masu kirjoitti:Eli tarkoittaako tämä sitä että ei kannata ostaa 2010 vanhempaa mallia? Ilmeisesti vanhemmista malleista löytyy jos minkälaista ongelmaa ja korjattavaa. Vai jos huollot on tehty 15t km välein ja huoltokirja näyttää hyvältä niin on ihan ok valinta?
Ota tai otata nyt ensin selvää, josko koneesta on jo alakerta sen kilikalinsa laulanut, ja sitä myöten vaihdettu.
Jos vain koneesta on murheet pois, niin sitten voi alkaa harkita tosissaan. Euro4 -dieselillä (eli juurikin tuolla joka vielä 2008 nokalta löytyy) on tarjota eräs etu uudempaan verrattuna, eli ns. puoliavoin hiukkassuodatin. Se on käyttäjän kannalta huolettomampi kuin uudemmat serkkunsa.
Lisäksi luulen että pienin kulutuslukema on saavutettavissa tuon sukupolven autoilla - ovat nääs hieman kevyempiä kuin seuraava sukupolvi. Ei tosin ole uudemmasta omakohtaista kokemusta.
Edit päivää myöhemmin: 'hiukkasuodatin' korjattu!