HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja menu82 » 10 Heinä 2017, 12:16

Auton hankinta edessä, kiikarissa olisi 2007 vuoden legacy 2.0 bensa automaatti, ajettu 200tkm. Onko hyvä auto vai jätänkö ostamatta? Olis eka Subaru ikinä niin ei hirveästi tietoa näistä :)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja Qulle » 10 Heinä 2017, 12:24

Jos tuo on se 2.0R niin jätä väliin, kamalasti ongelmia ollut noiden kanssa. Muutoin varmaan oiva peli.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja menu82 » 10 Heinä 2017, 12:35

Joo taitaa olla 2.0R. Mitä ongelmia noissa ollut?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 10 Heinä 2017, 14:15

Lisäilmapumppu ja sen härpäkkeet. Saat sen korjaukseen menemään tonneja, etkä välttämättä ikinä kuntoon, jos se alkaa temppuilee. Ja joissaki alkaa ecu luulee että kone nakuttaa vaikkei nakuta, ja sit katoo tehot.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja mechanix » 10 Heinä 2017, 17:59

Noihinkin "ominaisuuksiin" löytyy vippaskonstit.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja menu82 » 11 Heinä 2017, 10:27

Onks nää sitten kovinkin yleisiä ongelmia? Googlella löysin jostain että tuon lisäilmapumpun sais ohjelmalla pois käytöstä? Mites ECU ongelma, saako sen ohjelmoitua uudestaan niin että ongelmaa ei tulisi?

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja Petter » 11 Heinä 2017, 16:53

Kyllä minä pitäisin 2.0R ihan pätevänä ostoksena, on pirun vähävikainen keksintö. Taitaa lisäilmapumpun ja ecun viat olla vähän kuin volkkarin DSG-laatikko, jotkut ajaa 500tkm ja toiset 50tkm ennen kuin hajoaa. Tuppaa nuo huonot uutiset aina vaan leviävän paremmin kuin hyvät.

Avatar
roipis
Viestit: 72
Liittynyt: 17 Touko 2015, 20:55
Paikkakunta: Pori

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja roipis » 12 Heinä 2017, 01:04

Imppu on ollut ainakin mulla varsin vähävikainen auto reilun 100tkm kokemuksella. Tosiaan nuo pöljästi suunnitellut lisäilmaventtiilit alkoi krenaamaan jossain sadan tonnin jälkeen ja lopulta taivuin vaihtamaan ne. Varaosahinta kirpaisi (500e) mutta työnä helppo, pikkujuttu johonkin vaihdelaatikon tai moottorin vaihtoon nähden. Tuosta tarjokkaasta nuo voi olla hyvinkin vaihdetut, kannattaa selvittää papereista tai konetilasta. Näen ne päässäni mutten osaa neuvoa mistä löytyvät, no moottorin päältä molemmin puolin liki tuumasen muovi/kumiputken yhdistäminä, vasen myös siihen pumppuun... Ehkä netistä löytyy kuvia "secondary air valves".

Muita yleisesti mainittuja eli EGR- ja nakutustunnistinvikoja Impussa ei ole ollut, kop kop... Kaksi takaisinkutsua kylläkin eli pari vuotta sitten tarkistettiin alatukivarret ja nyt vaihdettiin turvatyyny, kaiketi hantin puolelta. Nuo nyt ei ole 2.0R juttuja. Suomessa noita moottoreita lienee eniten myyty Foresterissa, noin MY06-08, jos uudemmat lasketaan jo eri sarjaan vaikka EJ20-versioita ovatkin. Onko noitakaan nyt niin kovin moitittu?

Mulla on sellainen käsitys jostakin, että kulutuksessa 2.0R pärjää 2.5 koneelle mutta vääntöä on selvästi vähemmän. Ilmeisesti 2.5 automaatin neliveto (ainakin ESP:n kanssa) on myös monien arvostama VTD, (mekaaninen keskitasauspyörästö epäsymmetrisellä jaolla+automaattinen lukitus levykytkimellä) kun 2.0:ssa on mekaaninen etuveto ja levykytkimen automaattisesti kytkemä takaveto (MPT). Tämäkin on paras selvittää viisaammilta ja tapauskohtaisesti. Noista on omaa kokemusta talviajossa: VTD:n kanssa pitää varoa kaasun käyttöä koska perä tahtoo alkuun livetä käsistä. MPT:llä taas kaikki pyörät pyörivät samaan tahtiin ja auto taipuu nätisti mutkiin. Oman VTD keulapainoisuus varmaan myös vaikuttaa tässä;) Vakavasti ottaen, Impun takaveto on varsin hyvin mukana ainakin lähdöissä ja pienillä nopeuksilla. Testasin viime syksynä venekärryn käsijarrua ennen katsastusta vähän märällä pihatiellä: kärryn jarru kiinni lähti vaivoin etiäpäin ja jätin siihen. Kuuden pyörän takana oli puolen metrin luistojäljet, mihin olin hyvin tyytyväinen.

Huoltamisen puolesta Subarut ovat mainettaan helpompia autoja, öljyt ja nesteet on speksattu API/ACEA/tms-luokilla, suodattimia ja muita kulutusosia löytyy koti- ja ulkomaisista marketeista ja harvoin tarvittavia osiakin saanee ulkomailta vähän halvemmalla kuin täältä pirun kalliilla. Omat puolensa on sitten Subarujen eri korimallien tiloissa, ergonomiassa, tyylissä ym. verrattuna muihin. Yhteenvetona totean, ettei mikään auto ole kannattava ostos, vaan sijoituksen arvo vähenee suhteelisen tasaiseen ja ennustettavaan tahtiin;)
Nykyinen harrastus- ja tila-auto, ikiliikkuja: 2.4D -97, 300+tkm ja loput Afrikassa
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
+pari muuta bensa-autoa "huollettavina"
Köppäukon ex-lelu: H6 E-5AT VTD murtomaafarmari MY07

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 12 Heinä 2017, 19:29

roipis kirjoitti:Imppu on ollut ainakin mulla varsin vähävikainen auto reilun 100tkm kokemuksella. Tosiaan nuo pöljästi suunnitellut lisäilmaventtiilit alkoi krenaamaan jossain sadan tonnin jälkeen ja lopulta taivuin vaihtamaan ne. Varaosahinta kirpaisi (500e) mutta työnä helppo, pikkujuttu johonkin vaihdelaatikon tai moottorin vaihtoon nähden. Tuosta tarjokkaasta nuo voi olla hyvinkin vaihdetut, kannattaa selvittää papereista tai konetilasta. Näen ne päässäni mutten osaa neuvoa mistä löytyvät, no moottorin päältä molemmin puolin liki tuumasen muovi/kumiputken yhdistäminä, vasen myös siihen pumppuun... Ehkä netistä löytyy kuvia "secondary air valves".

Muita yleisesti mainittuja eli EGR- ja nakutustunnistinvikoja Impussa ei ole ollut, kop kop... Kaksi takaisinkutsua kylläkin eli pari vuotta sitten tarkistettiin alatukivarret ja nyt vaihdettiin turvatyyny, kaiketi hantin puolelta. Nuo nyt ei ole 2.0R juttuja. Suomessa noita moottoreita lienee eniten myyty Foresterissa, noin MY06-08, jos uudemmat lasketaan jo eri sarjaan vaikka EJ20-versioita ovatkin. Onko noitakaan nyt niin kovin moitittu?

Mulla on sellainen käsitys jostakin, että kulutuksessa 2.0R pärjää 2.5 koneelle mutta vääntöä on selvästi vähemmän. Ilmeisesti 2.5 automaatin neliveto (ainakin ESP:n kanssa) on myös monien arvostama VTD, (mekaaninen keskitasauspyörästö epäsymmetrisellä jaolla+automaattinen lukitus levykytkimellä) kun 2.0:ssa on mekaaninen etuveto ja levykytkimen automaattisesti kytkemä takaveto (MPT). Tämäkin on paras selvittää viisaammilta ja tapauskohtaisesti. Noista on omaa kokemusta talviajossa: VTD:n kanssa pitää varoa kaasun käyttöä koska perä tahtoo alkuun livetä käsistä. MPT:llä taas kaikki pyörät pyörivät samaan tahtiin ja auto taipuu nätisti mutkiin. Oman VTD keulapainoisuus varmaan myös vaikuttaa tässä;) Vakavasti ottaen, Impun takaveto on varsin hyvin mukana ainakin lähdöissä ja pienillä nopeuksilla. Testasin viime syksynä venekärryn käsijarrua ennen katsastusta vähän märällä pihatiellä: kärryn jarru kiinni lähti vaivoin etiäpäin ja jätin siihen. Kuuden pyörän takana oli puolen metrin luistojäljet, mihin olin hyvin tyytyväinen.

Huoltamisen puolesta Subarut ovat mainettaan helpompia autoja, öljyt ja nesteet on speksattu API/ACEA/tms-luokilla, suodattimia ja muita kulutusosia löytyy koti- ja ulkomaisista marketeista ja harvoin tarvittavia osiakin saanee ulkomailta vähän halvemmalla kuin täältä pirun kalliilla. Omat puolensa on sitten Subarujen eri korimallien tiloissa, ergonomiassa, tyylissä ym. verrattuna muihin. Yhteenvetona totean, ettei mikään auto ole kannattava ostos, vaan sijoituksen arvo vähenee suhteelisen tasaiseen ja ennustettavaan tahtiin;)

Mistä 2,5L vaparista olet VTD:n löytänyt? MPT löytyy kaikista vapareista paitsi 3L.
Niitä on ainoastaan GT malleissa 2,5L turbo (usdm) ja 2L turbo (jdm) ja 3L kanssa
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja mechanix » 12 Heinä 2017, 20:09

Jampsu kirjoitti:
roipis kirjoitti:Imppu on ollut ainakin mulla varsin vähävikainen auto reilun 100tkm kokemuksella. Tosiaan nuo pöljästi suunnitellut lisäilmaventtiilit alkoi krenaamaan jossain sadan tonnin jälkeen ja lopulta taivuin vaihtamaan ne. Varaosahinta kirpaisi (500e) mutta työnä helppo, pikkujuttu johonkin vaihdelaatikon tai moottorin vaihtoon nähden. Tuosta tarjokkaasta nuo voi olla hyvinkin vaihdetut, kannattaa selvittää papereista tai konetilasta. Näen ne päässäni mutten osaa neuvoa mistä löytyvät, no moottorin päältä molemmin puolin liki tuumasen muovi/kumiputken yhdistäminä, vasen myös siihen pumppuun... Ehkä netistä löytyy kuvia "secondary air valves".

Muita yleisesti mainittuja eli EGR- ja nakutustunnistinvikoja Impussa ei ole ollut, kop kop... Kaksi takaisinkutsua kylläkin eli pari vuotta sitten tarkistettiin alatukivarret ja nyt vaihdettiin turvatyyny, kaiketi hantin puolelta. Nuo nyt ei ole 2.0R juttuja. Suomessa noita moottoreita lienee eniten myyty Foresterissa, noin MY06-08, jos uudemmat lasketaan jo eri sarjaan vaikka EJ20-versioita ovatkin. Onko noitakaan nyt niin kovin moitittu?

Mulla on sellainen käsitys jostakin, että kulutuksessa 2.0R pärjää 2.5 koneelle mutta vääntöä on selvästi vähemmän. Ilmeisesti 2.5 automaatin neliveto (ainakin ESP:n kanssa) on myös monien arvostama VTD, (mekaaninen keskitasauspyörästö epäsymmetrisellä jaolla+automaattinen lukitus levykytkimellä) kun 2.0:ssa on mekaaninen etuveto ja levykytkimen automaattisesti kytkemä takaveto (MPT). Tämäkin on paras selvittää viisaammilta ja tapauskohtaisesti. Noista on omaa kokemusta talviajossa: VTD:n kanssa pitää varoa kaasun käyttöä koska perä tahtoo alkuun livetä käsistä. MPT:llä taas kaikki pyörät pyörivät samaan tahtiin ja auto taipuu nätisti mutkiin. Oman VTD keulapainoisuus varmaan myös vaikuttaa tässä;) Vakavasti ottaen, Impun takaveto on varsin hyvin mukana ainakin lähdöissä ja pienillä nopeuksilla. Testasin viime syksynä venekärryn käsijarrua ennen katsastusta vähän märällä pihatiellä: kärryn jarru kiinni lähti vaivoin etiäpäin ja jätin siihen. Kuuden pyörän takana oli puolen metrin luistojäljet, mihin olin hyvin tyytyväinen.

Huoltamisen puolesta Subarut ovat mainettaan helpompia autoja, öljyt ja nesteet on speksattu API/ACEA/tms-luokilla, suodattimia ja muita kulutusosia löytyy koti- ja ulkomaisista marketeista ja harvoin tarvittavia osiakin saanee ulkomailta vähän halvemmalla kuin täältä pirun kalliilla. Omat puolensa on sitten Subarujen eri korimallien tiloissa, ergonomiassa, tyylissä ym. verrattuna muihin. Yhteenvetona totean, ettei mikään auto ole kannattava ostos, vaan sijoituksen arvo vähenee suhteelisen tasaiseen ja ennustettavaan tahtiin;)

Mistä 2,5L vaparista olet VTD:n löytänyt? MPT löytyy kaikista vapareista paitsi 3L.
Niitä on ainoastaan GT malleissa 2,5L turbo (usdm) ja 2L turbo (jdm) ja 3L kanssa

Muistaakseni meillä oli 4gen 2008 2.5 vaparitomaattilegacy vtd hännällä ja ilonpilaajalla.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Heinä 2017, 08:45

Se voi joo olla faceliftin juttu mut ainakaan prefacelifteissä on kaikissa 4syl.vapareissa MPT
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
jpu
Jäsen
Viestit: 49
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:55

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja jpu » 14 Heinä 2017, 09:40

isälläni on ollu melkein uudesta asti -07 legacy 2.0R eikä ole mitään vikaa ollut että voin kyllä suositella.
Skoda Enyaq iv 80x Sportline
Ex: Subaru Outback 2,5i Ridge My18
Ex: Subaru Outback 2,5i OA cvt my14
Ex: Subaru Impreza WRX STI 2,5 my 2009
Ex: Subaru Impreza WRX 2,0 my2005
Ex: Subaru Outback 3,0 H6 AT my2001
Ex: Subaru Legacy 1,8DL sedan FWD my 1993

Avatar
roipis
Viestit: 72
Liittynyt: 17 Touko 2015, 20:55
Paikkakunta: Pori

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja roipis » 15 Heinä 2017, 01:39

Tuohon omaan VTD/MPT spekulointiin: Outbackin/Legacyn esitteessä 2007 tai 2008 on mainittu, jotta "automaattimalleissa ajonvakautuksen kanssa on VTD voimansiirto", tai jotakin sinne päin. Omaa parempaa tietoa ei ole. Foorumin keskusteluissa on myös ollut asiasta juttua. Jollakin on mielestään autossaan ollut VTD-systeemit esitteen mukaisesti. Myöskin tyyppikilven koodi, joka kertoo onko MPT vai VTD on tullut vastaan tällä foorumilla. Tässä yksi pitkä juttu josta voi löytyä tai sitten ei: viewtopic.php?f=15&t=458
Nykyinen harrastus- ja tila-auto, ikiliikkuja: 2.4D -97, 300+tkm ja loput Afrikassa
Nuorisoauto: Impreza 2.0R 4EAT STW MY06
+pari muuta bensa-autoa "huollettavina"
Köppäukon ex-lelu: H6 E-5AT VTD murtomaafarmari MY07

p128194
Jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Kesä 2015, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja p128194 » 17 Heinä 2017, 20:53

roipis kirjoitti:Mulla on sellainen käsitys jostakin, että kulutuksessa 2.0R pärjää 2.5 koneelle mutta vääntöä on selvästi vähemmän.


Ainakaan 2006 ei ollut (Legacyyn) muita moottorivaihtoehtoja kuin 2.0/3.0. 2005 oli vielä 2.5, mutta silloinen 2.0 ei ollut R vaan jokin tuhnumpi. Kokeilin ajaa sekä MY05 2.5 automaattia ja MY06 2.0R manuaalia ja päädyin ostamaan 2.0R:n automaattina kun uutta 2.5-koneista ei ollut enää tarjollakaan. OIkeastaan ei ole harmittanut muu kuin se, etten tullut ostaneeksi Outbackiä, maavara olisi merkittävästi isompi ja auto kulkisi "normaalilla" korkeudella. Legacy on aika matala loppujenlopuksi. Käsittääkseni ainakin Legacyn neliveto on toteutettu niin, että tasauspyörästön lukkoja ei ole ja maantieajossa 90% voimasta on etupyörillä. Samaan hengenvetoon pitää kuitenkin todeta, etten ole joutunut sillä milloinkaan pulaan. Maavaraa kun ei yksinkertaisesti ole, että ei sillä hankaliin paikkoihin pääsisikään. Vetohommia en harrasta.

Moottorissa mulla ei ole vikoja ollut, kilometrejäkin on tosin vasta 108t. Kulutus ei ole kovin mairitteleva, olen päässyt tasan 8,0 l/100km mutta nopeassa ajossa ja/tai ohittelemalla auton saa kuluttamaan reilusti enemmänkin. Samoin lyhyet kylmässä ajetut matkat kuluttaa käytännössä luokkaa 15 l/100km. Onpahan motivaatiota pyöräillä :lol:

Käytin auton keväällä ruostesuojauksessa ensimmäistä kertaa. Ei siellä paljon päätä silitelty. Lasku oli ruosteenpoistoineen parin tonnin luokkaa, lisäksi meni viitisen sataa äänieristykseen. Ainakin omissa korvissa auto oli muuttunut iän myötä aina vain äänekkäämmäksi vaikkei se mikään hiljainen uutenakaan ollut. Nyt tuntuu ainakin siltä, että se on hiljaisempi kuin vanhempien MY14 XV. Rengasäänet on molemmissa se suurin ongelma. Karmittomista ovista ei ole ollut ongelmaa. Enemmän XV:n kanssa on tapeltu tiivisteiden paikoillaan pysymisen kanssa. Muutenkin tuntuu siltä, että laatu on mennyt Subarullakin alaspäin kun XV:stä on tippunut pikkusälää tienpäälle (esim. takapuskuri repsottaa - jokin kiinnike lienee pettänyt). Omassa autossa irtoilee lähinnä tavaratilan kiinnityslenkkien muovisuojat. Sekin ihmetyttää, että XV:ssä alkaa olla kiveniskemiä jo enemmän kuin mun autossa. Huonoa tuuria ehkä, mutta voi olla niinkin että maalauksen(kaan) laatu ei ole enää sitä mitä ennen.

Pakoputki on alkanut vuotamaan Y-haarasta tänä kesänä ja jarrut, ainakin edessä, alkaa olla totaalisen finaalissa. Luultavasti menee satuloita myöten vaihtoon kun niitä on jo kerran tekohengitetty. Tonnilla ei taida selvitä siitä huoltokeikasta. Pakoputkiosat on ainakin alkuperäisosina sikakalliita (kertoivat esim. takavaimentimien hinnan olevan 1000e/kpl).

Aika ongelmaton auto se kaikenkaikkiaan on ollut. Automaattivaihteistoon piti vaihtaa aluksi öljyt parin vuoden välein kunnes valmistajan omaa öljyä alkoi saamaan (Omnimatic?) joka tuntuu toimivan sen neljä vuotta mitä vaihtovälin pitäisi olla. Kylmä ja kostea keli tuntuu olevan kaikkein haastavin vaihdelaatikolle. Silloin se ei ilmeisesti lämpene ollenkaan ja se näkyy kyllä kulutuksessa ja tuntuu vaihdoissa. Vanhempien CVT-variaattorivaihteisto on kyllä miellyttävämpi kun siinä ei ole mitään nykäyksiä. Legacyn automaatti lisäksi "miettii" hetken ennenkuin se käy toimeen. Muistan, että aluksi tuo tuntui hölmöltä mutta siihenkin on tottunut ajan myötä. Kylmästä kun lähtee ajamaan maantienopeuksia niin momentinmuuntimen lukkoon meno (tai näin ainakin luulen) tapahtuu noin 2 km kohdalla ja sen voi juuri ja juuri havaita. Kun vaihteisto on lämmin, en ainakaan minä sitä enää huomaa, vaihteiden vaihdot toki tuntuu aina. Normaalilämmön alarajan moottori saavuttaa n. 3 km kohdalla. Lämmityskaudella sen huomaa siitä, että puhallin alkaa puhkua siinä vaiheessa jos se on automaattiasennossa.

Ehkä ikävin vika tällä hetkellä on vasen takaovi jonka lukko reistailee siten, että se menee lukkoon/auki vain satunnaisesti keskuslukitusta käytettäessä. Onneksi siinä on kuitenkin manuaalinen pylpyrä josta sen voi lukita tai avata. Nyt vain pitää joka kerta lukitessa muistaa kokeilla menikö se lukkoon. Talvella ongelma on ollut kertaluokkaa pahempi tähän asti mutta nyt se on alkanut tehdä kiusaa kesälläkin. Nähtävästi tyypillinen vika tämä(kin).
Legacy 2.0R AT STW MY06

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja menu82 » 05 Elo 2017, 16:05

Noniin, tuli sitten ostettua legacy, Ei tuo mikä ensin piti ostaa mutta samanlainen, pikkusen enemmän kisoja(248tkm)mittarissa.

Melkein 1000km pääsin ajelee ennen ensimmäisiä vikoja :D

1. Eli ne kuuluisat venttiilit siellä kiukuttelee, tuli ne jo irroitettua ja ihmeteltyä, aika loppu näyttivät olevan. Hyvin ovat kestäneet jos alkuperäiset, toinen näytti kyllä uudemmalta että ei tietoa onko joskus vaihdeltu.

Uudet tilattu Saksasta, ei uskalla ajella vanhoilla vaikka ei nollauksen jälkeen ole uutta vikakoodia puskenutkaan. Mutta ilmeisesti voivat rikkoa tuon pumpunkin jos pahasti vuotavat??

2. Xenonien korkeudensäätö ei pelaa, antaa valon mittaristoon, yritin purkailla ja rasvailla anturit, olivat aivan jumissa. Ei auttanut.... Uusia en kyllä tilaa ainakaan heti, jos maksavat sen reilu 200e/kpl niin ei kiitos :D Mahtaakohan jostain löytyä halvemmalla?

3. Pakoputken haaroitus pöntöille vuotaa, tuli se kaverin kanssa hitsailtua, mutta putki näyttää aika rapeelta joten sekin menee jossain vaiheessa vaihtoon, taitaa vaan alkuperäisenä olla aika tyyris, joku puhui että takapöntöt tonnin kappale :o Löytyisköhän putkea mistään edullisemmin?

Vinkkejä saa antaa mistä näihin löytyy "edullisesti" varaosia, eBay aika nihkeä tän 2.0 vaparin kohdalla.

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja menu82 » 05 Elo 2017, 16:08

Niin ja muuten vaikuttaa kyllä todella asialliselta peliltä :) Nyt vaan talvea odotellen, pääsee näkemään miten tuo 90-10 neliveto toimii :)

Onkos muilla muuten kulunut tuo kuskin etuikkuna? Omassa hirveät naarmut koko matkalta, selvästi ottaa johonkin kiinni oven sisällä, tyyppivika?

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Legacy 2.0 -07 kannattava ostos?

ViestiKirjoittaja yason » 05 Elo 2017, 20:45

Reetuhai2 kirjoitti:Lisäilmapumppu ja sen härpäkkeet. Saat sen korjaukseen menemään tonneja, etkä välttämättä ikinä kuntoon, jos se alkaa temppuilee.


Jos tuo on siis se lisäilmapumppu, jolla puhalletaan pakosarjaan ylimääräistä ilmaa kylmäkäynnistyksen jälkeen, niin sen systeemin olemassaolohan käsittääkseni perustuu vain ja ainoastaan päästöjen vähentämiseen.

Jos siis näin, niin itse kone ei sitä kaipaisi eikä lisäilmapumpun kuolemisesta kärsisi ja kaikki toimisi ihan normaalisti hamaan loppuun saakka, joten jos oikein ymmärsin, niin loppujen lopuksi maksat pahimmillaan tonneja vain ja ainoastaan siitä, että katsastuksessa ei saastevalo pala ja vikakoodeja ei ole...

Lienee psykologisesti aika vittumainen ongelma.
Outback MY10 diesel/mt


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa