HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ilmastointilaitteen skaalausta

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Sutimo
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 08:20

Ilmastointilaitteen skaalausta

ViestiKirjoittaja Sutimo » 01 Joulu 2017, 09:07

Moi.Auringon lämmittämään syksyyn ajankohtainen aihe :D
2006xt.n ilmastointilaitteen säädöissä ei ole kuin yksi asento
kylmälle ja lopuilla säädöillä pukkaa lämmintä ilmaa.Tälläkin
palstalla oli juttua että säätimen skaalauksia on suoritettu
tähän ongelmaan.Onko jollain tietoa onnistuuko tämän vuosimallin
foreen kyseinen toimenpide?Vai liekö sisätilan lämpöanturi menossa
vaihtoon?

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Ilmastointilaitteen skaalausta

ViestiKirjoittaja tuRboman » 05 Joulu 2017, 08:47

'06 XT ja sama juttu. Ohjeita kaivataan.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Helger Puertorico
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Maalis 2016, 08:57

Re: Ilmastointilaitteen skaalausta

ViestiKirjoittaja Helger Puertorico » 05 Joulu 2017, 13:05

Moi

Sama ongelma täälläkin. Lämmönsäädin on siis ilmeisesti termostaatti ja lämpöanturi ratin vieressä polvien kohdalla?
Onhan se kiva kun talvella lämpöä piisaa, mutta onhan toi nyt ihan p***a systeemi... Anturivikaa itse epäilin mutta kiinnostaa tosiaan jos joku on saanut jotenkin säädettyä.

edit. Eli lämmittimen pitäisi toimia niin, että äärikylmä on 18 C ja kuumin asetno 29 C. Jos kabiinin lämpö on alle 18 C lämppäri puskee kuumaa täysillä (kylmimmälläkin asetuksella) kunnes tavoitelämpö saavutettu.
SG9 FXT 4EAT VTD

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Ilmastointilaitteen skaalausta

ViestiKirjoittaja tuRboman » 05 Joulu 2017, 16:17

SH:ssa ovat merkkarilla saaneet skaalattua järkevämmäksi. Niissäkin ainakin aluksi oli ihan sama logiikka. Hölmöhän tuo on. Hieman pelivaraa lisää kaipailis.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

RiXu
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Touko 2017, 09:44

Re: Ilmastointilaitteen skaalausta

ViestiKirjoittaja RiXu » 12 Joulu 2017, 09:52

Mulla myös SH Forester ja lämmönsäätö toimii huonosti. Taitaa olla samanlainen kaikissa näissä. Onko tuosta skaalauksesta mitään ohjeita olemassa, voiko tehdä itse? Tekeekö ne merkkiliikkeessä sen testerillä vai kenties säätimen komponentteja vaihtamalla ja mitä maksaa? Itselle jäänyt vähän huono maku korjaamoiden toiminnasta, siksi tekisin mieluummin kaiken itse. Itselle ei ainakaan tarvi maksaa turhasta.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa