Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.
Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.
MateyWRX kirjoitti:Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.
Meneekö samaa öljyä perään ja vaihteistoon? Jossakin puhuttiin jotain kahden eri öljyn sekoittamisesta?
Jampsu kirjoitti:Redline heavy shockproofia ja 75w90NS on periin sekoitettu 50:50 suhteella ja jotkut jopa laittanu pelkkää shockproofia.
Askiin ei missään nimessä lukkolisäaineistettua. Perään voi vaikka varmuudeks laittaa lisäaineistetun jos ei ole varmaa mikä lukko on.
Thurem kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Redline heavy shockproofia ja 75w90NS on periin sekoitettu 50:50 suhteella ja jotkut jopa laittanu pelkkää shockproofia.
Askiin ei missään nimessä lukkolisäaineistettua. Perään voi vaikka varmuudeks laittaa lisäaineistetun jos ei ole varmaa mikä lukko on.
Päteekö tämä myös uudempiin STi imprezoihin? Voiko turvallisin mielin laittaa 2011 STi sedan malliin laatikkoon redline heavy shockproofia 30% ja 75w90NS 70% ja perään 50:50 suhteella?
JuuS0 kirjoitti:Kyssäreitä supuvun sohc bensapadoista. Mulla on 1.8 kone -91 lekasysta ja 2.0 kone pykälää uudemmasta, oisko 93-94(?) faceliftimallista kuitenkin. Tarkoitus laittaa tuo 2.0 lohko kansineen 1.8 tilalle, eli 1.8 koneesta siirtyy 2.0 koneeseen imusarja ja vasemmanpuoleinen nokka-akseli, nokka siitä syystä että 1.8 nokassa on häntä johon saa pyörijän kiinni. Onkohan nokka-akselit muuten samat 1.8 ja 2.0 mallien välillä?
Toinen kyssäri liittyy venttiilin nostimiin, jotka noissa koneissa on ilmeisesti öljynpaineella toimivat. Täytyiskö niiden olla pehmeät painumaan vaikka käsin painamalla? Molemmissa koneissa tuntui olevan täysin killissä tai sitten ne painuivat tyyliin millin. Papukaijapihdeillä puristelin muutamia ja sain liikkeen huomattavasti pehmeämmäksi.
mechanix kirjoitti: Patruunat on kyllä kovat kun niissä on öljyt sisällä, siellä on kuula ja jousi mitä painamalla saa öljyt ulos nostajista jos niitä haluaa puristella mutta ennen asennusta ne ois hyvä täyttää.
dornier kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla öljy, joka kestäisi my11 foresterin fb20 moottorissa?
Ei vuoda, mutta syö öljyä 2-3l/10tkm
tetrao tetrix kirjoitti:dornier kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla öljy, joka kestäisi my11 foresterin fb20 moottorissa?
Ei vuoda, mutta syö öljyä 2-3l/10tkm
Onkos my11 kone sama, kuin fb20 my13 (sj)?
Ainakin Castrol edge ja Mobil ESP kuluu samaa tahtia.
Sinänsä mielenkiintoista, kun öljyn kulutus tuntuu olevan maantieajossa suurempi. Öljyt on kuumempia? Auttaisikohan viskositeetin nosto 5w-30 -> 5w-40?
Puskapeke kirjoitti:Jossain täällä foorumilla oli juttua öljysuodattimista mut en nopealla haulla löytänyt joten kyselen täällä.
Mikä on oem öljysudin ohitusventtiilin avautumispaine? Tarvikeena löytyy 1,3bar avautumispaineella, ollaankohan edes oikeillä jäljillä?
RiXu kirjoitti:Perus 6,5" ja upotussyvyys ei saa olla paljon yli 60mm muuten ottaa lasiin kiinni. Korokerenkaat joutuu tekemään jokatapauksessa.
smacine kirjoitti:RiXu kirjoitti:Perus 6,5" ja upotussyvyys ei saa olla paljon yli 60mm muuten ottaa lasiin kiinni. Korokerenkaat joutuu tekemään jokatapauksessa.
Kiitos!
tarppeton_tieto kirjoitti:Kävin koeajamassa Outback 2.5 (2010) ja eräs kummallisuus jäi mietityttämään: aina kun kytkin sähkölaitteita päälle (sumuvalo, penkinlämmitin) auto tutisi/kehräsi hetken? Mistä mahtaa johtua, laturin käynnistyminen tms?
yason kirjoitti:tarppeton_tieto kirjoitti:Kävin koeajamassa Outback 2.5 (2010) ja eräs kummallisuus jäi mietityttämään: aina kun kytkin sähkölaitteita päälle (sumuvalo, penkinlämmitin) auto tutisi/kehräsi hetken? Mistä mahtaa johtua, laturin käynnistyminen tms?
Laturin kuormitus lisääntyy ja kone pyörii raskaammin. Kestänee ilmeisesti hetken ennen kuin ecu ehtii nostaa polttoaineensyöttöä, että päästään takaisin normi tyhjäkäyntikierroksille? Ilmiö on havaittavissa enemmän tai vähemmän huomaamattomana varmaan jokaisessa autossa. Äkillinen kuorma, niin tyhjäkäyntikierrokset kyykkää hetkeksi.
Noi taitaa olla paineanturi/lämpöanturi kombolla maffin sijaan eli kai se lämpötila-anturiin viittaa. Siinä imusarjan päällä oleva anturi.sotaherra kirjoitti:potilaana -00 2.5 vapari lega. tarjoaa muitten mukana vikakoodia 26. nopeella googlen käytöllä olis justyn lämpötila anturi. mitä toi oikeesti mahtais tarkottaa vai onko joku laittanu väärän anturin
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa