Jari_w123 kirjoitti:Millaisia pakokaasuarvoja putkenpäästä tulee? Ettei moottorissa olisi jotain muuta vikaa joka nostaa pakokaasuarvoja?
Jari_w123 kirjoitti:Miksi katalysaattori pitäisi vaihtaa vai kysyitkö muuten vaan hintaa? Alkuperäiset katalysaattorit on tosi kestäviä, monissa yli 300tkm ajetuissa autoissa on vielä hyvät päästöarvot.
Jari_w123 kirjoitti:Ok. Oletko kokeillut nollata koodit ja käydä antamassa reilummin kenkää koneella? Se monesti auttaa ja valokin voi pysyä poissa seuraavaan katsastukseen asti.
Katti kirjoitti:Jari_w123 kirjoitti:Miksi katalysaattori pitäisi vaihtaa vai kysyitkö muuten vaan hintaa? Alkuperäiset katalysaattorit on tosi kestäviä, monissa yli 300tkm ajetuissa autoissa on vielä hyvät päästöarvot.
Moottorin häiriövalo palaa vikakoodin mukaan katalysaattorin takia
mechanix kirjoitti:Eiköhän siinä oo vaan takimmainen lambda tiensä päässä. Jos arvot ok niin katti on ehjä, mutta takalambda valvoo katalysaattorin kuntoa ja jos sen arvot heittää järjestelmä luulee että katissa vika.
Supi kirjoitti:Minulla 2006 1.5 litraisessa pukkasi aikanaan tuota P0420-koodia tyypillisesti, kun körötteli pidemmät matkat tasaista 80km/h. Taisi neljä kertaa tulla parin kuukauden sisällä ja autolla oli ajettu n. 180000km Ongelma lopulta hävisi, mutta lopullinen syy jäi selviämättä. Tehdyt toimenpiteet olivat: lambdan liittimien putsaus, Redline SL-1 lisäainetta pariin kertaan tankkiin ja perään kovasti kenkää koneelle. Ei ole sen jälkeen reilusti yli kahteen vuoteen vikakoodia tullut. Nyt vaihdoin 240000km kohdalla uuden lambdan, toiveena parempi moottorin käytös ja polttoaineenkulutuksen tiputus.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa