HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Uuden Outbackin "kaasutus"

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Avatar
Subbeman
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja Subbeman » 01 Syys 2019, 22:16

Moi,

Joku saattaa pitää minua aivan kaistapäänä, kun olen alkanut harkitsemaan uuden Outbackini (MY19) lisävarustamista kaasulle. Mutta en pääse tästä "hullutuksesta" oikein ylikään, käsittelemättä asiaa kunnollaan. Listasin plussat ja miinukset operaatiolle ja plussat on kovasti voitolla. Mitä olette mieltä, vääntäisittekö rautalangasta yksinkertaiselle miehelle, miksi hommaan ei kannattaisi ryhtyä -tai päinvastoin. Myös jos joku on jo toteuttanut ao muutostyön, niin kertokaa ihmeessä mielipiteenne!

Plussat omasta mielestäni:
- Ekologisuus
-Taloudellisuus. koko asennuskustannus kuoleutuu jo parissa vuodessa n. 30.000 km:n ajomäärällä ja sen jälkeen rahallinenkin säästö on huomattava. Valtion tuki asennukselle on 1000€, jolloin laitto jäänee maksamaan n 3000€.
- Ääritilanteissa toimintasäde jatkuu jopa 400 km, eli jos bensavarannotkin ajetaan tappiin heittää Subarulla tankkaamatta jopa 1300 km!
- Kaasuasemaverkosto tihenee koko ajan ja kaasuautojen määrä lisääntyy samassa tahdissa

Miinukset:
- Kaasusäiliöiden sijoitus lienee iso ongelma (ehkä isoin?). Varmaankin lohkaisee aika paljon tavaratilan tasaisesta korkeudesta pois (ainakin).
- Vielä suhteellisen harva kaasuverkosto. Joutuuko kaasun "tankkausta" jonottelemaan pitkästikin?

En ole vielä kysynyt vaikuttaako mitenkään Subarun takuuseen kaasuautoksi rekisteröiminen, jos sen tekee valtuutettu liike?
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09

nokonzok
Viestit: 91
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 20:16

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja nokonzok » 02 Syys 2019, 14:06

Pohtisin vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. En itse ostaisi jälkiasennuskaasuautoa mistään hinnasta, enkä usko olevani yksin. On myös täysin selvää, että moottorin osalta takuulle voi sanoa hyvästit.

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja KK9 » 02 Syys 2019, 17:01

Onhan noista tälläkin saitilla ollut juttua aikaisemminkin!
viewtopic.php?f=15&t=4243&p=45613&hilit=Kaasu#p45613
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja ST » 02 Syys 2019, 17:45

nokonzok kirjoitti:Pohtisin vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. En itse ostaisi jälkiasennuskaasuautoa mistään hinnasta, enkä usko olevani yksin. On myös täysin selvää, että moottorin osalta takuulle voi sanoa hyvästit.

Jotkut eivät myöskään ostaisi mistään hinnasta JDM-tuontiautoa..

Onhan niitä kaasuautoja jo tuhansia suomessa, ja lisää tulee.

Itselläkin oli, ja seuraavastakin tulee, joka jo satamassa odottelisi.

Ekologisuus, noh, se ei itselle suurin kriteeri ole, mutta säästöt on huomattavat, vuositasolla tulee se 30-50tkm.

Sähköauto, hybridi, diesel ei ole vaihtoehto itselleni, joten kaasu on erittäin pätevä polttoaine, tosin lähimmälle asemallekkaan ei montaa kilometriä ole.

Ja kuten sanottua, verkosto kasvaa koko ajan.

Ja kuten hallitusohjelmassa sanotaan, NESTEMÄISTEN polttoaineiden verotusta kovennetaan taas reilusti ensi/ tulevina vuosina, että eipä ne ainakaan halpeneen tule.

nokonzok
Viestit: 91
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 20:16

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja nokonzok » 02 Syys 2019, 20:26

ST kirjoitti:
nokonzok kirjoitti:Pohtisin vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. En itse ostaisi jälkiasennuskaasuautoa mistään hinnasta, enkä usko olevani yksin. On myös täysin selvää, että moottorin osalta takuulle voi sanoa hyvästit.

Jotkut eivät myöskään ostaisi mistään hinnasta JDM-tuontiautoa..

Onhan niitä kaasuautoja jo tuhansia suomessa, ja lisää tulee.

Itselläkin oli, ja seuraavastakin tulee, joka jo satamassa odottelisi.



Tilanne on aikalailla erilainen kun kyseessä on pakkauusi auto verrattuna johonkin teini-ikäiseen ritsaan.

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja ST » 02 Syys 2019, 20:53

nokonzok kirjoitti:
ST kirjoitti:
nokonzok kirjoitti:Pohtisin vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. En itse ostaisi jälkiasennuskaasuautoa mistään hinnasta, enkä usko olevani yksin. On myös täysin selvää, että moottorin osalta takuulle voi sanoa hyvästit.

Jotkut eivät myöskään ostaisi mistään hinnasta JDM-tuontiautoa..

Onhan niitä kaasuautoja jo tuhansia suomessa, ja lisää tulee.

Itselläkin oli, ja seuraavastakin tulee, joka jo satamassa odottelisi.



Tilanne on aikalailla erilainen kun kyseessä on pakkauusi auto verrattuna johonkin teini-ikäiseen ritsaan.

Eipä se tekniikka niissä ole miksikään muuttunut. Ja rahalla ne joutuu molemmat edelleen ostamaan.

Avatar
Subbeman
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja Subbeman » 02 Syys 2019, 21:22

KK9 kirjoitti:Onhan noista tälläkin saitilla ollut juttua aikaisemminkin!
viewtopic.php?f=15&t=4243&p=45613&hilit=Kaasu#p45613


Hyvä, kiitos vinkistä. Pitääpä tutustua aiempiinkin juttuihin...
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09

Avatar
Subbeman
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja Subbeman » 02 Syys 2019, 21:29

nokonzok kirjoitti:Pohtisin vaikutusta jälleenmyyntiarvoon. En itse ostaisi jälkiasennuskaasuautoa mistään hinnasta, enkä usko olevani yksin. On myös täysin selvää, että moottorin osalta takuulle voi sanoa hyvästit.


Jos noin on, että laitossa menettää takuun moottorin suhteen, niin se tietysti jo yksistään laittaa homman jäihin. Jännä kun itse ajattelin juuri toisin päin, siis että nostaisi jälleenmyyntiarvoa, mutta voi olla toki noinkin päin. Niin tai näin, Subaru on Ruotsissa varustanut itse autoja kaasulle ja niissä on ollut ongelmia, tällaista olen kuullut. Olen kuullut myös, että suomessa jälkiasennetut (terrafamella) olisivat toimineet moitteetta. Liekkö tuossa perää?
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09

Avatar
Subbeman
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja Subbeman » 02 Syys 2019, 21:38

[/quote]
Jotkut eivät myöskään ostaisi mistään hinnasta JDM-tuontiautoa.. Onhan niitä kaasuautoja jo tuhansia suomessa, ja lisää tulee. Itselläkin oli, ja seuraavastakin tulee, joka jo satamassa odottelisi. Ekologisuus, noh, se ei itselle suurin kriteeri ole, mutta säästöt on huomattavat, vuositasolla tulee se 30-50tkm. Sähköauto, hybridi, diesel ei ole vaihtoehto itselleni, joten kaasu on erittäin pätevä polttoaine, tosin lähimmälle asemallekkaan ei montaa kilometriä ole. Ja kuten sanottua, verkosto kasvaa koko ajan. Ja kuten hallitusohjelmassa sanotaan, NESTEMÄISTEN polttoaineiden verotusta kovennetaan taas reilusti ensi/ tulevina vuosina, että eipä ne ainakaan halpeneen tule.[/quote]

Joo, niinkuin ylempänä totesin, niin jälkiasnnusautot on ilmeisestikin pelanneet käytännössä ongelmitta. Ja niin, säästöt on tosiaankin isot, siitä ei pääse mihinkään. Samoin kaasuautojen määrät kasvaa ja verkosto tihenee, halusimme sitä eli emme. Pitääpä kuitenkin kysäistä takuun voimassa pysymisestä moottorin osalta maahantuojalta itseltään. Mitä olen itse ymmärtänyt, ei vaikuttaisi takuuseen, mutta se ei tosiaankaan ole faktatietoa -joten otetaanpa oikeasti siitäkin selväää... :thumbsup:
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09

Avatar
Subbeman
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Elo 2019, 08:37

Re: Uuden Outbackin "kaasutus"

ViestiKirjoittaja Subbeman » 03 Syys 2019, 16:33

Joo, kaasutus unohdettu. Soitin maahantuojalle. Takuu loppuu jos menee laittaan kaasujärjestelmän. No, eipä tarvitse tuotakaan puntaroida sen syvällisemmn...
Outback MY19
Toyota Auris hybrid -17
ex MB S320 CDI -05
ex Forester 2.0 XS CVT -MY13
ex Forester 2.0 CVT -09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa