HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 30 Touko 2018, 23:34

Nyt tuleekin sitte kinkkisempi kysymys, katsotaan ja mitataan tietämys. Käykö tuohon autoon minkälainen vaihdelaatikko? Entinen manuaaliloota on sökö, ei mene päälle 1 eikä 2 kunnolla ja pomppaa välittömästi surahtaen pois päältä. Kaikki muut vaihteet toimii moitteettomasti. Pitäskö hommata uus loota vai voiko vanhan vielä korjata? Ilmeni, että 2.0l kohdalla just vaihtuu sen verran tekniikka, ettei käy suoraan. 2.2l malleissa on eri loota kokonaan. Saatas auto taas kulkemaan, on meinaan vain 200t ajettu 1997 farkku mailimittarein.. nahkasisustat ja ilmastoinnista lähtien ja tehty jakopääkin. Hyvä rassi talvella noin muuten.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 31 Touko 2018, 01:21

Ei se kinkkistä oo, lootan tyyppikoodi tyyppikilvestä, ja mieluiten varmistaa laatikosta itestään, siellä on tarra startin puolella kytkinkopassa. Sitte transmission chartteja selaamaan ja selvittämään välitykset etu ja takaperästä, ja uus loota paikalleen.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Touko 2018, 01:45

Jos haluu pelata varmanpäälle niin ottaa perän samasta autosta mistä aski tulee.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 31 Touko 2018, 15:57

Reetuhai2 kirjoitti:Ei se kinkkistä oo, lootan tyyppikoodi tyyppikilvestä, ja mieluiten varmistaa laatikosta itestään, siellä on tarra startin puolella kytkinkopassa. Sitte transmission chartteja selaamaan ja selvittämään välitykset etu ja takaperästä, ja uus loota paikalleen.


Sain tulkkityökalun, koska jenkeissä erit koodit.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 31 Touko 2018, 17:30

Jampsu kirjoitti:Jos haluu pelata varmanpäälle niin ottaa perän samasta autosta mistä aski tulee.



Niin hmm joo, toi on kyllä totta. Eri asia onko se minkälainen loppupeleissä se vaiheloota, että tuleeko samanlailla tasantarkkaan uusi kiinni sinne.. Mitään ei häviä jos sen lootan ensin otattaa pois ja kattoo mikä se on, käyttää heebolla joka on joskus noita laittanu ja sitte jos se arpa ei onnistu, niin tekee ehdottamallasi tavalla.. hmmhmm.. siis jos se jostain toisesta sattuu samanlailla kiinni menemään.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja TJani » 31 Touko 2018, 21:58

Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 01 Kesä 2018, 03:24

TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?


No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja mechanix » 01 Kesä 2018, 08:21

Subaru97 kirjoitti:
TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?


No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 01 Kesä 2018, 12:28

mechanix kirjoitti:
Subaru97 kirjoitti:
TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?


No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.


Mitä muuttuu kytkimen suhteen?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja mechanix » 01 Kesä 2018, 12:48

Subaru97 kirjoitti:
mechanix kirjoitti:
Subaru97 kirjoitti:[quote="TJani"]Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?


No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.


Mitä muuttuu kytkimen suhteen?[/quote]Turboissa vetävä asetelma ja vapareissa työntävä. Jossain 2000-luvun puolen välin jälkeen myös vaparien asetelmat muuttuu vetäviksi. Laatikot sopii fyysisesti muuten kyllä ristiin. Ekan kopan legacyssa 93 asti muistaakseni myös vetarien boorimäärä taitaa olla eri 2.2/turboissa vs. 1.8/2.0.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Jampsu » 04 Kesä 2018, 01:14

Ja sit 5v turbot muuttu työntäviks ty757 askin myötä 2003/2005 tienoilla.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja mechanix » 04 Kesä 2018, 07:13

Jampsu kirjoitti:Ja sit 5v turbot muuttu työntäviks ty757 askin myötä 2003/2005 tienoilla.
Nii se olikin niin päin et turbot muuttu työntäviks eikä vaparit vetäviks. Vapareihin tuli hydraulinen kytkin vaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 19 Kesä 2018, 18:02

Noniin.. Otettu pois nyt se vaihdelaatikko.

AF-TY752VACAA tarra löytyi lootasta. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Kuva

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 19 Kesä 2018, 18:03

Tuossa kooditulkki, mutta onko siitä mitään apua?

Kuva

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 19 Kesä 2018, 20:12


Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 20 Kesä 2018, 03:25

Kiitoksia edelliselle... Eli nyt käsitän mistä malleista ylipäätään saa vaihdelaatikkoa. mutta... käykö jonkun muun vaihdelaatikko?

Rev. F.D. Näissä lyhenteissä oli pieni heitto, onko se kovin merkitsevä. Mikä on merkitsevää heittoa? Kuinka suuri ero on haittava tekijä vaihteistossa, onko oltava täsmälleen samat lukuarvot?

Model Range Trans. Code 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th Rev. T.R. F.D.
US Legacy MY97-98 TY752VACAA 3.545 2.111 1.448 1.088 0.780 N/A 3.416 1.000 3.900


Ainakin EU 2.0 koneeessa on muuten samat arvot, mutta 5 vaihde on 0.871 Tuolla ihmettelen miten auto käyttäytyisi?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja mechanix » 20 Kesä 2018, 07:15

Kunhan t.r. eli transfer ratio ja f.d. eli final drive on sama niin käy. 0.871 tarkoittaa vain hiukan lyhyempää vitosvaihdetta.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 21 Kesä 2018, 00:29

mechanix kirjoitti:Kunhan t.r. eli transfer ratio ja f.d. eli final drive on sama niin käy. 0.871 tarkoittaa vain hiukan lyhyempää vitosvaihdetta.



Joo kuulemma vaikuttaa sen 500kiekkaa minutissa olevan suurempi vitosella, silloin bensan kulutus kasvaa. Eli sitte kannattaa korjata tuo loota, harvavälitysmalleja ei ole kuin turbomallissa Euroopassa.

Pakko sanoa, olis se jäätävä möykky. Painaa varmaan yli50 kiloa ja metrin mittanen koko loota, siinä on kaikki paketissa. Öljyt pitää valuttaa pois, sitäkin on neljä litraa.

Mutta käykö kaikki lootat sittenkään? Onko kiinnityspaikat kaikissa täsmälleen samoja?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Jampsu » 21 Kesä 2018, 01:16

5v aski jäätävä möykky? Sitähä kantelee itestään :D painaa sen 55kg
Ps. Iso 6v aski painaa n.90kg :lol:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 21 Kesä 2018, 16:55

Jampsu kirjoitti:5v aski jäätävä möykky? Sitähä kantelee itestään :D painaa sen 55kg
Ps. Iso 6v aski painaa n.90kg :lol:


Nojoo, ei mennä viisastelu linjalle.. mun maksimit on sen 150+ mutta, kun en haalarit päällä käyny hakemassa ja yleensä ole ja elä, niin pitää sen verran etäällä itsestään pitää ettei paskota itseään. Hankala käsiteltävä tuommonen omituinen möhkäle. Kaveri sanoi yliolkasesti aikasemmin, että pyydä laittamaan johonki pahvilaatikkoon vain ja roudaa himaansa ekana. Aattelin ettei se nyt iso olisi, niin TERVE kun näin sen siinä maassa. Kuvittelin että ois maksimissaan puhuttu jotain 30cm kanttiinsa kokosesta "askista"... hehe.. olipahan yllätys. Just tultiin Venäjältä, niin oli auto muutenkin täynnä tavaraa. Ai se 90 kiloa painaa 6v! No morjes. Kyllä tota pienempääki kahdestaan siirreltiin varastoon, ettei vaan kolhi ja riko mitään. Farkku pitää olla kuljetuksia varten tai peräkärry.. mitat tarkemmin on 85cm pituus ja 40-45cm paksummalta kohdaltaan. Joka auton takakonttiin se ei mene ja hankala kuljetella.

Päädyttiin kaikkien asiantuntijoiden voimin siihen, että jos ykkönen ei mene päälle ja kakkonen ei pysy pohjassa, niin iso vika se ei voi olla kun muut vaihteet pelaa normaalisti. Ettei ole mikään laakerivika ainakaan kun ei ronksu jne. Siellä epäillään olevan "sokan irti" tai haarukka paskana, se joku siirtäjä vai mikä lienee.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 19 Heinä 2018, 22:30

Selvisi vika ja monta muuta asiaa... piti käydä merkkihuollossa, jossa prässillä pakka avattiin. Ykkönen on niin jumissa, että pitäs vaihtaa kokonaan ja kakkosestakin jotain. Pelkkä avaus maksaa 94€.

Kuulostaako kohtuulliselta?


Hei!

Kysyin maahantuonnista tuotenumneroita 1. ja 2. vaihteen synkroille autolle valmistenumerolla x rek nro xxx-xxx.

Ohessa vastaus. Tuo 32219aa072 on lähtöhinnaltaan 346,73, voin myydä 280 euron hintaan. ja tuo 32604aa070 lähtöhinnaltaan 86.23, voin sen 75 euroon myydä.

Seuraava ongelma kyseisen ikäiseen autoon on osien saatavuus. Osia ei saa suoraan tilattua ja osien saamiseen saattaa useita kuukausia mennä.

Joka tapauksessa parhaamme teemee, että saamme teitä miellyttävät osat mahdillisimman ripeästi.


Vaihteiston kaaviosta kuva

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Heinä 2018, 23:23

Eikö tuohon nyt kannattaisi vaan heittää paikoilleen käytetty loota, jossa sama välitys?
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 20 Heinä 2018, 00:22

Johan tolla +350€ ostaa pari-kolme vaparin lootaa, ja voi hyvinki jäädä rahaa vielä asennusjuomiinki. Tai sitte käytetystä lootasta osia.

PS. Jäi mietityttää, mikä ihmeen pakka avattiin prässillä?

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 20 Heinä 2018, 20:07

Reetuhai2 kirjoitti:Johan tolla +350€ ostaa pari-kolme vaparin lootaa, ja voi hyvinki jäädä rahaa vielä asennusjuomiinki. Tai sitte käytetystä lootasta osia.

PS. Jäi mietityttää, mikä ihmeen pakka avattiin prässillä?



https://mega.nz/#!H8RBWa6B!fS9_DSrhn0P9 ... Aqdrxw/url

Tämä

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 20 Heinä 2018, 20:12

Qulle kirjoitti:Eikö tuohon nyt kannattaisi vaan heittää paikoilleen käytetty loota, jossa sama välitys?


Täsmälleen samaa välitystä ei ole kuin samanlaisessa tai jos on, hakeminen on aika haasteellista. Välitykset ei ole niinkään ongelma varmasti. Toisekseen en voi tietää mikä johdon liitin on eri kuin toisessa. En ole mikään mekaanikko. Parhaimmassa tapauksessa ostan lootan jonka liittimet ei käy suoraan ristiin eri vuosimalleissa jne. ja mulle jää käteen molemmat jolla en tee mitään. Toisekseen mulla ei ole paikkaa missä pitää vanhaa siksi aikaa kun saan uuden roplattavaksi. Pitäs tilata firmaan joku jonnekin ja joku sen avaa ja joku sen laittaa ja joku sen pitää tietää mitä se tekee. On tuossa mulle miettimistä. Senkun kertoo vain mulle minkä lootan heitän joka varmasti käy. Helpoimmalla pääsen jos saisin halvemmalla vaihteistoon sopivat synkrot ja rattaat muualta kuin merkkiliikkeestä. Mutta kyllä senkin laitto maksaa siitä huolimatta. Nyt kun on purettu loota pois ja sais uuden tilalle niin taitaa olla halvin ratkaisu.

Jos puolestaan joku on purkanut lootan valmiiksi mikä käy suoraan senkun asentaa niin tulee ja toimittaa sen vain kunnes tulee huoltomiehet lomilta.. niin sekin käy.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Qulle » 20 Heinä 2018, 20:30

eli suora välitys hännässä ja 3.9 etuperä. Eikös tuo ole aika yleinen? Ainakin turboissa, tosin niissä kytkin vissiin erilainen toiminnaltaan.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 20 Heinä 2018, 20:34

Nii, eihän niillä vaihteiden välityksillä väliä ole, vaan perävälityksillä. Jos nyt ei välttämättä halua täsmälleen samoilla vaihdevälityksillä olevaa lootaa.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Qulle » 20 Heinä 2018, 20:42

Niin sehän nyt ei niin hiveesti merkkaa kun perävälitys sama. Mut toi kytkinhomma tosiaan on se mikä pitää selvittää että on samaan suuntaan, eikös noi nyt muutoin sovi kaikki ristiin - siis kun 5-lovisista puhutaan.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 20 Heinä 2018, 22:07

Qulle kirjoitti:Niin sehän nyt ei niin hiveesti merkkaa kun perävälitys sama. Mut toi kytkinhomma tosiaan on se mikä pitää selvittää että on samaan suuntaan, eikös noi nyt muutoin sovi kaikki ristiin - siis kun 5-lovisista puhutaan.


Se siinä just on, että jos joku on poikkeava juttu, niin sitte tulee pulmia heti. Pitäs tietää se varmasti eikä vain olettaa mitään. Nyt sain selvitettyä seuraavaa, ettei kirvestä tartte kaivoon heittää vielä.

https://www.subarupartsdeal.com/parts/s ... 0&Filter=()

https://www.subarupartsdeal.com/parts/s ... 0&Filter=()

Noi ei toimita Suomeen, mutta ainahan on olemassa MyUS.com johon rekisteröityä. Palvelu jenkeissä on 24/7 ja palvelu pelaa.. MyUS.comille tavallaan annetaan ostotoimeksianto ja ne kuskaa kamat ilmaseksi pääpaikkaansa. Sieltä sitte lähetetään asiakkaan haluamilla pakettikoolla ja kaikella niihin osoitteisiin kuin on rekisteröinnissä annettu ja sitte vaan ootellaan pakettijonoa kun on paypalilla maksettu. Moni sanoisi tullien maksavan.. jeps. mutta sitä varten palvelusta maksetaan.. kyllä ne hoitaa, jotka on siihen erikoistuneet..

Suomessa nyt vaan maksaa alennettunakin yli tuplasti kaikki ja osa jopa 4 kertasesti näköjään.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja TJani » 21 Heinä 2018, 13:01

Tuolla rahalla nyt luulis löytyvän loota ja takaperäkin niin ei ole välityksilläkään väliä. Senkun heittää kiinni.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 06 Loka 2018, 00:29

Noniin.. katsotaampa mitä tuli maksamaan operaatiot.

Auton purku ja kasaus 440€
Vaihdelaatikon purku ja kasaus 270€
"Pakan" prässäys auki ja kiinni 150€
Osat postikuluineen 140€

Tasan tonnilla siis päästiin.

Laakkosen 800€ sijasta 140€, kun tilasin jenkeistä itse suoraan tehtaalta. Piti avata vain MyUS.com tili ja antaa sen antama postiosoite tehtaalle. Tehdas ei voi toimittaa ulkomaille, koska jenkit tunnetusti on ulkoistanu toiminnan erilaisille kuljetusliikkeille, jotka on paremmin perillä eri maiden välisestä postitusliikenteestä. Se on myös halvempaa ja parempaa palvelua. MyUS.com osoitteen kautta saadusta osoitteesta paketti toimitettiin suoraan Matkahuollon toimipisteeseen.

Laakkosella ykkös ja kakkos vaihde maksoivat siis 800€ ja tarkempi syynäys vain rikkimenneisiin osiin teki uudestaan hintalapulle tarkennuksen ja hinta olisi ollut silti ykkösvaihteesta ja kahdesta metallirenkaasta kakkosvaihteessa 380€.

Toista vastaavaa vaihdelaatikkoa ei voinut ottaa noin vain, ja onko loota edes kunnossa ja käykö esim. piuhan liittimet tms. ja kiinnityspaikat.. mitään tietoa tarpeeksi ei siis herunut mikä olisi luotettavaa tietoa, että käykö varmasti tuohon vehkeeseen. Suuntaa antavat tietolähteet ei kelvanne, koska minulla ie ole mahdollisuutta myydä eteenpäin tai varastoida "väärää lootaa" ja siihen rahan kiinnittäminen olisi tuonut vain merkittävästi lisää laskua. Vanhan korjaaminen oli siis parempi vaihtoehto tässä tapauksessa.

Case is closed ja 1000€ loppulasku.

Jari_w123
Viestit: 81
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 21:28

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Jari_w123 » 06 Loka 2018, 09:47

mechanix kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Ja sit 5v turbot muuttu työntäviks ty757 askin myötä 2003/2005 tienoilla.
Nii se olikin niin päin et turbot muuttu työntäviks eikä vaparit vetäviks. Vapareihin tuli hydraulinen kytkin vaan.

Paitsi 1,5 litrainen missä on vaijerikytkin 2007 vuosimallissakin

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 08 Loka 2018, 18:36

Nojaa... eipä toimi vieläkään. Kuuluu mystinen kuin sähkötyökalun ääni, ihan kun renkaan laakeri. Testattiin 70-80km/h vauhdissa niin surina kasvoi vain. Reagoi kytkimen painallukseen vapaalla ja vauhdissa. Kun painaa, muuttuu taajuus matalemmalle hivenen, mutta pohjassa ollessaan koitin pikkusen nylkyttää kytkintä niin ääni kasvoi ylämäkeen vapaalla ja 50km/h. Päätin etten aja metriäkään enään. Normaalissa ajossa vaihde päällä kuuluu myös tasaisesti yhä korkeammaksi käyvä ääni mikäli nopeus kasvaa. Jarruttaessa vain nopeus muuttaa äänen taajuutta.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 09 Loka 2018, 00:19

Legacyssä rohisi laatikko, laakerit loppu. Impussa laatikko ulisi, nopeuden mukaan kasvo/laski, viskon pikkuratas oli oksentanu pari hammasta irti.

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 09 Loka 2018, 06:45

Muutama metelöivä painelaakerikin tullut vastaan.

Subaru97
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Touko 2018, 23:25

Re: Subaru Legacy 2.2l jenkkiversio ja vaihdelaatikko pulma

ViestiKirjoittaja Subaru97 » 19 Loka 2018, 03:05

Mutta miten metelöi painelaakeri? Voiko se olla suriseva ja nopeuden mukaan muuttuva ääni korkeammaksi taajuudeksi ja miten se reagoi kytkintä painettaessa tai ihan vaan vapaalla 80km/h rullatessa?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa