Sivu 1/1

Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 13 Kesä 2019, 19:03
Kirjoittaja redbull
-04-07 joko Legacy tai Forester kiikaris perus vapari 2.0 tai 2.5 bensakoneel, mitä noista hajoaa jne. käytökokemukset ois kivoja. Kannentiivisteitä mennyt monella ja osalla jopa laakerivaurioita? tulis kuiten ihan käyttöautoksi joten liikoja ei tekis mieli harrastaa kun harrasteautoja löytyy jo.

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 14 Kesä 2019, 17:37
Kirjoittaja sotaherra
aika pomminvarmoja noi vaparikoneet ollu.

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 14 Kesä 2019, 18:27
Kirjoittaja redbull
onko noissa mitään erityistä huomioitavaa tuossa 200-300tkm välissä ajetuissa?

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 14 Kesä 2019, 20:07
Kirjoittaja -teme-
Kunhan ei paisariin pulpata kuplia ja ei käynnistyksessä savuta niin kovaa ajoa. :thumbsup: Muuten selviää perus huolloilla ja jakopää tietysti 100tkm välein.

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 14 Kesä 2019, 20:48
Kirjoittaja redbull
Ilmeisesti ois hyvä jos kansipahvit ois laitettu..? Onko noissa koneissa eroa kumpi parempi pitkässä juoksus 2.0 vs 2.5?

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 15 Kesä 2019, 00:07
Kirjoittaja Supi
redbull kirjoitti:Ilmeisesti ois hyvä jos kansipahvit ois laitettu..? Onko noissa koneissa eroa kumpi parempi pitkässä juoksus 2.0 vs 2.5?


2.5 litraisissa on joissain erissä herkkyyttä kansipahvien hajoamiseen. Tiettävästi Subaru on jossain vaiheessa tehnyt muutoksia pahveihin parempaan suuntaan ja hyvät tarvikkeet kestävät myös paremmin kuin tehtaalla laitetut. Tuo on oikeastaan ainoa asia mihin tässä vaparissa voi rahaa hävitä. Muutoin luotettava moottori, kun on öljyt huolehdittu. Tässä ei ole n myöskään hajoavia lisälaitteita juurikaan tiedossa. Kallistuisin itse tähän moottoriin juuri yksinkertaisen rakenteen ja huollettavuuden kannalta.

2.0R moottori taas on kärsinyt lisäilmapumppuongelmista, joka sytyttää vikavalon ja hylyn katsastuksessa. Itse pumpulla ei ajossa tee mitään, vaan on vain päästötestiä varten viritelty laitos. Osien uusiminen maksaa useita satasia, jos laitos pitää vaihtaa. Hitachin ECU:a harva osaa koodailla, että voisi tuon pumpun ohjelmoida pois käytöstä. Tiettävästi joku tekijä Suomestakin tälle löytyy kuitenkin. Muutoin tämäkin on hyvä ja kestävä moottori. En näe muuta syytä tätä vältellä.

Tuo lisäimapumppu löytyy ainakin moottoreista EJ204 (2.0 R) ja EJ255 (2.5 Turbo). Yleisistä vapareista ainakin nämä on lisäilmapumpusta vapaita: EL154 (1.5 R), E161 (1.6), EJ20E (2.0), EJ251 (2.5), EJ253 (2.5i).

Omassa toivomislistassa seuraava Subaru olisi joku 2005-2007 vuoden Outback 2.5 tai 3.0 moottorilla ja automaatilla. Toistaiseksi ajan vielä loppuun 2007 vuoden 1.5R Imppua.

-Supi

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 15 Kesä 2019, 06:33
Kirjoittaja -teme-
Tuosta lisäilmapumpusta pääsee tietyissä vuosmalleissa eroon, kevät talvella isäukon 06 foresterista 2litran koneella artec powerin Saku ohjelmoi pois käytöstä. Mutta kuulemma jos olis ollu 07 niin ei olis onnistunut. Molemmissa kylläkin hitachin ecut mutta ilmeisesti 07 vielä jotain bitti eroja että ei ole vielä siihen lääkettä.

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 15 Kesä 2019, 14:58
Kirjoittaja ST
KAIKISTA lisäilmajärjestelmistä pääsee eroon, riippumatta koneesta / iästä.

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

Lähetetty: 15 Kesä 2019, 23:21
Kirjoittaja scoobytune
Lisäilmajärjestelmän poisto onnistuu ohjelmallisesti kaikista vuosimalleista, myös Hitachi ECU:lla olevat autot.