Hei,
Lähes kaikki perushuolto-osat saat paikallisista varaosaliikkeistä ilman ongelmia. Tulpat, vesipumput, jakopäänosat ja muut perusjutut taitaa olla Motonetin valikoimassakin varsin pitkälti kaikkiin hyllykamaa. Vesipumppuja on muutama erilainen ja jakopäitä samoin muutama, laakereita taitaa olla pari-kolme eri kombinaatiota. Tämä siis kaikkien Subarun eri mallien kesken
Varaosasaatavuus on hyvä, sillä suurin osa koneista jakaa suuren osan osistaan kun puhutaan bensiinimoottoreista. JA jos ei nyt suoraan jaa osaa, niin käyvät joko suoraan tai toisen osan avustuksella ristiin. Nämä on semmosia lego-autoja, että kaikki käy vähän kaikkien kanssa ristiin. Toki on niitäkin osakokonaisuuksia, mitkä ei mene sitten mitenkään päin ristiin.
Moottorin uudelleenrakentamisen kamat saa myös melkein mistä vain. Tuo EJ20 koneperhe on varmaan yksi rakennelluimmista moottoreista maailmassa nykyään, joten osia on tarjolla hyvin.
Yleisiä varaosakauppoja on esimerksiksi Britessä oleva Import Car parts. Tai ihan vaikka Ebay, jos vaan tiedät varaosanumeron mitä haet. Tässä auttaa tai on ainakin aikaisemmin auttanut vaikka
www.opposedforces.com.
Foorumillamme on paljon tietoa näiden laittamisesta niin huoltojen, kuin virittämisenkin suhteen. Toivon että koitat löytää etsimäsi myös tuon "haku"-toiminnon avulla. Hinnoista saat käsityksen kun haet vaikka Ebaysta "Subaru EJ20 bearing".
"maksaako enemmän kuin toyotaan" - ei maksa, jos verrokkina on se turbo Toyota samalta aikakaudelta. Jos 1.3l fx Corolla mallia 1989, niin voihan se maksaa enemmän.
Ja lopuksi: Tonnin postimaksulla Japanista tuo melkein jo koko auton
-Juha-