Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 03 Tammi 2018, 03:46

Hei. Anteeksi sekavasta tekstistä heti alkuun, hieman nauttineena kirjoitan.

Tässä samalla kun työkiireet helpotti edes viikoks niin on varmasti hyvä aloittaa tämä threadi. Nyt viikon pämppäämisen jälkeen on taas hyvä mennä nettipankkiin, maksaa laskut ja laskea paljon rahaa voi laittaa (menee varmasti) autoon :) Itsestäni hieman, aika nuori poika joka koko elämänsä touhunnut nokilekojen ja saksalaisten kanssa. Muista merkeistä voisin sanoa että perustiedot hallussa. 6 vuoden perheen leikkimisen jälkeen se homma jäi sille tielleen kun en jaksanut tuhlata rahaa akkaan joka kuukausi. Nyt asun yksin, kättelin pienen korjaamoni pois ja on hyvä olla. Ainakin tältä se tuntuu nyt kun sain Subarun ostettua ja vedän samalla aikas halpaa tax free viskiä 8-) 8-)
Haluaisin tässä alla hieman kysellä tästä kyseisestä automerkistä ja malleista, nyt kun kuukauden foorumien lukemisen, nasioc, enkku/suomi/venäjä kieliset luettu läpi niin rupean jotain vissiin tajuamaan. Ostin tai tarkemmin sanottuna vaihdoin diesel mersuni 1998 vuoden valkoiseen Subaru Impreza WRX autoon. Ajettu sillä on noin 190tkm pintaan. Moottori varmasti vaihdettu, ja auto vähintään kerrankin mällätty puuhun. Näillä asioilla ei väliä, halusinkin hieman vaihtelua vanhojen mesejen roplaamiseen.

Vanha omistaja antoi seuraavat tiedot:
Taakse vaihdettu jarrut - Subaru Impreza New Age 2002 brembon STI "kultaiset" jarrusatulat.
- Perä r180 plated, vaihdettu sekin vetareineen jne Fredulla Kehä 3 vieressä
- DCCD 5mt, version 6 ??? Syvänen Motorsportilla tämä tarkistettiin ja laatikon koodi oli TY754VB1CA ---> :headbang:
JDM Impreza WRX STi R & RA Ver. V/VI MY99-00
(also STi RA Limited Ver. V/VI MY99-00) TY754VB1CA 3.083 2.062 1.545 1.151 0.825 3.333 1.000 4.444 DCCD (35:65) Open Helical FLSD avail. 12/99 on regular STi RA (optional?)
- itse auto on 3-4versiota (???), moottorin alakerta STI versio 2, yläkerta versiota 3-4 (???)
- Turbona on Kinugawan TD06-20G, ahtimen tuotto kuulemma riittää 400hp?
- Jotain pientä, turbosmartin bleedi, laajakaista AEM, siniset silikoniletkut jne pientä härpäkettä.
- 1way joku levylukko?

Kuukauden auton omistanut ja tykännyt todella paljon. Sitten itse asiaan. Nelivedon autoon palautti Syvänen Motorsport ja laatikon koodin löysi PahaPappa (täällä kuulemma?), kiitos heille siitä. Laitetaan se kesäksi sitten taas takavedoksi :lol:
Dieseleitä kun roplasin, ei tarvinnut kuin hexi editorilla säätää oikeat paineet oikeaan aikaan ja katsoa tarvitseeko cut offia nostaa. Nyt tämä kaikki on uutta tämän bokseribensan kanssa.

1. koneen yläpuolella oleva välijäähdytin mietityttää minua. Kaikki mitä tähän mennessä on tavattu on ollut joko auton alla tai edessä, mahdollisesti flekteineen. Tutkimisen ja noitten testien lukemisen jälkeen alan ymmärtää että varsinkin paikallaan olo jonka jälkeen alkaa kova ajo, tekee pahaa tälle autolle? Onko tähän vaihtoehtona jotain seuraavasta:
a. asennetaan tämän STI välijäähyn päälle tuuletin tai kaksi? Laitetaan sinne jotkut superlaakeroidut tuulettimet jotka puhaltaa v**un lujaa ilmaa paikallaan alaspäin myös paikallaan. Ylhäältä, koska alhaalla silikoniletku... ? :biggrin:
b. asennetaan EBAY:sta saatava kiinankooleri eteen ja ei välitä muutaman millisekunnin turboviiveestä
c. ei leikitä jeesusta ja asennetaan vaan joku saatanan kallis mishimoton isompi TMIC + isompi skuuppi ja kaasua vaan.
2. koneen irroitus selvisikin jo. Tilasin kaukoidästä lavalla jonkun vanhan 95 vuoden koneen, ilman apulaitteita. Ymmärsinkö oikein että melkein kaikki EJ20 koneet ja niiden osat ovat bolt on kamaa toistensa kanssa? Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä tein tämän, koska Miikan kanssa naurettiin että ei se että ne kk laakerit menee, vaan kun ne menee niin sitä konetta joutuu silti roplaamaan ja tämän voi laittaa hetkellisesti tilalle ajoon :driving:
3. Autossa on vanhan omistajan mukaan noin 340hevosvoimaa. Tämä riittää minulle, mutta haluaisin olla melko varma siitä että autolla voisi lähteä myös yli 100km matkalle kotoota. En tiedä miten selittäisin kysymyksen, mutta onko oikein jos kysyn että miten toimintavarmuutta voi nostaa muuten kuin käyttämällä mahd. hyviä öljyä mahd. lyhyillä huoltoväleillä jne?
4. tämä vaivaa minua eniten: kun sain auton, se oli takavetoinen ja nyt 4WD. Takavetoisena ratissa ei tuntunut nykimistä, mutta nyt nelivetoisena tuntuu kuin edessä olisi joku 75% lukko kun kokoajan tärähtelee. Vetarit kunnossa, ei rohise eikä äännä muuten kuin asvaltilla. Tätä tutkittiin jälleen Miikan luona ja lopputulos oli että takana on aivan helvetin jäykkä levylukko, ja edessä ei niin jäykkä myöskin levylukko. Onko tämä kuinka riskaabelia ajella nelivedolla asvaltilla kun kokoajan tuntuu että oltaisiin menossa sinne minne ratti näyttää...? Se mikä vielä sotkee enemmän pakkaa että DCCD napin ja ohjausboksin asennuksen jälkeen jos laittaaa DCCD 50:50 asennukseen, niin kaikki neljä pyörää vetää samaan aikaan kuin vanhassa intin defenderissä... :clap: :clap: Ymmärrän myöskin että kun perä on melkein kuin kemppi, niin vaikuttaa varmasti myös eteen mutta että noin paljon myös 36:65 asennossa...
5. sain myös paperin jossa maahantuojan edustaja vapauttaa auton tyynyistä ja ABSeista mutta nämä pitäisi tottakai poistaa leimalle, onko olemassa tapaa että saisi sen leiman ottamatta pois noita ABS yksikköä ja muuta? Tyynyt poistettu ja mittaristokin on ilman abseja, eli kuumottaa vaan tuo absi yksikkö konepellin alla :pain:
6. olisiko teillä hetki aikaa puhua myös virittämisestä? Kun ne kk tai runkolaakerit sitten porsii, otetaan kone pöydälle ja laitetaan sinne uusia osia. Minkälaisia ja millä varaosanumeroilla ne tilaan vielä kun on veronpalautusta jäljellä? Jos nyt vaikka laitetaan että haluan auton moottorin tuottavan 500hevosvoimaa, mitä ostoslistalle?
edit: ja vielä piti kysyä että 7. mistä saa suomessa yli 100 oktaanista bensiiniä? Ymmärsin oikein että kylmänä polkemista pahempikin on ajaa jollain huonolla bensalla ja varsinkin 95? Tämä siis vanhojen omistajien käytössä olettaisin jos jollain joskus ollut ja joku käyttänyt ysivitosta... itse tankkaan aina sataoktaanista Vaalimaalla...?

Alkaa lasin pohja näkyä, pitää mennä syömään jotain. Kiitos kun kuuntelitte. Anteeksi vielä kerran sekavasta tekstistä :D Jos joku harrastaja mielummin tulee käymään tallilla tai vaikka shellille kahville selittämään ylläoleviin vastauksia niin laittakaa YV:tä. Kun tulee mieleen, jatkan threadia. Laitan vielä muutaman kuvan tähän alle, ja myöhemmin myös videoita.

Malinen / HKI
Viimeksi muokannut Tyramies 03 Tammi 2018, 05:18, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 03 Tammi 2018, 03:48

https://pp.userapi.com/c830109/v830109009/309a/EmtUfzubIr0.jpg öljyä lisää
https://pp.userapi.com/c841524/v841524803/56252/gBwXlbvtHBs.jpg Syvänen Motorsportilla tutustumiskäynnillä
ja jälleen kun rupeaa androidia tyhjentämään koneelle niin kestää :D No jatketaan sitten joskus..
Viimeksi muokannut Tyramies 03 Tammi 2018, 03:58, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Displaced
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Displaced » 03 Tammi 2018, 10:10

a. Eipä ole kovin tavanomaista asennella TMIClle flektejä, eikä varmaan kauhean tehokaskaan...

b. FMIC toimii hyvin, mutta tuolla turbolla et voita siinä juuri mitään. Onko pakko lähteä heatsoakatulla kuulerilla heti vetää lappu lattiassa?

c. Isompi TMIC on ihan hyvä vaihtoehto myös, mutta GC8 koppaan sopivia saattaa olla vähemmän ns bolt on sarjana valmiina, eli joutuu vähän näkemään vaivaa.

2. Melkoinen lego auto tuo on ja suhteellisen hyvin sopii osat ristiin rastiin.

3. 340hv kestää maailman tappiin jos on myös säädetty eikä vaan turboa vaihdettu ja painetta muuteltu. Riittävän usein tapahtuva öljynvaihto ja ei polje kylmää konetta niin pärjää melko pitkälle.

4. 50:50 "lukko" asennossa tosiaan on tuota hannaamista tiedossa, kannattaa jättää auki jos mielii esim parkkiruutuun kääntää. :D

5. En usko että tuottaa leimalle ongelmaa jos ABS on? Tosin joku viisampi varmaan kertonee enemmän.

6. Ei niitä osia kannata etukäteen liialti tilata kun ei tiedä kampuran kuntoa, pyttyjen kuntoa jne jne, voi joutua tilaamaan useampaan otteeseen jotta saa kaiken hyväksi.

500+ kerhoon jos mielii niin menee melko paljon kamaa uusiksi. Ja lähestymistapoja on erilaisia, pitääkö 75mm iskun vai tekeekö strokerin.
Veivit, Männät, Laakerit, Tiivisteet, Kannenpultit, Turbo, Cooleri, riippuen onko lohkot Semi vai CDB, niin vahvistaako vai etsiikö CDB lohkon, suuttimet, bensapumppu jne jne. (Laatikko + Kytkin kannattaa pitää mielessä myös)

Teboil Drive+ mainostaa itseään 99 oktaanisena, en tiedä onko oikeasti vaiko eikö. Jos korkeampaa oktaanilukua haluaa niin muuttaa auton RE85lle.

Tuossa nyt jotain pohdittavaa kuitenkin :banana:
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 03 Tammi 2018, 13:40

Ei, siinä on myös suuttimet vaihdettu ja säädetty, uskaltaisin sanoa että pitäisi olla säädetty KUNNOLLA...
edit: piti vielä kysyä, paljonko haluat massilla jos katottaisiin rullilla paljon subussa oikeasti on tehoa?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Displaced
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Displaced » 03 Tammi 2018, 13:51

€150 maksaa mittaus
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 04 Tammi 2018, 21:00

Alright, laitan korvan taakse ton sitten kun vaihan taas nastat pois niin vois olla ajankohtasta. Otin tänään muutamat vedot, tuntu olevan seos ainakin täyskaasulla ihan ok 10-11 välissä, mutta turbo herää vasta 4-5tonnin välissä. Nyt lukenut kokoajan lisää ja lisää, kohta rupeen tilailee ebaysta jotain kaapeleita taas että pääsis säätämään ecua. Ekana vaan pitäs hankkii se ecu :geek:
Sen verran vielä että autoa ei tietojen mukaan ole sen kummemmin säädetty... tänään selvisi tälläinen... saatan kyllä olla väärässäkin mutta lukeminen ja pähkäily jatkukoon.

Toisessa paikaltaan ilman kierroksia 35:65 dccd asvaltilta ja toisella videolla hieman kierroksia pohjalle (tiedän se nelivedon paikaltaan lähetys ei oo hyvä
juttu)
https://youtu.be/8z3qUg7TgQ0

Kuinka siis saada helpoiten tuo turbo heräämään alle 4k? Vaihtamalla se? :yahoo:
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
SERE
Jäsen
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja SERE » 05 Tammi 2018, 11:26

En nyt varmaks sano mutta ei toi taida vakiota paremmin lähtee :?:
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 05 Tammi 2018, 13:50

Sitä tässä itsekkin yritän selvitellä :biggrin:
Samalla kun etin apexia niin pitäs varmaan sittenkin laittaa kitkaa alle ja käydä rullilla...
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 07 Tammi 2018, 00:18

Päivitystä nyt vihdoin kun pääsi kotiin töistä. Elikkäs kyselin noita moottorinohjauksia, onko kukaan laittanu kiinalaisia kopioita noista vai onko ne parempi unohtaa suoraan hyllyyn?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

petev
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja petev » 07 Tammi 2018, 00:53

Sori ny vaan .
Mutta ihmettelen mitkä v**un boorit ... sylinterit ne kai vielä nykyään moottori kielessä on.

petev
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja petev » 07 Tammi 2018, 00:56

Se olikin jo poistettu ..

Avatar
SERE
Jäsen
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja SERE » 07 Tammi 2018, 01:06

siis ymmärsinkö oikein että oot katellu jotain kiinalaisia kopio ecuja.

sitä en tiedä miten ne toimii vai toimiiko ollenkaan, mutta oot ilmeisesti jo käyny syväsen luona. Sieltä se ecu ei varmastikkaan maksa paljoa enempää kun joku kiina sekasikiö :banghead:
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 07 Tammi 2018, 02:13

Juu Miikan luona on kiva käydä. Ajattelin vaan että nyt kun siellä ei ollut niin jos katsoisi jotain kiinan kopioita, saahan ne sitten jollekkin myytyä eteenpäin jos edes jotenkuten toimivat...
Tässä kävin hieman tankkaamassa rajalla https://www.youtube.com/watch?v=mcvZx4hJrxM&t=3s
sinänsä hieman turhaa kun menee melkein puolitankkia rajalle ja takaisin :lol:
Katsotaan jaksanko huomenna latailla softia xplle jos saisi edes jotain karttoja kokeiltua tehtyä itse...
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
SERE
Jäsen
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja SERE » 07 Tammi 2018, 06:53

En kyl oo koskaan törmänny edes mihinkään kopio ecuihin. Mutta älä nyt missään nimessä semmosta mee hommaamaan, kun niin helposti ecun saa ihan täältä kotimaasta. Viimeksi kun mä syväsellä kävin niin oli siellä niitä samoja levyjä kun mulla on, vaatii vaan sen johtosarjan väliin..
Ja sitten tohon softien lataamiseen. Jos siellä nyt on vakio ecu niin ei paljon ohjelmista ole hyötyä, noita kun ei saa säädettyä. Eli tarvii siis jonkun kortin tai suoraan säädettävän laitteen.
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 10 Tammi 2018, 20:57

Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.

Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa? 8-)
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Jampsu
Jäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 15 Tammi 2018, 01:00

Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.

Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa? 8-)

Nyt alkaa kuulostaa siltä et parempi ettet ainakaan itse mene räpeltämään mitään vaan viet ammattilaiselle säädettäväksi. :roll: :wtf:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 15 Tammi 2018, 12:32

Jampsu kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.

Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa? 8-)

Nyt alkaa kuulostaa siltä et parempi ettet ainakaan itse mene räpeltämään mitään vaan viet ammattilaiselle säädettäväksi. :roll: :wtf:


:lol: :lol: :lol: Ideanahan siis ei ollut vaan laittaa kiinni vaan tutustua bensa-autojen säädätykseen. Nähtävästi mennyttä on ne ajat jolloin jengi autto toisiaan kertomalla miten noi toimii ja autto kaljapalkalla säädätyksissä :D Kovasti tässä nyt odottelen lunta ja muuta, tuntuu menevän nelivedon idea hukkaan kun asvaltilla ajelee Stadissa. Vielä s*****a selvis että terminaali muuttaa niin pitää ruveta säästeleen rahaa bensoihin 8-)
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

nall3
Viestit: 70
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 07:15

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja nall3 » 15 Tammi 2018, 13:53

Tyramies kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Vielä s*****a selvis että terminaali muuttaa niin pitää ruveta säästeleen rahaa bensoihin 8-)

Jos bensaan joutuu säästämään rahaa niin sillon WRX ei ehkä ole se paras vaihtoehto :thumbup:

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 15 Tammi 2018, 15:36

Juu itseasiassa vaihoin dieselin pois kun ei ajoa enää tullu, tänään infossa selvis että kun uus terminaali tulee valmiiks työt jatkuu siellä, ero nykyseen 30km yhteen suuntaan :yahoo: toisaalta eikös ne sano että köyhää se kirpasee.
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Jampsu
Jäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 16 Tammi 2018, 15:59

Tyramies kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.

Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa? 8-)

Nyt alkaa kuulostaa siltä et parempi ettet ainakaan itse mene räpeltämään mitään vaan viet ammattilaiselle säädettäväksi. :roll: :wtf:


:lol: :lol: :lol: Ideanahan siis ei ollut vaan laittaa kiinni vaan tutustua bensa-autojen säädätykseen. Nähtävästi mennyttä on ne ajat jolloin jengi autto toisiaan kertomalla miten noi toimii ja autto kaljapalkalla säädätyksissä :D Kovasti tässä nyt odottelen lunta ja muuta, tuntuu menevän nelivedon idea hukkaan kun asvaltilla ajelee Stadissa. Vielä s*****a selvis että terminaali muuttaa niin pitää ruveta säästeleen rahaa bensoihin 8-)

Nää on vaan sen verran herkkiä laitteita et pitää melkein tietää et mitä on tekemässä. Itekkin vuosia touhunnu näiden turbojen kanssa ja silti jätän nää säätöjutut ihan suosiolla ammattilaiselle. Jotain pikkujuttuja kyl osaa ja ymmärtää mut on siinä niin paljon kaikkea mitä pitää opiskella. Äkkiä pääsee oppirahoja maksamaan :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 17 Tammi 2018, 21:05

Asiat edistyy, lisää tietoa pitää vaan haalia :mrgreen: Kaveri vetäs tänää subulla, ei käyny kuinkaa muttei lähteny edes täys neliveto pääl irti :D :D
Ja nyt vielä tosihyvät neliveto kelit. Kokeiltiin taas Pietarin reissulla 180km/h vauhtia ylläpitää joku 3-5 min, ei tunnu olevan kone moksiskaan. Ei kai se ota itteensä jos pidempään ajelee isommilla vauhdeilla?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

nall3
Viestit: 70
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 07:15

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja nall3 » 17 Tammi 2018, 21:15

Tyramies kirjoitti:Asiat edistyy, lisää tietoa pitää vaan haalia :mrgreen: Kaveri vetäs tänää subulla, ei käyny kuinkaa muttei lähteny edes täys neliveto pääl irti :D :D
Ja nyt vielä tosihyvät neliveto kelit. Kokeiltiin taas Pietarin reissulla 180km/h vauhtia ylläpitää joku 3-5 min, ei tunnu olevan kone moksiskaan. Ei kai se ota itteensä jos pidempään ajelee isommilla vauhdeilla?

Ei jos moottori kunnossa.

MunkiTTaja
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Heinä 2016, 15:22
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja MunkiTTaja » 23 Tammi 2018, 08:07

Tyramies kirjoitti:Alright, laitan korvan taakse ton sitten kun vaihan taas nastat pois niin vois olla ajankohtasta. Otin tänään muutamat vedot, tuntu olevan seos ainakin täyskaasulla ihan ok 10-11 välissä, mutta turbo herää vasta 4-5tonnin välissä. Nyt lukenut kokoajan lisää ja lisää, kohta rupeen tilailee ebaysta jotain kaapeleita taas että pääsis säätämään ecua. Ekana vaan pitäs hankkii se ecu :geek:
Sen verran vielä että autoa ei tietojen mukaan ole sen kummemmin säädetty... tänään selvisi tälläinen... saatan kyllä olla väärässäkin mutta lukeminen ja pähkäily jatkukoon.

Toisessa paikaltaan ilman kierroksia 35:65 dccd asvaltilta ja toisella videolla hieman kierroksia pohjalle (tiedän se nelivedon paikaltaan lähetys ei oo hyvä
juttu)
https://youtu.be/8z3qUg7TgQ0

Kuinka siis saada helpoiten tuo turbo heräämään alle 4k? Vaihtamalla se? :yahoo:


Kyllä mun 303hp/409nm GC8 liikahti huomattavasti paremmin kuin tässä videossa, kannattaa siellä penkissä pyörähtää :) ja itsellä ainakin tuon aikapommi5speed laatikon kanssa tarkoituksella säädettiin turbo heräämään mahdollisimman myöhään että voimansiirto kestäisi kaasujalkani...
95" GC8 WRX 2003" Legacy GT Spec B Wagon :)

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 23 Tammi 2018, 11:39

Juu. Täällä suomessa jengi pyytää jostai apexin fcstä 500euroa joka on hyllyssä pölyttyny viimesen vuoden. No ei se oo tyhmä se joka pyytää vaan joka maksaa. Japskeista löyty 250euroon mutta kuumottaa tilata kun ei oo takuuta että tulis perille asti ja ois viel toimivaki. Täs yritän pientä maksua vastaa löytää jonkun joka vois kokeilla sen määränpäässä ja lähettää DHL vaikka stadiin.

En perehtyny commanderiin sen enempää kuin että sillä saa apexin kiinni koneeseen. Käytännössä siis sitä ei tarttee muuhun?
Nyt vielä ennenku teen huonoja päätöksiä kertokaapa mitä muita bolt on ecuja on saatavilla GC8 1997 vuosmalliin?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Displaced
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Tammi 2018, 13:01

Commanderilla varmaan tarkoitetaan PFCn kapulaa.

Sillä se säädetään jos ei ole Datalogitia, eli ilman sitä melko turha ostaa pelkkä ECU.

"Bolt on" ecuja loppupeleissä aika vähän.
Link, Autronic, Haltech, Adaptronic löytynee kaikilta p'n'p ECU mutta kaikki vaatii säädön että lähtee toimimaan tai edes käymään.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 23 Tammi 2018, 16:53

Mikäs idea tossa turbon heräämisessä myöhään laatikon takia on? Jos jengi suurinpiirtein on sanonu että 380hp kestää niin eikös se oo selvää kauraa kunhan ei kakkosella revittele kauheesti?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
Displaced
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Tammi 2018, 17:59

Eipä se teho niin ratkaiseva olekkaan, vääntö pikemminkin tuon 5mtn tappaa.

Ja kuskista, kaiken saa paskaksi jos haluaa.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 23 Tammi 2018, 20:58

Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 23 Tammi 2018, 22:20

Tyramies kirjoitti:Open Helical FLSD avail. 12/99 on regular STi RA (optional?)

4. tämä vaivaa minua eniten: kun sain auton, se oli takavetoinen ja nyt 4WD. Takavetoisena ratissa ei tuntunut nykimistä, mutta nyt nelivetoisena tuntuu kuin edessä olisi joku 75% lukko kun kokoajan tärähtelee. Vetarit kunnossa, ei rohise eikä äännä muuten kuin asvaltilla. Tätä tutkittiin jälleen Miikan luona ja lopputulos oli että takana on aivan helvetin jäykkä levylukko, ja edessä ei niin jäykkä myöskin levylukko. Onko tämä kuinka riskaabelia ajella nelivedolla asvaltilla kun kokoajan tuntuu että oltaisiin menossa sinne minne ratti näyttää...? Se mikä vielä sotkee enemmän pakkaa että DCCD napin ja ohjausboksin asennuksen jälkeen jos laittaaa DCCD 50:50 asennukseen, niin kaikki neljä pyörää vetää samaan aikaan kuin vanhassa intin defenderissä... :clap: :clap: Ymmärrän myöskin että kun perä on melkein kuin kemppi, niin vaikuttaa varmasti myös eteen mutta että noin paljon myös 36:65 asennossa...


Mulla vatkaa kanssa tuota ohjausta tietyissä tilanteissa lukko aukikin ja fiilis on että taitaa olla Helical FLSD eli kansankielellä torsen mikä siellä ilmoittelee olostaan. Lähinnä siis tasakaasulla ajaessa kun mutka on sopiva, ei liian kireä tai löysä. :eh:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 13 Helmi 2018, 19:04

Juu sellanen se on. Katoin laatikon koodilla niin näyttäs olevan joku Helical LSD. Eipä se ajoa haittaa, kunhan muistaa että hakee hieman liukkaalla.
Nyt on APEXi hankittu ja pitäisi kohta ruveta laittelemaan kiinni kunhan rahaa liikenee säätämiseen :lol: Tässä mietin, että pitäisiköhän taas muuttaa auto takavetoiseksi kesää kohden? Ymmärsin näin että voisi taas säästää muutaman bensalitran jossain kohtaa ja laatikko ei olisi niin kovalla rasituksella jos pyytäisi ohjelmoimaan apexin silleen että ois 350hp... ?

ps. ja edittiä sen takia että tuo takavetoisuushan on pohjaa siihen että auto aikaisemmin oli takaveto, ja nyt taas perkeleen työmatka pitenee kun juuri sai ostettua bensa auton ... (ja kyllä, tiedän että jos on bensasta kiinni niin ei pitäisi ostaa subarua :lol: )
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 18 Helmi 2018, 20:18

Saako sen verran nostaa että meneekö TY752 ei turbo laatikot EJ20K koneeseen bolt on? Tuntuisi vaan noita laatikoita saavan satasella niin aattelin josko ostais varastoon jos nykynen menee paskaksi...
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

petev
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja petev » 18 Helmi 2018, 20:28

Sopii ihan suoraan , mutta kytkin on niissä vaijeri vetonen .

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 20 Helmi 2018, 17:41

Ostin tossa yhden raadon mistä on ykkösvaihde TY752 laatikosta mennyt. Pienen pähkäilyn jälkeen oon miettiny pitäskö purkaa se laatikko irti ja kattoo saisko sen ykkösen vielä toimimaan. Ei siis mene silmään sammuksissa tai auto käynnissä ykkös vaihde. Nyt kun ois taas nosturi käytössä niin sitähän sais äkkiä sen laatikon alas ja kattois että saisko sen toimimaan? Sitten vois käydä yrittää leimaa...
Miten vaikea toi 5v lovinen vanhempi laatikko on purkaa, ja mitkä mahkut on vaan saada kaikki loputkin vaihteet häviämään :D
tässä siis naapurin kissa ratissa ajamassa missä näkyy että muut vaihteet toimii mutta ykkönen ei... ?
https://www.youtube.com/watch?v=vtwdDVBKzhM
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 22 Helmi 2018, 20:08

Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.


Rattaat kestää sitä enemmän vääntöä mitä on kierrosnopeutta. Siinä se taika on.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 22 Helmi 2018, 21:25

Silent_alarm kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.


Rattaat kestää sitä enemmän vääntöä mitä on kierrosnopeutta. Siinä se taika on.


Käytännössä siis mitä enemmän kierroksia sitä rivakammin voi vaihdella vaihteita?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 22 Helmi 2018, 23:59

Tyramies kirjoitti:
Silent_alarm kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.


Rattaat kestää sitä enemmän vääntöä mitä on kierrosnopeutta. Siinä se taika on.


Käytännössä siis mitä enemmän kierroksia sitä rivakammin voi vaihdella vaihteita?


Teoriassa. Kuitenkin sitten taas tulee vastaan esim. synkrojen toiminta (väkisin repimällä saa pykälät tupaan aikansa ennenkoin synkrot siirtyy eläkkeelle) ja se että rattaistus kerkee mennä "lepoon" kun kytkimen auetessa akselin pyörintään kohdistuva paine vähenee. Tästä seuraa se että kun kytkimen nostaa takaisin ylös niin koko voimalinjasta kuroutuu ensin välykset pois ja sitten vasta menee teho pyörille. Tuo kyseinen välysten pois kuroutuminen rivakan vaihdon aikana päättyy sitten yleensä aika brutaaliin mekaaniseen rasitukseen rattaiden osalta.

Juuri tuon kyseisen kierrosasian takia aussit on tuupana viislovisen askin läpi tehoa kattuun ja laatikko kestää kun kone kiertää 12k rpm.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 23 Helmi 2018, 08:42

Meinaat siis että mitä enemmän kierroksilla se vääntö tulee sitä parempi... kuullostaa vaikeelta saada vääntö pysyt yhellä kierrosalueella
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 23 Helmi 2018, 09:00

Tyramies kirjoitti:Meinaat siis että mitä enemmän kierroksilla se vääntö tulee sitä parempi... kuullostaa vaikeelta saada vääntö pysyt yhellä kierrosalueella


Käytännössä joo eli mitä nopeammin rattaat pyörii laatikon sisällä sen paremmin ne kestää. Eli mitä korkeammalla kierrosalueella vääntö tulee niin sitä paremmin voimansiirto voi kestää.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 25 Helmi 2018, 18:55

Silent_alarm kirjoitti:
Tyramies kirjoitti:Meinaat siis että mitä enemmän kierroksilla se vääntö tulee sitä parempi... kuullostaa vaikeelta saada vääntö pysyt yhellä kierrosalueella


Käytännössä joo eli mitä nopeammin rattaat pyörii laatikon sisällä sen paremmin ne kestää. Eli mitä korkeammalla kierrosalueella vääntö tulee niin sitä paremmin voimansiirto voi kestää.


Kävipä vaan mielessä tää että jos ne laatikot kestää isolla kierroksilla, uskaltaako sitä sillon kakkosella mikä aina tuntuu kaikilla menevät ekana paskaks niin sillä vaihteella revitellä sitten? Tässä mietin että jos kesäks laittais kuitenkin takavedoks niin sillonhan vois varmaan aika huoletta painaa menemään lämä tiskissä valoistakin?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Lohimies
Jäsen
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Touko 2016, 09:16

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Lohimies » 25 Helmi 2018, 21:09

Sä haet nyt selkeesti jotain henkistä tukea tohon revittelyyn. Turha sitä hajoomista on etukäteen murehtia, koska se tapahtuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Siis kun painaa huoletta lämä tiskissä valoista menemään.

petev
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja petev » 25 Helmi 2018, 22:06

Älä ny p*****e vaan riko sit vanhaa subbee missään "valo lähdöissä .
Kurviajoon nää pelit on tarkotettu .

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 590
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 25 Helmi 2018, 23:01

Kuuslovinen tilaukseen, sit voi huoletta vetää lämä tiskissä viisvaihteisella. Kyllä se kuitenki hajoo ennemmin tai myöhemmin.

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 26 Helmi 2018, 11:52

Niinpä kai te ootte oikeessa, ehkä tässä vähän niinkuin haetaan sitä oikeutusta revitellä :D Hieman saa lisäpontta siihen suditteluun kun tietää että on Type RA:n laatikko niin voi päässä pyöritellä että kestäisi enemmän kuin tavalliset. En oo revitelly valoista vielä montaa kertaa, enemmänkin kiusannu amg ja ämmä bemareita jossain ajoissa kun varsinkin nyt talvella jäävät sutimaan, tiedä sitten riittäiskö tehot ohitteluut asvaltilla :lol:
Onko noita kuusvaihteisia kenelläkään myydä alle tonnilla, ja jos jostain pitäis ettiä halvalla niin mistä?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

nall3
Viestit: 70
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 07:15

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja nall3 » 26 Helmi 2018, 13:28

Tyramies kirjoitti:Onko noita kuusvaihteisia kenelläkään myydä alle tonnilla


Kuva

petev
Jäsen
Viestit: 94
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja petev » 26 Helmi 2018, 13:44

Jos löytyy 6-vaihteisia myytäväksi.alle tonnin.
Minä ostan heti kaks .

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1636
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Qulle » 26 Helmi 2018, 13:59

petev kirjoitti:Jos löytyy 6-vaihteisia myytäväksi.alle tonnin.
Minä ostan heti kaks .
Juu mul kans!

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja mechanix » 26 Helmi 2018, 14:52

Qulle kirjoitti:
petev kirjoitti:Jos löytyy 6-vaihteisia myytäväksi.alle tonnin.
Minä ostan heti kaks .
Juu mul kans!

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Itsesiassa niitä on jopa ollut ;-) tosin ei Suomessa kylläkään :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 26 Helmi 2018, 20:57

Olikos kenelläkään sitä paperia missä maahantuoja todistaa pyynnöstä että sen ja sen vuoden imprezassa ei ole pakko olla ABSeja ja airbägejä, kun itse sen hävitin?
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Tyramies
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 17:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja Tyramies » 06 Maalis 2018, 11:31

p*****e kun häiritsee omaa silmää tuo takakontti joka tuli maalattua päin persettä... Pitäisiköhän maalata koko auto jossain vain mielummin teipata? Sais aika kevyellä summalla vedettyä jollain värillä yli jos haluais... Kävi muuten mielessä sellainen että voisiko tuo kylmyys vaikuttaa siihen että heti käynnistyksen jälkeen kun rullaa auton ulos niin saattaa ekat puoli minuuttia olla 10-11 AEM käydä eli laihalla? Vai meneekö siinä hetki että se jotenkin "tajuaa" sen että ilman lämpötila joku -20 ja sittten rupeaa syöttämään enemmän bensaa kun vähän koskettaa poljinta niin samantien menee rikkaalle.
Oon nyt taas opiskellu bensa oppia lisää ja tajunnu että laihalla pitäs olla ainoastaan kovassa vedossa... :think:
Subaru Impreza GC8E WRX 1997 :driving:

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Aloittelevan Subaru pojan kysymyksiä vanhasta WRX:stä.

ViestiKirjoittaja mechanix » 06 Maalis 2018, 11:34

Mitä pienempi luku sitä rikkaammalla, normiseos 14.7 paikkeilla kevyellä tasakaasulla, ahdoilla aina rikkaammalla.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa