Uuden Outbackin "kaasutus"
Lähetetty: 01 Syys 2019, 22:16
Moi,
Joku saattaa pitää minua aivan kaistapäänä, kun olen alkanut harkitsemaan uuden Outbackini (MY19) lisävarustamista kaasulle. Mutta en pääse tästä "hullutuksesta" oikein ylikään, käsittelemättä asiaa kunnollaan. Listasin plussat ja miinukset operaatiolle ja plussat on kovasti voitolla. Mitä olette mieltä, vääntäisittekö rautalangasta yksinkertaiselle miehelle, miksi hommaan ei kannattaisi ryhtyä -tai päinvastoin. Myös jos joku on jo toteuttanut ao muutostyön, niin kertokaa ihmeessä mielipiteenne!
Plussat omasta mielestäni:
- Ekologisuus
-Taloudellisuus. koko asennuskustannus kuoleutuu jo parissa vuodessa n. 30.000 km:n ajomäärällä ja sen jälkeen rahallinenkin säästö on huomattava. Valtion tuki asennukselle on 1000€, jolloin laitto jäänee maksamaan n 3000€.
- Ääritilanteissa toimintasäde jatkuu jopa 400 km, eli jos bensavarannotkin ajetaan tappiin heittää Subarulla tankkaamatta jopa 1300 km!
- Kaasuasemaverkosto tihenee koko ajan ja kaasuautojen määrä lisääntyy samassa tahdissa
Miinukset:
- Kaasusäiliöiden sijoitus lienee iso ongelma (ehkä isoin?). Varmaankin lohkaisee aika paljon tavaratilan tasaisesta korkeudesta pois (ainakin).
- Vielä suhteellisen harva kaasuverkosto. Joutuuko kaasun "tankkausta" jonottelemaan pitkästikin?
En ole vielä kysynyt vaikuttaako mitenkään Subarun takuuseen kaasuautoksi rekisteröiminen, jos sen tekee valtuutettu liike?
Joku saattaa pitää minua aivan kaistapäänä, kun olen alkanut harkitsemaan uuden Outbackini (MY19) lisävarustamista kaasulle. Mutta en pääse tästä "hullutuksesta" oikein ylikään, käsittelemättä asiaa kunnollaan. Listasin plussat ja miinukset operaatiolle ja plussat on kovasti voitolla. Mitä olette mieltä, vääntäisittekö rautalangasta yksinkertaiselle miehelle, miksi hommaan ei kannattaisi ryhtyä -tai päinvastoin. Myös jos joku on jo toteuttanut ao muutostyön, niin kertokaa ihmeessä mielipiteenne!
Plussat omasta mielestäni:
- Ekologisuus
-Taloudellisuus. koko asennuskustannus kuoleutuu jo parissa vuodessa n. 30.000 km:n ajomäärällä ja sen jälkeen rahallinenkin säästö on huomattava. Valtion tuki asennukselle on 1000€, jolloin laitto jäänee maksamaan n 3000€.
- Ääritilanteissa toimintasäde jatkuu jopa 400 km, eli jos bensavarannotkin ajetaan tappiin heittää Subarulla tankkaamatta jopa 1300 km!
- Kaasuasemaverkosto tihenee koko ajan ja kaasuautojen määrä lisääntyy samassa tahdissa
Miinukset:
- Kaasusäiliöiden sijoitus lienee iso ongelma (ehkä isoin?). Varmaankin lohkaisee aika paljon tavaratilan tasaisesta korkeudesta pois (ainakin).
- Vielä suhteellisen harva kaasuverkosto. Joutuuko kaasun "tankkausta" jonottelemaan pitkästikin?
En ole vielä kysynyt vaikuttaako mitenkään Subarun takuuseen kaasuautoksi rekisteröiminen, jos sen tekee valtuutettu liike?