HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Jimmy35
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 13:40

Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja Jimmy35 » 12 Tammi 2022, 19:17

Elikkäs olisi kiikarissa - 11 legacyn 2,5 cvt tai 2,0R cvt. Kilometrejä molemmissa 150tkm luokkaa. Manuaali kelpaa myöskin, kun tuppaa näin talviaikaan aina välillä lapsettamaan. Olen lukenut porsivista cvt laatikoista sekä kannen tiivisteiden hajoamisista noissa 2,5l koneissa ja ärrämallissa toisioilmapumpun sekoiluja ja egr ongelmia jotka vissiin rikkoo/jumittaa venttiilit. Onko kyseiset ongelmat kaikissa vuosimalleissa vai onko joku vuosmalli erityisen altis näille. Kokemuksia on vain - 10 vuoden td legasta ja - 12 vuoden td foresta eikä niissä ollut ongelmia kuin ajovaloissa. Molemmat oli soivia pelejä ni siks on hyvä mielikuva subaruista.
Kumpaa raati suosittelisi?
Kiitos jo etukäteen!

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 12 Tammi 2022, 21:06

CVT ongelmat vissiin suht harvinaisia kuitenki, mutta jos sellasta kattelee ni varmistaa että öljyt on vaihdettu. 2.5l menee pahvit kyllä ennemmin tai myöhemmin vaihtoon. Kaikissa ärrissä on samat ongelmat, mutta kerran kun käyttää piuhan päässä, ongelmat katoaa lopullisesti ja tulee ihan eri auto ajaa. Eli ohjelmoitavissa nykyään pois.

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja Haiduk » 13 Tammi 2022, 12:14

Näin molempia ajaneena ja 2.5 omistajana suosittelisin omasta puolesta ehdottomasti kaks puolikasta. Mielestäni se oli jo hyvin ryhdikkäämpi kone muuten "isohkoon" autoon. EJ253- sarjan koneissa pahvit ovat aina riski mutta aika korkeilla kilsoilla yleensä ja käsittääksi jo hyvin harvinainen vika näissä loppupään malleissa.

CVT:ssä ei ole ollut mitään vikaa ja niinkuin todettu harvemmin on ollut. Ajonvakautuksenhan näistä saa ainakin lähes kokonaan pois eli saa tälläkin lapsettaa manuaalimoodilla jos siltä tuntuu talvisin :D
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Jimmy35
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 13:40

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja Jimmy35 » 13 Helmi 2022, 21:37

No molemmat ajokit meni sivu suun mitä olin katellut ja näiden lumimäärien myötä on ajatusmaailma siirtyny forren puoleen :D yks - 11 vuoden 2.0 automaatti kiinostais, noista subben automaateista ei oo kokemusta. Olettaisin et on 5eat loota? 4eat on vissiin vanhemman mallisissa. Onko näissä bensakoneissa öljyn kulutus "ongelmia" jotain oon täältä foorumilta lukenut kyseisestä ominaisuudesta. Diisseli alkaa sulkee itteensä pois näillä polttoainehinnoilla kun maksaa saman ku pensa plus käyttövoimaverot päälle.. :crazy:

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja -teme- » 14 Helmi 2022, 06:11

Forestereissa on aina 4EAT tai cvt ja 11 taitaa olla jo cvt
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jimmy35
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 13:40

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja Jimmy35 » 14 Helmi 2022, 08:36

Eli taitaa olla 10 vuotinen mikä rekisteröity 11vuonna.
Noissa laatikoissa ei vissiin pitäis olla hirveemmin murheita?

KimmoM
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 13:37

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja KimmoM » 14 Huhti 2022, 07:27

Tuo 4eat kestää. Öljyt jos edes kerran vaihdettu niin on todella luja.

Muistelen että alkupään CVT ongelmana oli ”tehoton” peruutus. Eli joku outous ilmeni esim peräkärryn kanssa peruuttaessa, jossa voimaa tarvittiin. Muuten kyllä niin lujia mitä nyt nuo vaan on ,että en sen takia jättäisi ostamatta. Sama huollon tärkeys niinkuin kaikilla muillakin eli vaihtakaa niitä öljyjä suomen olosuhteissa silloin tällöin. :thumbup:

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 2,5 cvt vai 2,0R cvt/manuaali?

ViestiKirjoittaja KK9 » 23 Heinä 2022, 10:41

Itsellä ollut my10 Lega 2.5 CVT, johon 240t aikana kahdesti laatikon öljyt vaihdettu. Nyt auto pojan käytössä ja toimii moitteetta.
Itsellä nyt my12 vastaavan lainen Lega, johon tämän kevään aikana vaihdettiin kansipahvit (ilmeisesti syyläri jossain vaiheessa pettänyt ja pahvit sitä myöden ottaneet kipeää.) Lisäksi laatikko päätti lopettaa toimintansa, kiitos edellisen omistajan joka ei ollut vaihdattanut öljyjä. Tällä autolla nyt 195t mittarissa. Lisäksi tässä nykyisessä ei ilmastointi toiminut, kun ilmeisesti syylärin vaihtaa oli päästänyt aineet pois. Asia hoitui onneksi täytöllä. Lisäksi autoon oli tuulilasi jossain vaiheessa vaihdettu, mutta sadetunnistinta ei ollut kalibroitu. No auton ensimmäinen omistaja on etelä naapurista, niin mitäpä voi odottaa.
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa