Auto kävi säädössä sporttiautossa viime syksynä. Itse säätö tapahtuma meni todella hyvin ja saatiin vanhasta legacystä juurikin oma teho tavoite ulos. Ongelman ensi oireet alkoivat heti, kun rupesimme säätämään penkissä lauchia autoon. Kokeilimme ensiksi 4700rpm lauchi arvoksi, mutta paukutuksen päätteeksi moottori sammui eikä pysynyt enää tyhjäkäynnillä. Lopulta 4200rpm osottautui toimivaksi ja auto jäi pyörimään paukutuksen jälkeen normaalisti.
Sporttiautosta lähdettiin siis tässä vaiheessa hyvissä mielin kotia, kun säätäjän mielipide oli, että tulpat eivät kestäneet kovempia kierroksia lauchissa ja sammumiset johtuivat tulpista. Leima, kun oli saatu autoon niin tietenkin sillä piti puoli kylää ajattaa ja jotkut saivat jopa kokea lauchilla lähdöt. Pari kertaa se sen kestikin, kun taas penkissä ensioireet esittänyt sammuminen palasi ja tässä vaiheessa huomasin, että jos autoa ei päästä tyhjäkäynnille niin auton saa pidettyä käynnissä, mutta käynti on jotenkin raskasta ja ravistavaa. Alkuun sain tämän raskaan käynnin pois, kun pidin kaasulla vähän aikaa auton käynnissä niin käynti tasaantui itsestään. Tässä vaiheessa päätin sitten vaihtaa tulpat vielä "parempiin" tai ainakin kalliinpiin Briskeihin.
Uusilla tulpilla auto toimi hyvin, kunnessa päätin taas rohkaistuneena kokeila lauchia. Vika oli edelleen, että auto jäi käymään raskaasti ja töristen lauchin jälkeen. Nyt tämän uusilla tulpilla lauchi yrityksen jälkeen myös tuli tuo nykyinen vika, eli auto ei vedä enää ollenkaan vaan jää pätkimään noin 5000rpm kohdille, jolloin ahtimen pitäisi herätä. Pätkimisen jälkeen myös auto ei pysy tyhjäkäynnillä ja muutenkin moottorin käynti on raskasta ja täristävää. Myös paikallaan autoa kierrättäessä moottoria ei saa rajoittimelle vaan pätkiminen alkaa vähän päälle 6000rpm ja tämänkin jälkeen tyhjäkäynniltä sammuu tai jos pidän kaasulla käynnissä on käynti täristävää ja raskasta.
Puristuspaineet mitattu noin 60 asteisesta koneesta, en älynnyt pitää kaasua pohjassa mitatessa,mut vaikuttaako se tuloksissa mihin suuntaan.
#1 10bar
#2 Viisarin verran vajaa 9 bar
#3 10bar
#4 Viisarin verran yli 9bar
Moottori siis on vasta rakennettu täysin uusiksi, jolla ajettu nyt kaikkiaan kunnioitettavat 900km. Auto siis legacy 200 ja lohkona vakio closed-deck.
Vaihdettua osaa
-Puolat FK140, lataus ajat muutettu ohjelmaan. Autoon siis tehty new age puola muutos.
-Tulpat NGK PFR7B kärkiväli tarkastettu/säädetty 0.7mm
Öljyt ja nesteet pysyy siellä missä pitääkin. Bensanpaineet pätkimisen aikaan vähän vajaa 4bar. Seokset myös pysyvät kohdallaan. Suuttimien duty cycle loggausten perusteella max 58%, kun taas penkissä 80%. Ahdot säädettiin 1bar penkissä ja MAP arvoiksi login perusteella enää saanut 161kPa.
Ecuna Link g4+ ja ei vikakoodeja.
Iteltä rupeaa nyt ideat loppumaan kesken. HELP