dinsdale kirjoitti:Seuraa tyhmä kysymys: muuttuuko auton ilmastointi kaksialueiseksi paneelinvaihdolla? Olisihan tuossa ihan uutta näkökulmaa aiheeseen, jotain huollossa silloin sanoivat siitä että joka viidennellä käynnistyksellä keskimäärin lähti kompura silloin käyntiin..
Jampsu kirjoitti:Siel on vissiin joku anturi mikä haistelee kennon ohi virtaavaa ilmaa sekin vois olla yks mahdollinen jos on rikki ja antaa tietoa et siellä on jo kylmä
Mauri H kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Siel on vissiin joku anturi mikä haistelee kennon ohi virtaavaa ilmaa sekin vois olla yks mahdollinen jos on rikki ja antaa tietoa et siellä on jo kylmä
Joo, mutta jos pakottaa puhalluksen tuulilasille niin kompuran pitäisi pyöriä silloin kuivaimena vaikka viilennystä kabiiniin ei tarvita. Tätä ei tosin kokeiltu eilen mutta uskoisin että on testattu jo aiemmin.
Tuolla vanhanaikaisellakin ohjauspaneelilla sen huomaa siitä että kun laittaa puhalluksen tuulilasille niin AC:n merkkivalo syttyy.
Jampsu kirjoitti:Mutta järjestelmä ei anna pyörittää kompuraa jos on liian kylmä. Saa se ac valo palaa vain koko ajan mut ei pakkasilla mitään tapahdu
dinsdale kirjoitti:Ei löytynyt syy-yhteyttä Webaston ja ilmastoinnin välille. Paineet mitattiin, ne oli ok. Kompuran päällä on ylipainekytkin, joka siis on vaihdettu uuteen. Tarkoititko kuppe sitä vai sitä moottorin sivulla (dieselissä edestäpäin katsoen oikealla, öljynsuodattimen vieressä) olevaa paineilmaisinta? Siinä epäiltiin nyt olevan vikaa, mutta kun kyseessä ei ollut Subaruihin erikoistunut liike niin seuraavaksi Forester kulkee valtuutettuun merkkikorjaamoon..
dinsdale kirjoitti:Mitä eroa on äärettömällä ja nollan resistanssilla? Ääretön resistanssi tarkoittaa mahdollisimman hyvää eristettä ja nolla resistanssi on toiselta nimeltään "poikki" ?
eki75 kirjoitti:MIssäs Jykylän lähiseudulla on se hyvä "pienempi" subaru paja? tulevaisuutta ajatellen voisi olla hyvä tieto..
-Eki
P-P kirjoitti:Nyt hellepäivinä on alkanut tekemään sitä, että kompura ei lähde pyörimään lainkaan eikä AC-napin painamisella ole mitään vaikutusta asiaan.
Mielenkiintoisen tästä casesta tekee se, että sekä eilen että tänään sain ilmastoinnin kuitenkin päälle sammuttamalla auton pariin kertaan pienen ajon jälkeen ja käynnistämällä muutaman minuutin tauon jälkeen. Ilmastoinnista tulee kyllä kylmää ihan mallikkaasti, kun kompuran vaan saa pyörimään. Aineet ovat siis ainakin tallella ja kompura toimii kun sen vaan saa maaniteltua päälle.
Itseasiassa kuulostaa siltä, että kompura käynnistyy auton starttauksen yhteydessä muutamaksi sekunniksi kunnes sammuu.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa