HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Twin Scroll headers, Single scroll turbo

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Tomcat » 31 Tammi 2015, 18:43

Olis tarkoitus tehdä sellainen "hybrid" pakosarja tuohon pojan tulevaan koneeseen, eli siinä käytettäis JDM GT Legacyn Twin Scroll pakosarjaa, mutta Up-Pipe olisikin sellainen seko seko, että alapää olisi Twin Scroll, mutta yläpää Single Scroll...

Jotta asian ymmärtäminen helpottuisi niin alla olevassa kuvassa on juuri suunnittelemamme Up-Pipe ( Toi kuvan on vaan aika tökerösti kyhätty )

Kuva

Ideana olisi pitää hyvä OEM Twin Scroll pakosarja, mutta Turbon paikalle vähän järeämpää Single Scrollia.
Kinukawalta saa kaikkia laippoja ym, mutta tuollaiseen seko versioon en ole törmännyt...

Tietääkö kukaan mitään tähän liittyvää niin vois laittaa langan jatkoks tarinaa.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Tammi 2015, 20:14

miksei vois käyttää jaetulla pesällä olevaa turboa? onhan noita 1.5 scrolleja mut siinä jo tapetaan pulssien hyöty ei sillohan se on periaatteessa normi equal leight

tossahan on kkd:n twin scroll sarja. siihen sit jotain mukavaa jatkoks :wave:
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Jampsu 31 Tammi 2015, 20:29, yhteensä muokattu 1 kertaa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Madwiller
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Madwiller » 31 Tammi 2015, 20:22

Eikös se onnistu ihan vaan ku heittää single scrollin sinne tilalle(up-pipe tietenkin vaihtoon) mutta miksi ihmeessä haluaisit luopua twinscrollin hyödyistä?
Subaru Impreza STi Pullukka

Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
Toyota MR2 Turbo Rev3

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Tomcat » 31 Tammi 2015, 20:33

Madwiller kirjoitti:Eikös se onnistu ihan vaan ku heittää single scrollin sinne tilalle(up-pipe tietenkin vaihtoon) mutta miksi ihmeessä haluaisit luopua twinscrollin hyödyistä?


No kun on hyllyssä valmiina yksi "kriteerit" täyttävä Single Scroll puhallin, eli herää alhaalta mutta tuottoa riittää...siksi. :D
Ja kun tuo OEM pakosarja on varman parempi kuin moni "turhan suuri" aftermarket sarja, siksi haluamme käyttää OEM pakosarjan ja testata tuota jo olemassa olevaa turboa. Tosin eihän tuo nyt ole homma eikä mikään tehdä tuota Up-Pipeä jigisä. Ajattelin vaan kun kaikkea saa näköjään valmiinakin kun osaa vaan etsiä.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Madwiller
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Madwiller » 31 Tammi 2015, 20:40

Niin no myyt mulle halvalla ne twinscrollit ja hommaat sitte kunnon singlescroll sarjat sille ahtimelle ;)
Subaru Impreza STi Pullukka

Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
Toyota MR2 Turbo Rev3

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja mechanix » 31 Tammi 2015, 20:45

Kyllähän tuo twinscrollisarja mahdollisimman lähelle uppipen turbon pään laippaa pakopulssit erillään pitämällä varmasti auttaa heräämiseen single scrollillakin.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Tomcat » 31 Tammi 2015, 23:43

mechanix kirjoitti:Kyllähän tuo twinscrollisarja mahdollisimman lähelle uppipen turbon pään laippaa pakopulssit erillään pitämällä varmasti auttaa heräämiseen single scrollillakin.


Just noin ajattelin, eli yhdistän ne OEM Up-pipen tuplaputket jouheesti just ennen Single ylälaippaa
Ja se on siinä...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Displaced » 01 Helmi 2015, 02:26

Kuva

Onhan noita saanut aiemmin, mutta nähtävästi huonosti menneet kaupaksi kun ei enää kukaan niitä tarjoa.
Joku hitsaustaitonen kaveri toki vääntää helposti uuden up-pipen.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Twin Scroll headers, Single scroll turbo

ViestiKirjoittaja Tomcat » 01 Helmi 2015, 09:35

Displaced kirjoitti:Kuva

Onhan noita saanut aiemmin, mutta nähtävästi huonosti menneet kaupaksi kun ei enää kukaan niitä tarjoa.
Joku hitsaustaitonen kaveri toki vääntää helposti uuden up-pipen.


No perhana, tuollaista just olin ettimässä. Kiitti Jesse tiedosta.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa