MHbreik kirjoitti:Minunkin mielestäni asia on juuri noin, että mikäli eri suuntiin pyörittää niin visko tykkää kyttyrää. Tuo eri suuntiin pyörittäminen sopii kyllä osalle nelivedoista, mutta ei käsittääkseni viskollisille nelivedoille.
MHbreik kirjoitti:manuaalivaihteisissa Legacy- että Outback-malleissa on vaihteiston puolelta samanlainen nelivetojärjestelmä = keskitasauspyörästö + viskolukko. Lisäksi Outback-malleissa takatasauspyörästössä on viskolukko.
Qulle kirjoitti:Näistähän ollut iät ja ajat juttua... toiset antaa ajaa rulille ja toiset. Mun subaruja ei rullille ajeta - konttori vaihtuu jos ei muuten onnistu.
Kaveri K1:llä duunissa ja sanoi että he eivät jatkuvanelivetoisia rullille aja, koska voi joutua maksumieheksi. Tiedä sitten onko asemakohtaisia eroja.
-teme- kirjoitti:Kuopiossa ainaki K1, a-katsastu, Qkatsastus ja kallantien katsastus niin kaikki on ajanut rulille vaikka kysynyt että pihalla testaisivat.
ExQQ kirjoitti:-teme- kirjoitti:Kuopiossa ainaki K1, a-katsastu, Qkatsastus ja kallantien katsastus niin kaikki on ajanut rulille vaikka kysynyt että pihalla testaisivat.
Itse katsastin omani Qkatsastuksessa Kuopiossa syyskuussa 18 ja katsastaja sanoi vielä erikseen, ettei autoani saa ajaa rullille. Testasi pihalla jarrutestillä.
ExQQ kirjoitti:-teme- kirjoitti:Kuopiossa ainaki K1, a-katsastu, Qkatsastus ja kallantien katsastus niin kaikki on ajanut rulille vaikka kysynyt että pihalla testaisivat.
Itse katsastin omani Qkatsastuksessa Kuopiossa syyskuussa 18 ja katsastaja sanoi vielä erikseen, ettei autoani saa ajaa rullille. Testasi pihalla jarrutestillä.
Reetuhai2 kirjoitti:Avoimellä perällä jos pyörittää yhtä, tai kahta eri suuntiin ni pitäs toimii, mut kaikki muut sit huutaaki hunajaa.
ufo-driver kirjoitti:Millähän tuon nelivedon kunnon näin kesäkeleillä testaisi kotikonstein? Jostain täältä olen jonkun kommentin joskus löytänyt, mutta nyt ei millään löydy. Antaisko tuo jotain vikakoodia, jos rikki? - Ettei asia pääsisi happanemaan, nääs.
yason kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Avoimellä perällä jos pyörittää yhtä, tai kahta eri suuntiin ni pitäs toimii, mut kaikki muut sit huutaaki hunajaa.
Avoimella perällä voi pyörittää kahta eri suuntiin. Mutta jos pyörittää vain yhtä pyörää eli toinen puoli ei pyöri, niin voima kulkee kyllä silloin keskitasauspyörästöön tai jakolaatikkoon, ja jos siellä on visko tai muuten vaan jatkuva koplinki, niin taas ollaan ongelmissa...
3AHG kirjoitti:ufo-driver kirjoitti:Millähän tuon nelivedon kunnon näin kesäkeleillä testaisi kotikonstein? Jostain täältä olen jonkun kommentin joskus löytänyt, mutta nyt ei millään löydy. Antaisko tuo jotain vikakoodia, jos rikki? - Ettei asia pääsisi happanemaan, nääs.
Helppo testata kun löytää sopivan paikan, ajaa vaan ristiriipuntaan niin näkee pelaako oikein.
AnttiHat kirjoitti:Tänään sain sitten kiinni katsurin ja tuumas, että heillä on tullut viime vuonna nelivetodyno (en tiedä mimmonen) ja vuoden alusta on vaadittu tuo testi jos laitteet on.
yason kirjoitti:Jos nelivetodyno on semmoinen, jossa saman akselin eri pyörät pyörivät eri suuntiin, niin sitten periaatteessa uskaltaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa