jtuomain kirjoitti:Hanssoni kirjoitti:Tuli soitettua auton myyneelle liikkeelle niin merkkihuoltoon täytyy viedä siellä saavat selvittää mikä autoa vaivaa. En tiedä osaavatko sen paremmin korjata ainakin laskuttaa osaavat
.
Merkkiliikehän ei välttämättä tarkoita automyyjän liikettä (Laakkonen ja mitä niitä on), on niitä muitakin virallisia Subaru-pajoja. Sinällään kyllä ihan paikallaan oleva neuvo/vaatimus, on sentään jotain kokemusta merkin autoista.
Terve foorumille.
Vastailen nyt tähän ja kerron mitä autolle tapahtui: kyselin siis neuvoja kun liikkeestä ostettu vanha Forester kulutti yli 15l sadalla maantie ajossa sekä ei jaksanut tasa kaasulla vetää, vein auton paikalliseen merkkiliikkeeseen koska näin myyneen liikkeen kanssa sovittiin. sitten Forester viettikin seuraavan KOLME kuukautta Laakkosen korjaamolla
Siellä eivät alkuun löytäneet vikaa ja kun yhden osan saivat tilattua ja korjattua niin seuraava vika löytyi ( ja siis yhden korjaaminen ja tilaaminen vei aina yhden viikon) no autoon vaihtoivat laakkosella seuraavat osat: tulpat, tulpan johdot, puolan, lambda anturin, happianturin/ happimassaanturin, (kaikki olleet siis jotenkuten viallisia) nämä olivat hajoilleet ilmeisesti liian suuren käyntilämpötilan johdosta ja yhden hajoaminen johtanut toisen hajoamiseen jne. Kun nuo oli korjattu niin hoksasivat että turbo ei pelitä oikein ja on väljä, turbon käyttivät finnturbolla huollossa jossa turbon sisuskaluja vaihdettu, sitten oli nakutus tunnistimet vuoro olla rikki ja loppuun vaihtoivat vielä dumbin.
Jossain vaiheessa meinasi usko jo loppua kun autosta ei mitään kuulu tai sitä ei saada korjattua, mutta mikäs siinä oli ajellessa huollon sijais autolla ja kun l ei laskua itse joudu maksamaan. Nytten Forester ollut pihassa ja toimii ainakin vielä todella hyvin