HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Lämpö ongelma Exiga GT

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 10 Loka 2018, 19:33

Ongelman kuvaus:
-Ohjaamoon ei meinaa lämpö riittää matka ajossa.
-Moottorin kylmän nesteen merkkivalo sammuu hitaasti ja saattaa syttyä kesken ajon uudestaan.
-Termostaatti vaihdettu ja vanhakin todettu toimivaksi
-Vesiletkut (myös alavesiletku) alkaa lämmetä minuutissa käynnistyksen jälkeen, ihan niinkuin termari päästäis läpi kokoajan.
-Nesteet ja öljyt ok.

Moottori 2.0 bensa turbo
Ongelma pahenee mitä kylmempi ilma.

Jos on ideoita mikä vikana niin perustelkaa myös.
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 10 Loka 2018, 19:48

Onks ollu orkkis termareita?

Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 10 Loka 2018, 20:00

En tiedä onko orkkiksia.
Vanha on NTCL 84°c
Uusi tais olla FACET 085-952-88D
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 11 Loka 2018, 09:36

Jotenkin tuntuis että ainakaan Facet ei ole orkkis, mutta mitäpä siitä. Kai ne ihan asiallisia on...

Millaisessa kotelossa termari tuossa koneessa on? Josko jatkuva nestevirtaus voisi aiheutua siitä, siis jonkinlainen ohivuoto?

Flekti käyttäytyy asianmukaisesti?
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 11 Loka 2018, 11:01

Kai tuo kotelo on samanlainen kuin wrx:ssä. Sama kone käsittääkseni. Mitään kanavaa ei pitäisi siitä termarin ohi tulla. Paitsi termostaatin oma henkireikä.

Flekti ei ainakaan kylmänä pyöri. Jos ilmastointi on päällä niin käynnistettäessä taitaa pyöräyttää flektiä.
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 12 Loka 2018, 06:30

Jos lämpöanturit antaa väärää tietoa niin voisi temppuilla noin.

Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 12 Loka 2018, 16:56

Miten lämpöanturi vaikuttaa auton lämpenemiseen, tai oikeastaan lämpeämättömyyteen?

Taidan joutua valuttaa nesteet pois ja tutkia voiko esim termostaatti olla tiivisteestä liian ohut. Silloinhan se voisi pullahtaa ulospäin ja päästää sieltä läpi?? Alavesiletku kuitenkaan ei pitäis parissa minuutissa alkaa lämmetä eikä termari luulis aukeavan niin äkkiä.
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 31 Loka 2018, 21:30

Noita tarvikeromuja on kirottu niin maan perkeleesti vähän joka kohdassa että hae marmorilta uus. Sama pätee antureihin sun muihin. Onko siellä orkkis syyläri vai joku hipo hipo racemalli? Itellä teki sen tempun GC impussa et eka lämpes kone ja sit hetken päästä ku termari aukes ni tuuppas kylmää kabiiniin hetken aikaa ku kennolta lähti pakkaskylmät nesteet kiertoon :lol: Vallan oli villi ilmiö, mutta toki ihan selitettävissä kun Mishimoton kenno on kuitenkin huomattavasti orginaalia isompi.

Eikä tosiaan lämmenny mitenkään hirveen nopeesti, orkkismallisella lämpenee hetkessä.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 19 Marras 2018, 18:29

Ongelma paljastui termostaatiksi. Kuten aiemmin mainittiin, älkää ostako tarvike termaria.
Termostaatissa oleva ohjuritappi jota pitkin läppä liikkuu, oli irronnut päästään. Eli läppä ei keskittynyt ja päästi läpi kokoajan. En ikinä ole moista nähnyt, eikä kyllä kukaan muukaan kelle kuvan olen näyttäny.

Käytin samalla pesuaineet sisällä, huuhtelin sisäkennon vastapäivään ja uusin nesteet. Nyt tarkenee. :thumbsup:
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lämpö ongelma Exiga GT

ViestiKirjoittaja Juhiss » 30 Marras 2018, 08:28

Pelekonen kirjoitti:Ongelma paljastui termostaatiksi. Kuten aiemmin mainittiin, älkää ostako tarvike termaria.
Termostaatissa oleva ohjuritappi jota pitkin läppä liikkuu, oli irronnut päästään. Eli läppä ei keskittynyt ja päästi läpi kokoajan. En ikinä ole moista nähnyt, eikä kyllä kukaan muukaan kelle kuvan olen näyttäny.

Käytin samalla pesuaineet sisällä, huuhtelin sisäkennon vastapäivään ja uusin nesteet. Nyt tarkenee. :thumbsup:



Ihan sama vika lähes uuden tarvikkeen kanssa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa