Reetuhai2 kirjoitti:Omiin subaruihin 5tkm välein jos on mutka pakoputkessa, vapariin 10tkm ja äitin vanhaan sprintteriinki 10tkm välein. Suomen olosuhteet on kuitenki "rankat", taitaa aina ohjekirjoissaki olla maininta että jos ajo tapahtuu raskaissa olosuhteissa, eli kylmässä, tulee kylmäkäynnistyksiä tai peräkärryn veto jne pitäs aina vaihtoväli puolittaa. Eli just suomen olosuhteissa, ja se muutaman kympin öljynvaihto on niin halpaa koneremppaan verrattuna. Ei ne öljyn ominaisuudet kuitenkaan ainakaan vanhetessaan parane.
Samaa mieltä. Ei se öljy niin kallista ole, 10tkm yli en venyttäis. Vaikka ajettais miten, niin aina on myös mahdollisuus että sitä johkin häviää. Sopiva vaihtoväli pitää koneen varmasti tikissä. Eikä tarvitse sen kummemmin sitten arpoa, että mitä jos kun ja tai.