Pahoitteluni aiheesta jo etukäteen, tämä kun on tämmöinen klassinen "onko tämä ja tämä hyvä" -kategorian aihe. Kysyn kuitenkin saadakseni näkemyksiä.
Kakkosauto hajoaa tuosta varmaan lopullisesti kohta, jos ei muutamassa kuukaudessa niin muutamassa vuodessa kuitenkin. Vähän on tullut sellainen ajatus, että ostaisin sen tilalle Foresterin, SG, ja loppupään eli faceliftatut mallit 2005 alkaen. Semmoinen voisi marjastus- ja jälestysajossa olla huva. Mutta onko huva, sitä piti nyt kysymäni. Ja miksi juuri tuo ikäluokka - no siksi kun se taitaa olla uusin, mihin pesetat riittää.
Vaatimuksethan ei nyt ole ihan kummoiset. Maastoon ei tarvitse mennä, mutta jonkin verran sen pitäisi kinokseen pystyä puskemaan. Semmoiseen alkutalven lumeen metsäteillä, ei sen kummempaan. No ei semmoinen Fore voine siinä kunnon maasturia päihittää, mutta millaisia kokemuksia foorumilaisilla asiasta on?
Lumeen puskemiseen liittyen, onko eroa etenemiskyvyssä manuaali- ja automaattiaskin välillä? Entä, jos ostaa semmoisen jotain 250-300tkm ajetun auton, niin ottaako automaattilootan ostaessaan kuinka paljon suuremman riskin ikääntymisestä aiheutuvien murheiden suhteen?
Taka-apurungot kai taitaa tuon ikäisistä usein jo olla happamia. Miten siihen kannattaisi suhtautua? Voiko luottaa silmävaraiseen arvioon tai kevyeen koputteluun - saapiko sillä tavalla selville, onko taka-apurunko jo tiensä pään likellä? Vai kannattaako aihetta edes erityisesti pelätä, eli jos pettää, niin hommaa jostain purkuosan ja vaihtaa/vaihdattaa? Vaan onko niitä purkuosinakaan niin vain saatavilla?