HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Humanteri
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2023, 14:10

Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Humanteri » 28 Marras 2023, 14:25

Harkinnassa diesel Outback vuosimallista 2015 alkaen eli onko se sitten niin kutsuttua 5. generaatiota. Kokemuksia näistä vähänkään uudemmista dieseleistä löytyy netistä melko niukasti ja suomalaisilta sivustoilta vielä vähemmän. Liekö niitä montaa myytykään. Vanhempien dieseleiden ongelmat on tiedossa, mutta millaisia kokemuksia täältä löytyy tämän viimeisimmän diesel mallin osalta? Muu tekniikka kuten alusta ym. vastaa varmaan pitkälti bensamallia. Lähinnä kiinnostaisi tuon CVT:n kestävyys dieselissä. Lisäksi DPF, Egr ym. toimivuus. Millaisia ajomääriä tiedätte näillä ajetun ja miten tekniikka on siihen nähden pelannut?

Arsakk1
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Marras 2023, 10:39

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Arsakk1 » 30 Marras 2023, 12:55

Hei

Itsellä on juurikin tuo -15 dieseli cvt ollut reilun vuoden verran. Justiin tuli 250tkm mittariin. Mukavan jämäkkä auto ja monipuolinen olen tykänny kovasti. Helppo ajettava. Siirryin V70:stä tähän ja takamatkustajan tilat on tässä vähän jopa tilavammat. Cvt on mukava ja tasainen käytökseltään ja toiminu hyvin näillä kilometrillä enkä ole huomannut siinä mitään häiriöitä. Pakkasella pitää alussa korkeempia kierroksia. Jotkut ei tykkää niistä keinotekoisista vaihteista mitä tähän tuli aikanaan. Nekin tulee toimintaan vasta kun polkasee tyyliin kaasun pohjaan eli hyvin harvoin, eikä ne ole minua häirinneet, auto kun kiihtyy kaikissa tilanteissa ihan riittävästi ilman että tarvii olla lappu lattiassa.

Iso huolto sisälsi cvt öjyn vaihdon 240tkm paikkeilla oli merkkarilla reilu 800e, jossa tuo cvt öljynvaihto nosti hintaa eniten koska tuo cvt öljy on vähä arvokasta.

Harmillisesti sattui vaan minulle ylimääräistä remonttia tähän kohtaan. Suuttimet meni vaihtoon, hiukkaspönttö piti uusia ja turbo pitää pian vaihtaa. Arvelen että hiukkaspöntön rikkoontumisesta nuo muutkin on mahdollisesti aiheutunut. En tiedä onko nämä huonoa tuuria vai kilometreille tyypillisiä remppoja, mutta korjaillaan ja ajellaan kun en itselle sopivampaa menopeliä keksi. Näin syksyllä nettiautossa vastaavan noin 530tkm ajetun saman ikäsen dieselin myynnissä jossa jakoketjun korjaus oli ajankohtainen, että on ne jotkut aika pitkälle jo päässy näillä :D

Jotkut sanoneet että subarun dieseli on talvella kylmähkö mutta webastolla esilämmitys niin kyllä tällä tarkenee aivan hyvin kun laittaa viimasuojat maskiin niin ei ongelmia. Minusta ei ole sen kylmempi kun muutkaan dieseliautot mitä minulla on ollut

Lähivalot ledillä oikein hyvät mutta pitkille kaipasin vähän kantamaa lisää, niin asensin vasta lisäpitkät keulalle ja oli helppo homma. Sulakerasiasta pitkiltä mini-sulakehaarottimella heräte ja ihan nomaalisti muut kytkennät.

Vahva suositus omista remonteistani huolimatta :)

Humanteri
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2023, 14:10

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Humanteri » 30 Marras 2023, 16:17

Kiitokset Arsakk1:lle kertomuksesta. Kärsiikö kysyä paljonko CVT:n öljynvaihdolle tuli hintaa? Entä suutinremontille? Toki noita suuttimia saattaa mennä vähän merkistä riippuen pienemmilläkin ajomäärillä. Turboja myös, mutta tuohon yleensä pystyy vaikuttamaan öljynvaihtoväleillä ainakin. Tietty jos DPF vikaa tai suutin vikaa esiintyy, niin sekin turbon lopulta hajottaa. Mielenkiintoista olisi kuulla miten yleistä näissä on tuo suuttimien uusiminen tuossa 200tkm pinnassa. Subarun dieseleissä ainakin aiemmissa vuosimalleissa on ymmärtääkseni tuon DPF:n kanssa ollut ongelmia.

Arsakk1
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Marras 2023, 10:39

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Arsakk1 » 30 Marras 2023, 18:58

Hintaa pelkälle cvt öljylle tuli 231e. Työn hintaa ei ollu sille eriteltynä kun ison huollon yhteydessä tekivät. Mutta luulen että 300-400e on jos pelkän laatikkoöljyn käy vaihdattaan töineen.

Suuttimet tilasin käytettynä purkaamosta kun löyty koko sarja 36tkm ajetusta outbackistä 320e/4kpl. Käytin purkaamon suuttimet varalta vielä dieselkorjaamossa testerissä ja oli kunnossa. Ovat niin kalliita uutena, että päädyin tuollaiseen ratkaisuun. Suuttimien vaihto olikin työläämpi homma, että joutuu ymmärtääkseni käyttään konetta irti, niin oli sama vaihdattaa kaikki suuttimet samalla työllä. n. 9h korjaamolta meni suutinten vaihtotyöhön. Kokonaisuudessan meni suuttimet+asennus noin 1500-1600e.

Öljyt on vaihdettu auton historian aikana ajallaan. Korjausten yhteyksissä pari ylimäärästä öljynvaihtoakin ollut kun vanhat suuttimet vuoti dieseliä öljyn sekaan.

Humanteri
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2023, 14:10

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Humanteri » 30 Marras 2023, 22:29

Kiitos vastauksista. On tuo vaihteistoöljyn vaihto sitten halpunut siitä mitä sen joskus luin näissä Subarun CVT:ssa olleen. Olisiko ollut juuri tällä palstalla aikaan puhuttu 700-800e hinnoista. Riippuu osaltaan tietenkin miten ja missä se tehdään.

Suutinremontti kuulostaa olevan arvokas, mutta niinhän se tahtoo olla monella muullakin merkillä, vaikka saisi nuo kyllä mielestäni pitempään kestää. Veikkaan, että Subarun originaalit suuttimet olisivat lähempänä tai jopa yli tonnin/4 kpl? Siinä mielessä olet saanut tuon puolen hoidettua varmasti järkevään hintaan. Eikä taida noita suuttimia olla aina purkaamoilla tarjolla joka tarpeeseen, kun ei kuitenkaan ole mikään valtamerkki kyseessä.

Ruotsin puolelta näitä Outbackeja saisi vielä kohtuu kilometreillä järkevään hintaan ja tarjontaakin on selvästi paremmin kuin Suomessa varsinkin Ridgeä ja Summitia. Onko muuten näissä mitään ruostehommia mitä kannattaa huomioida? Julkisivuhan noissa näyttäisi säilyvän kuvien perusteella, eikä kupruilleita ole juuri tullut vastaan.

Arsakk1
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Marras 2023, 10:39

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Arsakk1 » 01 Joulu 2023, 00:45

Joo on varmaan halpunut, kun kuvittelin aluksi huoltoon mennessäkin että olisi ollut vähän kalliimpikin tuo CVT öljyn vaihto.

Kyllä uudet alkuperäset Subarun Denson suuttimet näytti maksavan noin. 500e/kpl mitä alkuun tutkailin. Säästy käytetyillä aika iso raha uusiin verrattuna. Tosi vähän oli noita purkusuuttimia tarjolla, mutta kävi vähän ehkä tuuri niiden kanssa että siihen hetkeen löytyi vähän käytetyt.

Joo ruotsissa tuntuu olevan jonkun verran enemmän autoa liikkeellä. Purkuosiakin siellä näyttää olevan näihin enemmän tarjolla kun suomessa.
Ovokosta löytyy kans hyvin Subaruun asiallista purkuosaa, jos ei ihan uuden hintaa kehtaa kaikesta maksaa.

Minulla on Base malli ja olen kyllä aivan tyytyväinen ollu varusteluun. Vakiona on ihan hyvin varusteita kun on hyvin toimiva adaptiivinen vakkari, peruutuskamera ja sähkösäätönen kuskin penkki, jossa ei ole muistia. Paremmista varustetasoista kaipaisin vain muistipenkkiä ja vähän parempia soittovehkeitä, mutta pärjää näilläkin.

Ruostetta ei ole ulkopiinnoilla ollut havaittavissa. Pohjassa vähän pintaruostetta paikoittain, joka on toki jo normaalia 250tkm ajetulle ;)

Humanteri
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2023, 14:10

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Humanteri » 01 Joulu 2023, 11:49

Googlailun tuloksena voi tuota suuttimien antautumista pitää kyllä jonkinlaisena tyyppivikana tälle subarun uudemmallekin diesel myllylle. 100-200tkm välillä noita näkyy uusitun.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Jappi » 11 Joulu 2023, 18:34

Humanteri kirjoitti:Googlailun tuloksena voi tuota suuttimien antautumista pitää kyllä jonkinlaisena tyyppivikana tälle subarun uudemmallekin diesel myllylle. 100-200tkm välillä noita näkyy uusitun.


Niinkö ne on huonoja? Omasta -09 lekasta suuttimet kävi penkissä silloin 300tkm nurkilla ja meni uuden suuttimen viitearvoihin. Nyt vajaa 500tkm ja edelleen samat suuttimet raksuttaa.

Humanteri
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2023, 14:10

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Humanteri » 13 Joulu 2023, 11:11

Löytyi useampi keissi tästä uudemmasta dieselistä joissa suuttimia oli vaihdettu. Jäi vaikutelma, että olisi aika tyypillistä, mutta ei tuota nyt minään kovin kattavana otoksena voi pitää. Aika heikosti tietoa löytyy kyseisestä mallista yleensäkin.

Jos täältä jollakin löytyisi lisää tietoa aiheesta ja tuosta uudemmasta diesel/cvt yhdistelmästä muutenkin niin olis aika jees. Luulisi kuitenkin että noita uudempia malleja on ollut jo porukalla kierrossa, kun hinnat on tippuneet inhimilliselle tasolle.

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja out » 16 Joulu 2023, 01:47

Käsittääkseni suuttimia on menny uudemmissa koneissa enemmän kuin vanhoissa. Itellä - 11 alkuperäiset vielä 300tkm ajettuna mutta - 15 tutuilla menny suuttimia pikkukilsoilla jo.

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Lamar » 16 Joulu 2023, 19:15

Humanteri kirjoitti:Löytyi useampi keissi tästä uudemmasta dieselistä joissa suuttimia oli vaihdettu. Jäi vaikutelma, että olisi aika tyypillistä, mutta ei tuota nyt minään kovin kattavana otoksena voi pitää. Aika heikosti tietoa löytyy kyseisestä mallista yleensäkin.

Jos täältä jollakin löytyisi lisää tietoa aiheesta ja tuosta uudemmasta diesel/cvt yhdistelmästä muutenkin niin olis aika jees. Luulisi kuitenkin että noita uudempia malleja on ollut jo porukalla kierrossa, kun hinnat on tippuneet inhimilliselle tasolle.


Laitatko linkin noihin keisseihin.

pehe
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Marras 2020, 14:11

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja pehe » 18 Tammi 2024, 11:08

Arsakk1 kirjoitti:Hintaa pelkälle cvt öljylle tuli 231e. Työn hintaa ei ollu sille eriteltynä kun ison huollon yhteydessä tekivät. Mutta luulen että 300-400e on jos pelkän laatikkoöljyn käy vaihdattaan töineen.

Suuttimet tilasin käytettynä purkaamosta kun löyty koko sarja 36tkm ajetusta outbackistä 320e/4kpl. Käytin purkaamon suuttimet varalta vielä dieselkorjaamossa testerissä ja oli kunnossa. Ovat niin kalliita uutena, että päädyin tuollaiseen ratkaisuun. Suuttimien vaihto olikin työläämpi homma, että joutuu ymmärtääkseni käyttään konetta irti, niin oli sama vaihdattaa kaikki suuttimet samalla työllä. n. 9h korjaamolta meni suutinten vaihtotyöhön. Kokonaisuudessan meni suuttimet+asennus noin 1500-1600e.

Öljyt on vaihdettu auton historian aikana ajallaan. Korjausten yhteyksissä pari ylimäärästä öljynvaihtoakin ollut kun vanhat suuttimet vuoti dieseliä öljyn sekaan.



Tarkastettiinko vanhat suuttimet? Öljyn sekaan pääsee aina dieseliä DPF polton yhteydessä, jos DPF rikki/tukossa niin polttoja tulee tosi tiheään eikä diesel ehdi haihtua vähemmäksi.
Sain oman vm-11 foresterin erityisen halvalla pari vuotta sitten kun kauppias mainosti autoa suutinvikaisena, vuoti kuulemma dieseliä läpi öljyn sekaan. Ei ollu suutin vika, DPF niin tukossa että poltto päällä käytännössä koko ajan.

Arsakk1
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Marras 2023, 10:39

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Arsakk1 » 27 Tammi 2024, 18:46

Ai siellä semmonen tilanne sulla ollu forressa. Tuli vissiin DPF putsaamisella auto kuntoon?

Mulla DPF pönttö uusittiin jo ennen tuota suuttimien vaihtoa. Oli semmosesa kunnossa DPF pönttö että romut helisi vaan sisässä :D . Dieseliä lisääntyi öljyn seassa oli jo ennen DPF:n uusimista ja jatkui sen jälkeen. Suuttimien vaihdon jälkeen tämä dieselin vuoto öljyn sekaan korjaantui joten vika täytyi olla suuttimissa tai suuttimien tiivisteissä.

Ei testattu vanhoja suuttimia. Ymmärtääkseni suuttimien toiminnan saa vain kunnolla testattua irrotettuina testerissä. Joten pelkkien vanhojen suuttimien testaus olisi ollut työläs ja hidas, niin siksi ehyet suuttimet tuli hommattua niin sai suoraan vaihdettua ilman epätietoista odotteluja ja homman kuntoon varsinkin kun autoa me tarvitaan joka päivä.

Voi olla että itse vanhat suuttimet oli ehyet ja dieseliä pääsi öljyn sekaan suuttimen tiivisteistä. Halvimmalla toki suutinhommassa olisi päässyt jos olisi purkanut ja testannut ja saanut vanhat suuttimet takaisin asennettua uusilla tiivisteillä mutta siinä olis menny liikaa aikaa.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 714
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Tammi 2024, 13:21

Myöskin se että yrittää polttaa DPF:ää liian usein lisää dieselin määrää öljyn seassa vaikka olis ehyetkin suuttimet.

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

thorfinniksen
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Tammi 2024, 21:30

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja thorfinniksen » 31 Tammi 2024, 21:32

Totta, tuo DPF:n (dieselhiukkassuodattimen) toistuva polttaminen voi todella aiheuttaa dieselin pääsyn öljyyn, jopa jos suuttimet ovat kunnossa. Se on yksi niistä hienovaraisista seikoista, joita monet eivät huomaa, mutta jotka voivat pitkällä aikavälillä vaikuttaa moottorin kuntoon ja suorituskykyyn. Tämän takia onkin tärkeää seurata moottorin ja suuttimien kuntoa säännöllisesti sekä huolehtia ajoneuvon ylläpidosta.

Kun puhutaan ylläpidosta, tulee mieleeni, että aivan kuten autojen suuttimien ja moottorin kanssa, myös kotimme yksityiskohdat vaativat huomiota. Esimerkiksi verhot parvekkeelle voivat olla yksinkertainen lisä, mutta ne tuovat mukavuutta ja viihtyisyyttä arkeemme, samalla kun suojaavat yksityisyyttämme ja vähentävät auringonvalon häikäisyä. Se on kuin moottorin huolto, mutta kotimme viihtyvyydelle - pieni teko, jolla on suuri merkitys.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 714
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Matway » 31 Tammi 2024, 21:59

Kyllä se on se DPF mikä on nyky dieseleiden suurin riesa. Se että DPF suodatin saadaan "polttamaan" vaatii sen että suihkutuksen ajoitusta myöhästetään jotta alkaa "polttaa putkessa" eli saadaan pakolämmöt nostettua. Tästä on seurauksena se että osa polttoaineesta menee männänrenkaiden ohi öljyn sekaan, mitä pidetään ihan normaalina toimintana.
Tästä kielii sekin että kun vaihdat öljyt ohjekirjan täyttömäärän mukaan niin pinta jää tikussa vajaaksi. Jotta on tilaa laimennetulle öljylle.
Ja jos järjestelmään tulee häiriö, DPF alkaa olla täynnä tuhkaa tai paine-eroanturi ei toimikkaan kunnolla niin äkkiä alkaa öljy ollakkin jo liian laihaa kun polttoväli tihenee.
Alkupään dieseleissä varmasti olikin niitä paljon puhuttuja laakeri ja kampura vikoja mutta tuo DPF järjestelmä on varmasti vielä auttanut koneiden hajoamista.
Nyt kun DPF:iä ja niiden poistoja aletaan vielä tiukemmin tarkkailemaan katsastuksissa olen vain tyytyväinen ettei ole enää dieseliä pihassa.


Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

pehe
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Marras 2020, 14:11

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja pehe » 01 Helmi 2024, 14:45

Arsakk1 kirjoitti:Ai siellä semmonen tilanne sulla ollu forressa. Tuli vissiin DPF putsaamisella auto kuntoon?


Joo, "putsattiin ihan huolella". Enää ei polttele

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 01 Helmi 2024, 23:55

Matway kirjoitti:Alkupään dieseleissä varmasti olikin niitä paljon puhuttuja laakeri ja kampura vikoja mutta tuo DPF järjestelmä on varmasti vielä auttanut koneiden hajoamista.

Se laakerien ja kampuroitten hajoaminenhan sitte on seuraus eikä syy. Johtuu ihan muista vioista, eikä siihen oo DPFfällä mitään osaa eikä arpaa. Sitäpaitsi mä oon ymmärtäny että alkupään vehkeissä oli vieläpä avoin DPF, eikä poltettava malli.

Juha
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Marras 2021, 13:56

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Juha » 02 Helmi 2024, 15:09

Niinpä, Eniten konerikkoja raportoitu euro4 koneissa, joissa regeneroinneista ei tiedetty vielä mitään.
- Että sikäli... :D
Legacy -10 Boxerdiesel sedan

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja -teme- » 03 Helmi 2024, 06:44

https://huutokaupat.com/4620739/subaru- ... 11-25-2016

Näyttäshän nuo huollettuna ainakin kestävän kilometrejä.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 714
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Matway » 03 Helmi 2024, 09:27

Juha kirjoitti:Niinpä, Eniten konerikkoja raportoitu euro4 koneissa, joissa regeneroinneista ei tiedetty vielä mitään.
- Että sikäli... :D
Varmastikin näin se oli. Mutta tarkoitin vain että ei regenerointi systeeminä varmastikkaan pidennä moottorin toiminta ikää.
Olihan se dieselboxermoottorin alkutaival aika surullinen.

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Outpakki
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 19:13

Re: Subaru Outback 2.0td 2015-> kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Outpakki » 13 Helmi 2024, 22:28

Hyvä auto. Nyt n. 250 tkm. Hiukkaspönttö putsaus 180 tkm, töineen 800 eur. Ylätukivarret taakse sikamaisen hintaiset 400 eur kpl, juuri vajaa 250 tkm. Ei saa tarvikkeena ihan helposti. Käytettynä saa. Ylempi EGR, n. 220 tkm. 500 eur töineen.

P0475 koodi tällä hetkellä. Läppäsysteemi temppuilee. Tästäkin huolimatta yritän päästä sellaisen 400 tkm ja ylikin. Jarruremppaa n. 80 tkm välein.

Parasta tuossa on, että uskaltaa mennä lumessa ja huonoilla teillä. CVT toimii, mutta talvella lähtiessä aneeminen. En keksi mihin vaihtaisin.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron