HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2,2 legacy Vm 92 jakopää

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Legacy123
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Loka 2022, 09:06

2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja Legacy123 » 23 Loka 2022, 09:14

Mitenkä tuossa 2.2 moottorissa tuo jakopäänhihnan katketessa
Pääseekö tekeen vauriota motille...
Konetyyppiä en nyy muista,mut 2,2 16v. vm 92

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja HABA » 23 Loka 2022, 13:53

8 venttilisessä ei tuu vauriota, mutta 16 venttiilisessä taitaa romua tulla. Näin oon käsittäny, viisaammat korjatkoon, jos oon väärässä... :yawn:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

maukka100
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:26
Paikkakunta: Elimäki,Kouvola

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja maukka100 » 23 Loka 2022, 16:57

Eikös kaikki ej-moottorit ole 16 venttiilisiä. Oliskos se ennemminkin niin, että sohc koneessa pienempi riski vaurioille ja dohc koneessa melkeinpä varma vaurio hihnan katketessa.
Subaru legacy 2.5 farmari manuaali -04
Subaru legacy 2.0 farmari manuaali -99 (tuleva auran perijä)
Subaru leone 1.8i farmari auravarustuksella ja vinssillä

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja Matway » 24 Loka 2022, 16:21

Soch kone on kasiventtiili ja doch 16 venttiilikone...
Single Overhead Camshaft...
Double...
Jne...

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja mechanix » 24 Loka 2022, 16:28

Matway kirjoitti:Soch kone on kasiventtiili ja doch 16 venttiilikone...
Single Overhead Camshaft...
Double...
Jne...

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Ei, kyl noi kaikki ej koneet on 16 venasia.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

petev
Jäsen
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja petev » 24 Loka 2022, 19:41

Juu kaikki ej koneet 16 valve. sohc koneet vapaasti pyöriviä. eli ei pitäis mennä venat solmuun jakohihnan katketessa.

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja HABA » 25 Loka 2022, 19:50

Itellä oli joskus legacy 1992 1,8 vapari, kyllä se oli 8 venttiilinen, mutta en kyllä muista koneen tyyppiä.
Nyt on tuo vapari-imppu 1996, 8 venttiilinen ej20e soch koneella. :dontknow:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja mechanix » 25 Loka 2022, 20:31

HABA kirjoitti:Itellä oli joskus legacy 1992 1,8 vapari, kyllä se oli 8 venttiilinen, mutta en kyllä muista koneen tyyppiä.
Nyt on tuo vapari-imppu 1996, 8 venttiilinen ej20e soch koneella. :dontknow:
Kannattaa melkein kurkata konehuoneeseen, koska sieltä luultavasti sillon puuttuu toinen kansi tai sinne on vaihdettu ihan joku muu mylly...
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja HABA » 26 Loka 2022, 19:19

Tuo imppu on 116hp koneella, ja oon siinä uskossa, että se 125heppanen ois vasta 16 venttiilinen.... :dontknow:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja HABA » 26 Loka 2022, 19:34

Tuolla sanoo, että ois 16 venttiilinen... Kaikkea sitä oppii, ku vanhaks elää... :oops:
Ilmankos hyökkää niin kovaa, kun vähä kaasuun hipasee... :driving:
Kiitos mechanixille. :occassion:

Edit. Piti kuitenki käydä kurkkaamassa sinne pellin alle, ja kyllähän sielä venakopissa lukee 16 valve... :yahoo:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Loka 2022, 17:09

mechanix kirjoitti:
Matway kirjoitti:Soch kone on kasiventtiili ja doch 16 venttiilikone...
Single Overhead Camshaft...
Double...
Jne...

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Ei, kyl noi kaikki ej koneet on 16 venasia.
Onko tosiaan näin. Oon kyl aina ollu siinä uskossa et jos on vaan yks nokka-akseli niin on vain 8 venttiiliä, tai boxerin tapauksessa 4 venaa per kansi...
Kuitenkin 2 per pytty...

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

teehoo
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 22:40
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja teehoo » 28 Loka 2022, 17:39

On
-Tomi
Subaru Legacy 2.0r stw-06

hannu_s
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Heinä 2015, 19:43
Paikkakunta: Oulu

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja hannu_s » 29 Loka 2022, 13:29

EA sarjalaiset oli 8 tappisia, eli Leone yms era laitteet.

Leone, Legacy samanoloisia kanttilaatikoita ne oli viimeiset lellut ja 1gen legat :D

Voi niitä aikoja kun niissä EA:ssa oli 2 jakohihnaa ja turbomallissa hauska pakosarja.
Subaru Outback 2.5 -19
Subaru XV 2.0 -18

Avatar
Jack Morre
Viestit: 99
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 17:25
Paikkakunta: Muurame

Re: 2,2 legacy Vm 92 jakopää

ViestiKirjoittaja Jack Morre » 15 Marras 2022, 23:12

Kyllä ne kaikki EJ koneet on 16 venttiilisiä, ainoa ero on nokkien määrissä, jos on DOHC niin 4 nokkaa ja SOHC kaksi nokkaa, SOHC ei tuu vaurioita koska kaikki venat on yhden nokan alla mutta DOHC venat voi osua toisiinsa, mäntään ei ota ainakaan vanhemmissa oli sitten DOHC tai SOHC kone, uudemmista en tiedä, mutta noissa vanhoissa lekoissa ei osu mäntään, kannattaa näin vinkkinä uusia kaikki jakopään osat kerralla ja kampiakselin stefa on kätevä vaihtaa samalla niin ei vuoda öljyäkään kampiakselilta.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa