Kirjoittaja Pelekonen
Onko kukaan säätänyt pakokaasun ohjausventtiiliä (ECV)? Siitä varren yläpäästä ilmeisesti väännellään. Primaryllä yksin ei meinaa ahtaa mutta twinimoodissa ahtaa tasaisesti 1.3bar.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 03 Loka 2015, 09:35
Kirjoittaja mechanix
Onko kuristin paikallaan ECV positiivisen paineen ohjausventtiilille menevässä letkussa?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 03 Loka 2015, 16:46
Kirjoittaja Pelekonen
Minkä kokonen kuuluu olla?
Ei äkkiseltään sormilla tuntunut.

Onko kalvoja menny kellään noista? Pistin bräkleeniä ylemmästä letkusta sisään ja sitte ku puhalsi alemmasta letkusta niin pulputti :)

Tämä ahtamattomuus on tullut hiljattain.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 23 Loka 2015, 22:54
Kirjoittaja Pelekonen
Onko ECV auki vai kiinni kun vipu on ylhäällä? Pitäiskö siinä ECVn paine/alipaine kellossa olla painetta kun auto on käynnissä? Molemmat ohjainletkut käytin irti eikä eloa tuntunut olevan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 23 Loka 2015, 23:01
Kirjoittaja mechanix
Siis tarkotat kakkosturbon isoa kelloa? Ei siinä oo kumpaakaan ellei olla siirtymässä tai jo twinimoodissa.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Loka 2015, 13:42
Kirjoittaja Pelekonen
Eli kelloon tulee ali ja ylipaine jotka painaa varren alas ja aukasee läpän pakokaasulle. Läppä ilmeisesti pysyy sitten kiini pelkän jousen avulla.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Loka 2015, 13:47
Kirjoittaja mechanix
Joo kellon jousivoiman avulla kii. Valmisteluvaiheessa ecu ohjaa kellolla ahtoja (primaryn hukkis tässä vaiheessa kii), eli päästää solenoidilla paineen kellon toiselle puolelle ja toisella solenoidilla päästää painetta virtaamaan pois avaten pakokaasuläppää vähän ja ohjaten näin ahtoja. Kun tullaan twinimoodiin ecu sulkee ohivirtauksen ja toisella solenoidilla päästää alipaineen kellon toiselle puolelle jolloin ahtopaine painaa läppää auki ja alipaine vetää sitä auki.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Marras 2015, 19:24
Kirjoittaja Pelekonen
SixStars kirjoitti:Ihan tommosia mulla on ollut kaks viimestä settiä.. ei ne kummemmin vinkuneet oo.. levytkin ihan peruslaikat..
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=

( Motonetin 'peruspalat' 22-1597 pitäis kanssa sopia ymmärtääkseni kuvan perusteella.. se toinen kovin samanolonen näyttäis olevan hieman eri muotoinen itse palan kulutuspinnan reunoista - siinä tekee 'mutkan' kun tässä mitä epäilen se on tasainen viisto reuna niinku 'levyn puolelta' katsottuna :dontknow: )


Mikä on oikea motonetin numero takapaloille?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Marras 2015, 19:53
Kirjoittaja SixStars
Pelekonen kirjoitti:Mikä on oikea motonetin numero takapaloille?

Voe perse.. mä oon jopa ne ostanu ja se oikea numero tuli EDESMENNEELLE foorumille ja enhän mä sitä enää muista.. tuolla kun oli just ne kaks lähes identtisen mittasta vaihtoehtoa :banghead:

edit: paitti että ku oon niin saatn viksu - katsoinpa omaa kuulakynähuoltokirjaa just hanskalokerosta: olin prkl piirtäny sinne maagisen numerosarjan 22-1599, eli omaan osu ja uppos siis ne niistä kahdesta vaihtoehdosta :thumbsup:

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Marras 2015, 20:20
Kirjoittaja ST
Jaahas, ei paineasetelma ilmeisesti tykännyt pidemmästä hinauskeikasta/talviliukkaista, tai sitten 2-massa menossa, kun nostaessa täristää..

Mutta, 2-massasta haluan eroon, ja vaihtoehtojahan näihin ei älyttömästi ole, katselin että Exedyllä olisi sarjaa missä kiinteä VP mukana kevennettynä, onko siitä kellään kokemuksia?

Tälläkin hetkellä paikallaan kyllä Exedyn ns vakio setti vanhalla 2-massalla, ja siitä kyllä sinällään tykännyt, vaikka välillä ollutkin hieman epämääräinen, liekkö sitten 2-massan syytä..

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Marras 2015, 21:01
Kirjoittaja mechanix
ST kirjoitti:Jaahas, ei paineasetelma ilmeisesti tykännyt pidemmästä hinauskeikasta/talviliukkaista, tai sitten 2-massa menossa, kun nostaessa täristää..

Mutta, 2-massasta haluan eroon, ja vaihtoehtojahan näihin ei älyttömästi ole, katselin että Exedyllä olisi sarjaa missä kiinteä VP mukana kevennettynä, onko siitä kellään kokemuksia?

Tälläkin hetkellä paikallaan kyllä Exedyn ns vakio setti vanhalla 2-massalla, ja siitä kyllä sinällään tykännyt, vaikka välillä ollutkin hieman epämääräinen, liekkö sitten 2-massan syytä..

Missä 2-massa? :-O Ei oo vielä ainakaan twineissä tullu vastaan. Otanta nyt ei ihan kauhean laaja itellä ole mutta kaikissa mitä ite oon nähny ja kuullu, on ollu ihan peruskiekko. Vaihtoehtojahan on yhtä paljon kun 5-lovisia turbosubaruja maailmassa :D Vai mitä meinasit vaihtoehdoilla?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Marras 2015, 21:22
Kirjoittaja -teme-
Kiintee siellä on. Kylmällä/kostealla kelillä alkuun pieni tärinä on enemmänkin näitten ominaisuus kun vika.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 07:02
Kirjoittaja ST
Kyllä se vain on ainakin tietyissä malleissa:

http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Dual-M ... SwgyxWVLgj

Ja ei todellakaan ole kaikki 5v kytkimet samoja, vauhtipyörissä, paineasetelman offsetissä ja levyn materiaaleissa on paljonkin eroja.

Otappa GC8 korisen paineasetelma niin et saa koskaan kytkintuntumaa hyväksi kun eri offset.

Ja myös pää/työsylintereissä on eroja, sekä liikkeen pituuden että tangon mukaan.

Twiniä täysin vastaava kytkin löytyy GDA-WRX:stä.

Teme, tämä ei ole koskaan pahemmin kylmänä täristänyt, vaan nyt alkoi oikein kunnolla täristämään (mm kojelauta tärisee..) vaihtaessa vaihdetta alaspäin, ihan sama onko kone lämmin vai ei, siksi ajattelin ensimmäisenä tuota vauhtipyörää.


mechanix kirjoitti:
ST kirjoitti:Jaahas, ei paineasetelma ilmeisesti tykännyt pidemmästä hinauskeikasta/talviliukkaista, tai sitten 2-massa menossa, kun nostaessa täristää..

Mutta, 2-massasta haluan eroon, ja vaihtoehtojahan näihin ei älyttömästi ole, katselin että Exedyllä olisi sarjaa missä kiinteä VP mukana kevennettynä, onko siitä kellään kokemuksia?

Tälläkin hetkellä paikallaan kyllä Exedyn ns vakio setti vanhalla 2-massalla, ja siitä kyllä sinällään tykännyt, vaikka välillä ollutkin hieman epämääräinen, liekkö sitten 2-massan syytä..

Missä 2-massa? :-O Ei oo vielä ainakaan twineissä tullu vastaan. Otanta nyt ei ihan kauhean laaja itellä ole mutta kaikissa mitä ite oon nähny ja kuullu, on ollu ihan peruskiekko. Vaihtoehtojahan on yhtä paljon kun 5-lovisia turbosubaruja maailmassa :D Vai mitä meinasit vaihtoehdoilla?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 09:07
Kirjoittaja mechanix
Kattos vaa, taas oppi jotain uutta :mrgreen:

Nii meinasinkin et jos lähdet koko pakettia vaihtamaan niin se on oikeestaan sama mistä vaihdat, kunhan vaihdat koko paketin kerralla. Siis vauhtipyörä ja siihen kuuluvan asetelman levyineen.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 10:51
Kirjoittaja ST
Kuten jo kirjoitin, myös pää/työsylintereissä on eroa.

Jos esim GC8:ta ottaisi koko paketin, niin ottaisi AIVAN ylhäältä kiinni, ja sitä myöten liikerata väärä-> uusi kytkin on aika nopeasti entinen.

mechanix kirjoitti:Kattos vaa, taas oppi jotain uutta :mrgreen:

Nii meinasinkin et jos lähdet koko pakettia vaihtamaan niin se on oikeestaan sama mistä vaihdat, kunhan vaihdat koko paketin kerralla. Siis vauhtipyörä ja siihen kuuluvan asetelman levyineen.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 11:06
Kirjoittaja mechanix
ST kirjoitti:Kuten jo kirjoitin, myös pää/työsylintereissä on eroa.

Jos esim GC8:ta ottaisi koko paketin, niin ottaisi AIVAN ylhäältä kiinni, ja sitä myöten liikerata väärä-> uusi kytkin on aika nopeasti entinen.

mechanix kirjoitti:Kattos vaa, taas oppi jotain uutta :mrgreen:

Nii meinasinkin et jos lähdet koko pakettia vaihtamaan niin se on oikeestaan sama mistä vaihdat, kunhan vaihdat koko paketin kerralla. Siis vauhtipyörä ja siihen kuuluvan asetelman levyineen.

Mulla on ollu kaks eri GC8 kytkintä omassa 3gen twinissä eikä nuo sen kummallisempia ole ollut tuntumaltaan kuin muutkaan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 12:14
Kirjoittaja ST
Sepäs siinä juuri onkin, kun osassa on samat tai lähelle olevat hilut,osassa taas täysin eri.

Selvää vuosimallirajaustakaan ei ole, vinillä vain selviää.

mechanix kirjoitti:
ST kirjoitti:Kuten jo kirjoitin, myös pää/työsylintereissä on eroa.

Jos esim GC8:ta ottaisi koko paketin, niin ottaisi AIVAN ylhäältä kiinni, ja sitä myöten liikerata väärä-> uusi kytkin on aika nopeasti entinen.

mechanix kirjoitti:Kattos vaa, taas oppi jotain uutta :mrgreen:

Nii meinasinkin et jos lähdet koko pakettia vaihtamaan niin se on oikeestaan sama mistä vaihdat, kunhan vaihdat koko paketin kerralla. Siis vauhtipyörä ja siihen kuuluvan asetelman levyineen.

Mulla on ollu kaks eri GC8 kytkintä omassa 3gen twinissä eikä nuo sen kummallisempia ole ollut tuntumaltaan kuin muutkaan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Marras 2015, 13:11
Kirjoittaja mechanix
No oman kokemuksen perusteella 1992-2002 imppuihin käy sama kytkin ja se käy myös kakssatkuun ja 3gen twinilekaan, kunhan on kova vauhtis ja siihen kuuluvat kytkinhilut. Koskaan ei oo vastaan tullut asetelmaa jossa huomaisi että työsylinterin tappi ois liiaan lyhyt/pitkä tai poljintuntuma olisi vääränlainen...

Ja 2005 wrx sopi gc8 kytkin kun vaihtoi vauhtiksen. Alkuperäinen on syvempi kytkinpinnan sisäpuolelta ja levy/vauhtis ei mene ristiin. Siinäkin poljintuntuma oli ihan normaali vaihdon jälkeen.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Marras 2015, 07:55
Kirjoittaja ST
Kesällä juuri vaihdoin yhdelle asiakkaalle GT-B:n GC8:n pelkän kytkinsetin, ja siinä kävi juuri kuten pelkäsin, otti aivan ylhäältä hyvin heikosti, hätäratkaisuna pistin pidemmän tapin jolla toimi jotenkuten..

Mutta, alkuperäiseen asiaan, näyttäisi että nuo ebayn "exedy-original" setit on feikkejä, koska tehtaalta ei kys tuotetta ole löytynyt vähään aikaan.

Tehojen puolesta en tarvitse jäykempää kytkintä, mutta koukku pitäisi jossain vaiheessa pultata, joten hieman saisi olla kuitenkin vakiota parempi.

Tällä hetkellä valinta kallistuisi Competion Clutchin puolelle, niitä olen kymmeniä laittanutkin ja hyviä kokemuksia, jos ei sitten parempia ideoita ole?

P.S. Nyt kun muutaman pv joutunut ajamaan tuolla "antautuneella" vauhtipyörällä niin kuulostaa aivan kuin olisi todella raju piston släppi..

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Marras 2015, 09:25
Kirjoittaja Pelekonen
Oletteko laittaneet vetokoukkuja näihin? Olisko peräti johdotukset valmiina?

Aikasemmista autoista oon aina ottanu vetokoukut pois, ettei tartte kiskoa kellekkään mitään. Nyt sitten ostin kelkan niin vetokoukku olis hyvä olla.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Marras 2015, 00:49
Kirjoittaja Jampsu
Pelekonen kirjoitti:Oletteko laittaneet vetokoukkuja näihin? Olisko peräti johdotukset valmiina?

Aikasemmista autoista oon aina ottanu vetokoukut pois, ettei tartte kiskoa kellekkään mitään. Nyt sitten ostin kelkan niin vetokoukku olis hyvä olla.

4gen koriin joutu poraamaan reiätkin, ei ollut mitään valmiina.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Marras 2015, 06:45
Kirjoittaja mechanix
ST kirjoitti:Kyllä se vain on ainakin tietyissä malleissa:

http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Dual-M ... SwgyxWVLgj

Ja ei todellakaan ole kaikki 5v kytkimet samoja, vauhtipyörissä, paineasetelman offsetissä ja levyn materiaaleissa on paljonkin eroja.

Otappa GC8 korisen paineasetelma niin et saa koskaan kytkintuntumaa hyväksi kun eri offset.

Ja myös pää/työsylintereissä on eroja, sekä liikkeen pituuden että tangon mukaan.

Twiniä täysin vastaava kytkin löytyy GDA-WRX:stä.

Teme, tämä ei ole koskaan pahemmin kylmänä täristänyt, vaan nyt alkoi oikein kunnolla täristämään (mm kojelauta tärisee..) vaihtaessa vaihdetta alaspäin, ihan sama onko kone lämmin vai ei, siksi ajattelin ensimmäisenä tuota vauhtipyörää.


mechanix kirjoitti:
ST kirjoitti:Jaahas, ei paineasetelma ilmeisesti tykännyt pidemmästä hinauskeikasta/talviliukkaista, tai sitten 2-massa menossa, kun nostaessa täristää..

Mutta, 2-massasta haluan eroon, ja vaihtoehtojahan näihin ei älyttömästi ole, katselin että Exedyllä olisi sarjaa missä kiinteä VP mukana kevennettynä, onko siitä kellään kokemuksia?

Tälläkin hetkellä paikallaan kyllä Exedyn ns vakio setti vanhalla 2-massalla, ja siitä kyllä sinällään tykännyt, vaikka välillä ollutkin hieman epämääräinen, liekkö sitten 2-massan syytä..

Missä 2-massa? :-O Ei oo vielä ainakaan twineissä tullu vastaan. Otanta nyt ei ihan kauhean laaja itellä ole mutta kaikissa mitä ite oon nähny ja kuullu, on ollu ihan peruskiekko. Vaihtoehtojahan on yhtä paljon kun 5-lovisia turbosubaruja maailmassa :D Vai mitä meinasit vaihtoehdoilla?

Sen verran täytyy vielä omaa kommentointia korjata, että kyllä se omassa tais alkuperäinen kiekko tuon ylemmän linkin tyylinen olla. Tilalle tuli kuitenkin kiinteä kun motti vaihtui enkä mitään eroa huomannut missään :eh:

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Marras 2015, 08:16
Kirjoittaja ST
Ei ole johdotuksia valmiina, mutta valtamerkeiltä saa sähkösarjaa joka tulee alkuperäisten liitinten väliin.

Ja paikat löytyy valmiina.

MUTTA, nämähän on jo niin vanhoja vessoja ettei kellään koukkuvalmistajalla ole koukkua hyllyssä, mutta esim Kovililta saa 1-2kk toimitusajalla.

Pelekonen kirjoitti:Oletteko laittaneet vetokoukkuja näihin? Olisko peräti johdotukset valmiina?

Aikasemmista autoista oon aina ottanu vetokoukut pois, ettei tartte kiskoa kellekkään mitään. Nyt sitten ostin kelkan niin vetokoukku olis hyvä olla.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Marras 2015, 12:37
Kirjoittaja Pelekonen
ST kirjoitti:Ei ole johdotuksia valmiina, mutta valtamerkeiltä saa sähkösarjaa joka tulee alkuperäisten liitinten väliin.

Ja paikat löytyy valmiina.


Mikkä alkuperäiset liittimet?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 27 Marras 2015, 14:42
Kirjoittaja ReeL12
Pelekonen kirjoitti:Mikkä alkuperäiset liittimet?


Ainakin tuossa STI Foressa on koukun sähkösarja joka tuli takavalojen sähköliittimien väliin. Eli käytännössä siis ryöstää sähkön takavaloilta, mutta on toteteutettu vaan vähän nätimminn kun perinteiset ryöstöliittimet jotka puristetaan johdon väliin.

Tuossa Foren sarjassa on vielä jopa vilkkureleet erikseen laitettu koukun sähköille.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 28 Marras 2015, 11:26
Kirjoittaja Hakala
ReeL12 kirjoitti:
Pelekonen kirjoitti:Mikkä alkuperäiset liittimet?


Ainakin tuossa STI Foressa on koukun sähkösarja joka tuli takavalojen sähköliittimien väliin. Eli käytännössä siis ryöstää sähkön takavaloilta, mutta on toteteutettu vaan vähän nätimminn kun perinteiset ryöstöliittimet jotka puristetaan johdon väliin.

Tuossa Foren sarjassa on vielä jopa vilkkureleet erikseen laitettu koukun sähköille.

Minkä valmistajan sarja?

Taitaakin kyseessä olla classic-fore? Uudemmassa ainakin jollain koukkuvalmistajalla oli liitin siihen vetokoukkuliittimeen, mitä ei jdm-mallissa löydy. Vanhemmissa ei varmaan ole tuota liitintä, niin on pakkokin ryöstää takavaloilta

Omaani ostin uudet takavalojen liittimet uros+naaras ja tein niistä ryöstöadapterin niin ei tarvinnut alkuperäisiin johtoihin koskea

Re: RE: Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 23:35
Kirjoittaja mechanix
mechanix kirjoitti:[quote="ST"]Kyllä se vain on ainakin tietyissä malleissa:

http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

http://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-Dual-M ... SwgyxWVLgj

Ja ei todellakaan ole kaikki 5v kytkimet samoja, vauhtipyörissä, paineasetelman offsetissä ja levyn materiaaleissa on paljonkin eroja.

Otappa GC8 korisen paineasetelma niin et saa koskaan kytkintuntumaa hyväksi kun eri offset.

Ja myös pää/työsylintereissä on eroja, sekä liikkeen pituuden että tangon mukaan.

Twiniä täysin vastaava kytkin löytyy GDA-WRX:stä.

Teme, tämä ei ole koskaan pahemmin kylmänä täristänyt, vaan nyt alkoi oikein kunnolla täristämään (mm kojelauta tärisee..) vaihtaessa vaihdetta alaspäin, ihan sama onko kone lämmin vai ei, siksi ajattelin ensimmäisenä tuota vauhtipyörää.


[quote="mechanix"][quote="ST"]Jaahas, ei paineasetelma ilmeisesti tykännyt pidemmästä hinauskeikasta/talviliukkaista, tai sitten 2-massa menossa, kun nostaessa täristää..

Mutta, 2-massasta haluan eroon, ja vaihtoehtojahan näihin ei älyttömästi ole, katselin että Exedyllä olisi sarjaa missä kiinteä VP mukana kevennettynä, onko siitä kellään kokemuksia?

Tälläkin hetkellä paikallaan kyllä Exedyn ns vakio setti vanhalla 2-massalla, ja siitä kyllä sinällään tykännyt, vaikka välillä ollutkin hieman epämääräinen, liekkö sitten 2-massan syytä..

Missä 2-massa? :-O Ei oo vielä ainakaan twineissä tullu vastaan. Otanta nyt ei ihan kauhean laaja itellä ole mutta kaikissa mitä ite oon nähny ja kuullu, on ollu ihan peruskiekko. Vaihtoehtojahan on yhtä paljon kun 5-lovisia turbosubaruja maailmassa :D Vai mitä meinasit vaihtoehdoilla?[/quote][/quote]
Sen verran täytyy vielä omaa kommentointia korjata, että kyllä se omassa tais alkuperäinen kiekko tuon ylemmän linkin tyylinen olla. Tilalle tuli kuitenkin kiinteä kun motti vaihtui enkä mitään eroa huomannut missään :eh:[/quote]
Tulipa tuossa joutessaan mitattua kiinteän ja twinin kaksoismassavauhtipyörän offsetit niin millin sisälle sain tulokset joten aika outoa jos pitäis jotain tappeja vaihdella. Sen lisäksi nestekytkin pitäisi säätyä kyllä ihan oikeaan kohtaan kunhan painaa sen männän riittävän syvälle ennen asennusta.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 22:10
Kirjoittaja Rigel
Nyt se ihanuus alkoi tuon vikakoodin 66 kanssa.

Aluksi ei ahtanu primaryllä kun max. 0.2 baria ja löi fuel cutin päälle 4000rpm jälkeen ja sytytti moottorin vikavalon.
Solenoidiboxiin vaihoin kaikki letkut ja putsailin solenoidit, ei mitään vaikutusta. Kaikki solenoidit tuntuu kyllä naksuvan, vaikka 2 niistä ainakin paljon hiljasemman kuulosesti kun laitto ruuvimeisselin solenoidin kylkeen kii ja toisen pään korvaan.

Tuon jälkeen käytin välijäähyttimen irti. Putsailin sieltä ilmeisesti secondaryltä puhaltaneet öljyt pois, tarkistin kaikki alipaineletkut sen alta, ympäriltä ja joka puolelta. Nekin on kyllä vaihdettu max 2 vuotta sitten ja näytti hyviltä.

Välijäähy takas ja koeajolla huomas jo eroa. Liikkeelle lähtiessä nostaa heti ahot 0,5 bariin, mutta ne tippuu nollaan sekunnissa tai kahdessa ja siitä nousee takas 0,2-0,3 bariin tuskasen hitaasti. Nyt antaa kylläkin mennä twini modiin ja siellä ahtaa 1,0-1,2 baria, mutta lähtee vetää vasta lähempänä 6000rpm.

Googlea on nyt selailtu ja opiskeltu yli viikko. Näitä viimisimpiä oireita en sieltä vielä ainakaan löytänykkään... Seuraavaks varmaan pitäs ECV:n toiminta selvittää, eli sen ison kellon secondaryn luona? Vai olisko viisaammilla parempaa ideaa?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 22:36
Kirjoittaja JuPe
Rigel kirjoitti:Nyt se ihanuus alkoi tuon vikakoodin 66 kanssa.

Aluksi ei ahtanu primaryllä kun max. 0.2 baria ja löi fuel cutin päälle 4000rpm jälkeen ja sytytti moottorin vikavalon.
Solenoidiboxiin vaihoin kaikki letkut ja putsailin solenoidit, ei mitään vaikutusta. Kaikki solenoidit tuntuu kyllä naksuvan, vaikka 2 niistä ainakin paljon hiljasemman kuulosesti kun laitto ruuvimeisselin solenoidin kylkeen kii ja toisen pään korvaan.

Tuon jälkeen käytin välijäähyttimen irti. Putsailin sieltä ilmeisesti secondaryltä puhaltaneet öljyt pois, tarkistin kaikki alipaineletkut sen alta, ympäriltä ja joka puolelta. Nekin on kyllä vaihdettu max 2 vuotta sitten ja näytti hyviltä.

Välijäähy takas ja koeajolla huomas jo eroa. Liikkeelle lähtiessä nostaa heti ahot 0,5 bariin, mutta ne tippuu nollaan sekunnissa tai kahdessa ja siitä nousee takas 0,2-0,3 bariin tuskasen hitaasti. Nyt antaa kylläkin mennä twini modiin ja siellä ahtaa 1,0-1,2 baria, mutta lähtee vetää vasta lähempänä 6000rpm.

Googlea on nyt selailtu ja opiskeltu yli viikko. Näitä viimisimpiä oireita en sieltä vielä ainakaan löytänykkään... Seuraavaks varmaan pitäs ECV:n toiminta selvittää, eli sen ison kellon secondaryn luona? Vai olisko viisaammilla parempaa ideaa?


Jaaa tulihan ne helmet paikoilleen sinne alipaineletkuihin?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 16:03
Kirjoittaja Rigel
Kyllä se solenoidiboxin yks kuristaja/helmi tuli sinne uuteen letkuun laitettua. En vielä oo tutkinu onko nuissa muissa moottoritilan letkuissa ne pallerot tallessa. Pitäis olla kun aiemmin toimi hyvin JA TÄNÄ AAMUNA ALKO TAAS TOIMIMAAN. Töihin mennessä pelas oikeinkin hyvin ja kotia tullessa polin sitten enemmän ja vieläkin toimii. Tai tapahtuu siellä 2000-3000rpm välillä vielä pieni paineen aleneminen, mutta ei ollenkaan niin pahaa kun vielä eilen illalla.

Olisko pakkanen sitten aiheuttanu kiusaa? Paha sanoa. Eikä sitä tiiä miten kauan toimii, ehkä ei huomenna enään.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 12:19
Kirjoittaja tony86
Moikka

Onko teillä tietoa sopiiko tämä kitti legacy gt-b vm2000 malliin?
http://www.ebay.com/itm/FRONT-BRAKE-DIS ... KW&vxp=mtr
Ainakin kuiin vertailin mittoja niin näytti oikeilta.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 13:01
Kirjoittaja SixStars
Ebay-linkin kamoista en ossoo sanoa muuta kuin että ainakin tuo 295mm halkasijana kuulostaa oikeelta, samoin kuin paksuusmitat.. paloista tuosta nyt sitten selvää otakaan ku harvoin mittoja tulee otettua :roll:

Mut tommoset käy ainakin, jos ny vaikka vertailun vuoksi - hinnat tuolla on todella sopivat, mutta 39 punnan rahti tekee jo tuosta combosta jo himpun kalliimman:
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=

Kuva

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 19:35
Kirjoittaja Pelekonen
Pelekonen kirjoitti:Onko kukaan säätänyt pakokaasun ohjausventtiiliä (ECV)? Siitä varren yläpäästä ilmeisesti väännellään. Primaryllä yksin ei meinaa ahtaa mutta twinimoodissa ahtaa tasaisesti 1.3bar.


Missä vika? Ecv:n letkut ku nykii irti niin ahtaa primaryllä oikein. Letkut kiinni niin toimii vaan twinimoodi.

Re: RE: Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 20:55
Kirjoittaja mechanix
Pelekonen kirjoitti:
Pelekonen kirjoitti:Onko kukaan säätänyt pakokaasun ohjausventtiiliä (ECV)? Siitä varren yläpäästä ilmeisesti väännellään. Primaryllä yksin ei meinaa ahtaa mutta twinimoodissa ahtaa tasaisesti 1.3bar.


Missä vika? Ecv:n letkut ku nykii irti niin ahtaa primaryllä oikein. Letkut kiinni niin toimii vaan twinimoodi.

Ei oo tehty letkuihin modeja että on ne kaikki kuristinpillerit paikoillaan? Tai se ohjaussolenoidi rikki, exhaust gas duty valve vai mikä se nyt oli. Päästää painetta pois kellolta. Toinen voi olla exhaust gas negative pressure solenoid joka päästää alipaineen kellon takapuolelle. Kokeile ottaa letku kerrallaan kellosta irti ja seuraa toimiiko jompikumpi kiinni vai pitääkö molemmat olla irti.

Re: RE: Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 16:10
Kirjoittaja Pelekonen
mechanix kirjoitti:
Pelekonen kirjoitti:
Pelekonen kirjoitti:Onko kukaan säätänyt pakokaasun ohjausventtiiliä (ECV)? Siitä varren yläpäästä ilmeisesti väännellään. Primaryllä yksin ei meinaa ahtaa mutta twinimoodissa ahtaa tasaisesti 1.3bar.


Missä vika? Ecv:n letkut ku nykii irti niin ahtaa primaryllä oikein. Letkut kiinni niin toimii vaan twinimoodi.

Ei oo tehty letkuihin modeja että on ne kaikki kuristinpillerit paikoillaan? Tai se ohjaussolenoidi rikki, exhaust gas duty valve vai mikä se nyt oli. Päästää painetta pois kellolta. Toinen voi olla exhaust gas negative pressure solenoid joka päästää alipaineen kellon takapuolelle. Kokeile ottaa letku kerrallaan kellosta irti ja seuraa toimiiko jompikumpi kiinni vai pitääkö molemmat olla irti.


Ylempi letku paikallaan ei toimi. Ei pitäisi olla mitään letkumodeja tehtynä.

Re: RE: Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 16:32
Kirjoittaja mechanix
Pelekonen kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Ei oo tehty letkuihin modeja että on ne kaikki kuristinpillerit paikoillaan? Tai se ohjaussolenoidi rikki, exhaust gas duty valve vai mikä se nyt oli. Päästää painetta pois kellolta. Toinen voi olla exhaust gas negative pressure solenoid joka päästää alipaineen kellon takapuolelle. Kokeile ottaa letku kerrallaan kellosta irti ja seuraa toimiiko jompikumpi kiinni vai pitääkö molemmat olla irti.


Ylempi letku paikallaan ei toimi. Ei pitäisi olla mitään letkumodeja tehtynä.

Eli vois olettaa että exhaust gas duty solenoidi ei toimis tai on solenoidi/letkut tukossa tms. Se ohjaa paineen pois kellolta ja jos ei toimi tai on solenoidi/letkut tukossa niin paine menee kellolle ja läppä aukeaa.

Tai sitten exhaust gas positive pressure-solenoidi on jumissa ja ohjaa paineen kellolle ennen aikojaan. Tämä ehkä jopa suuremmalla todennäköisyydellä vaihtoehto jos ei koko primaryn alueella ahda ollenkaan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 17:41
Kirjoittaja Pelekonen
Kun letkut on paikallaan primary yrittää nostaa painetta mutta ne ei pysy. Kun alempi ecv:n letku oli pois niin ei ahtanut juuri yhtään. Ylemmän ku otti pois niin toimi niinku pitää. En kokeillu twinipuolelle asti.

Joten.. solenoidi joka ohjaa painetta kellolle eli ylempään letkuun, on kokoajan auki. Ajossa siis antaa kokoajan paineen mennä kellon yläpäähän. Miten tuo kannattaa putsata? Ei ainakaan bräkleeniä suihkuttamalla alkanu toimimaan.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 00:16
Kirjoittaja mechanix
Boksi vaan irti ja kokeilee suoralla virralla naksuuko solenoidi, samalla vaikka wd40/bräkleeniä ja painetta perään. Ecun saa myös testitilaan muistaakseni vihreät johdot yhdistämällä rattiakselin alta (jos on) niin pystyy kokeilemaan naksutteleeko ecu solenoidia eli onko ohjaus kunnossa. Tosin siitä en ihan varma ole rukkaako se kaikkia noita solenoideja.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 09 Helmi 2016, 15:16
Kirjoittaja Pelekonen
Otin liittimen irti siitä isosta keskimmäisestä solenoidista ja pistin naksuttelun päälle. Kokoaika tulee sama virta liittimeen. Pistin bräkleeniä ja paineilmaa ylempään letkuun joka haarautuu tälle ja pienemmälle solenoidille. Kun sitten puhalsin suulla letkuun (liiitin kiinni ja naksut päällä) solenoidi tuntui toimivan.

Nyt ahtaa paremmin primaryllä (0,7 pysyvä ja 0,9 piikki) muttei siltikään niin hyvin kuin ilman letkua. Onko ideoita miten nyt? Pitikö missä letkussa sielä olla kuristin ja minkä kokoinen?

EDIT. Alkoi pelaamaan oikein, kun ruiski rostoffia letkuihin.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 01:18
Kirjoittaja Kovalski
Moro!

Mulla on MY00 RSK Leka joka meinaa nakuttaa. Nakutuksen kuulee kovassa kiihdytyksessä isolla kierrosalueella. Autoon ei syty mitään vikavaloja ja toimii muuten hyvin normiajossa. Auto on koriltaan hyvässä kunnossa niin ajelisin mielellään tällä pitempäänkin, mutta nakutus vaivaa mieltä :/. Autolla on ajeltu melko rauhalliseen malliin, mutta joskus otettu rivakampia kiihdytyksiä. Autoon on tehty koneremontti n.50tkm sitten kiertokangen laakereiden porsimisen takia. Miten onnistuu auton säätö?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 07:46
Kirjoittaja SixStars
Kovalski kirjoitti:Miten onnistuu auton säätö?

Riippuu ja roikkuu.. jos se on alkuperäisellä eculla ja auto on rev.A-C, niin ei taida Suomessa onnistua, jos taas rev.D, niin pitäisi onnistua "missä vaan" kuka nyt noita yleensä tekee ja ymmärtää :dontknow: .. kato alustanumerosta, se kertoo jo mikä versio kyseessä - tai postaa tänne niin guuglataan..

Tossa kuitenkin 'purkuohjeet' kolmoskoppasille JDM-Legacyille
( eli 4th digit tässä asiassa se mikä ratkaisee )

3rd Generation

1st digit
B=Legacy

2nd digit = Body Style
E=Sedan
H=Wagon

3rd digit = Engine Size and Drive Type
2= 1800cc 2WD
3= 1800cc AWD
4= 2000cc 2WD
5= 2000cc AWD
7= 2200cc AWD
A= 2000cc AIR Susp
C - 2.5
E - 3.0

4th digit = Production Years
A type = 06/98 - 04/99 (RSK 12/98 - 04/99)
B Type = 99/6 - 00/5
C type = 00/6- 01/4
D Type = 01/5 - 03/4

5th digit = Number of doors
4= 4 Doors
5= 5 Doors

6th digit = Model type (JDM models only)
2= EI
3= MI
4=TI
5= VI
6= VZ
7= RS TYPE R
8= RS
9= GT
A= RS TYPE RA
C= GT-B (Revision A & B ) & GT-B E-tune (Revision B, C & D)

7th digit = Engine and Drive Type
A= 2.0 2WD 5 SPD - DOHC
D= 2.0 4WD 5 SPD TURBO - DOHC
E= 2.0 4AT - DOHC
F= 2.0 4WD 5 SPD N/A - DOHC
G= 1.8 5 SPD 2WD AND 4WD - SOHC
J= 1.8 4WD 5 SPD (TI MODEL ONLY) - SOHC
P= 2.0 4AT 4WD TURBO - DOHC
R= 1.8 4AT - SOHC
T= 2.0 4AT 4WD TURBO - DOHC SS (Sports Shift) - RSK & GT-B E-Tune only

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 10:50
Kirjoittaja Kovalski
Elikkä koodi on BE5C48D, eli kyseessä on Rev C. Autossa luultavasti on alkuperäinen ecu niin ei taida onnistua, joten ecu täytys vaihtaa. Eikö mechanix oo tehny näihin säädettävän ecun, jos oikein ymmärsin?

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 10:57
Kirjoittaja mechanix
Kovalski kirjoitti:Elikkä koodi on BE5C48D, eli kyseessä on Rev C. Autossa luultavasti on alkuperäinen ecu niin ei taida onnistua, joten ecu täytys vaihtaa. Eikö mechanix oo tehny näihin säädettävän ecun, jos oikein ymmärsin?

Juu tuo vanha versio oli twinissä toimiva, uutta versioo en oo päässy vielä twiniin kokeilemaan, ohjauksen toiminnallisuus siis pitäisi saada koodattua kuntoon.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 14:17
Kirjoittaja SERE
Mun auton saa kyllä ottaa testikäyttöön että saa koodit kuntoon. Sama koodaus taitaa kumminki olla vaikka eri koppaa onki

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 17:48
Kirjoittaja Kovalski
Moro,

Lekassa on alkanu kytkin luistaan ja tarttis uus hommata. Olen kattellu nyt kahta vaihtoehtoa ICP:ltä ja Aztec Performance:lta.

http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=

http://www.superhids.co.uk/clutches-and ... 230mm.html

Kumpi kannattas hankkia kun ei isoa hintaeroa ole tuon ICP:n exedyn kytkimen hyväksi?

Onko teillä kokemuksia tuosta Aztec Performance kaupasta, koska ICP:ltä olen jo aiemmin tilannut osia?

Autosta sen verran, että nyt kun laitto putsatun solenoidiboxinki niin alko primaryki ahtaa kunnolla eli 1bar ja twinissä sitte 1,2bar :thumbsup:

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 18:37
Kirjoittaja tony86
Mullakin kytkinremontti edessä. Itse ole miettinnyt tuolta icplta tilaamista. Onko näissä helpompi ottaa moottori ulos vai vaihdelaatikko pois kytkin remonttia tehdessä.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 19:13
Kirjoittaja -teme-
Laatikko.

Entiseen vaihdoin tuon icp:n paketin ja hyvä kytkin oli.

Re: Tietoa Twinturboista

Lähetetty: 03 Touko 2016, 12:55
Kirjoittaja tony86
Kanattaako vauhtipyörä myös vaihtaa samalla tai koneistaa?
Ja onko jotain muuta mitä kanattaa vaihtaa tai tarkastaa kuin tekee kytkinremonttia?
Autolla ajettu nytten 95tkm ja lähtee herkästi jo luistamaan 5 vaihteella kiihdyttäessä.
Mitä lohkolämmintintä olette asentaneet ej208 koneseen? Onko kuinka vaikeeta asentaa kone paikoilaan?