Legacy ez30 kirjoitti:Tervehdys palstan lukijoille. Minun Subaru Legacy ez30 moottori hajosi etanolilla. Autoon oli asennettuna Flexifuel laitteisto ja auto kävi peräti kaksi viikkoa moitteitta. Eräällä ajokerralla n. 3000 kierroksen tietämillä moottori sitten rupesi savuamaan ja veto hävisi.
Nyt moottori on aukaistu ja todettu 1-kiertokangen taittuneen ja saman sylinterin polttoainesuuttimen jääneen auki asentoon.
Todella kallista tuo ympäristöystävällisyys.
Korjaamolla arveltiin ettei suutin ole kestänyt etanolia.
Minkälaisia kokemuksia muilla on Re85 polttoaineesta.
Vt85 kirjoitti:Mitenhän tollasen vm2000 ej206 twinturboon mahtais järkevästi saada flexfuel setin? Vai kannattaako unohtaa het kättelyssä toi projekti. Monet väittää että olis vakio ecussa ennakot sen verta rajut että meinasi Nakuttaja jo 98 ajaessa niin viinalla jos sais tuon kuriin?
Reetuhai2 kirjoitti:En sanois että se hajoo, muttei se niinkään hyvää tee. Käy kauheen rikkaalla, paikat karstottuu ja likaantuu turhaan jne. Mutta jos on tilanne että tankki on tyhjä, eikä etanolia oo välittömässä läheisyydessä, ni sanoisin että ihan turvallisin mielin voi tankata bensaa ja ajella viinapisteen luo.
Toki tässä kohtaa täytyy huomioida se, miten sitä on muutettu. Jos meinaan ennakot on vedetty ihan tappiin, ni sit kannattaa olla varovainen. Jos pakkotilanne olis, ni vetäisin mahollisimman vähän bensaa sekaan, ja erityisesti ajaisin hyvin, hyvin varovaisesti, yhtään ylimäärästä rasittamatta.
Displaced kirjoitti:Riippuu mikä auto, ja sitäkautta mikä ecu, mutta tuokin on ihan mahdollinen toteuttaa vakioecuun vuosimallista jne riippuen.
Vt85 kirjoitti:Mitenhän tollasen vm2000 ej206 twinturboon mahtais järkevästi saada flexfuel setin? Vai kannattaako unohtaa het kättelyssä toi projekti. Monet väittää että olis vakio ecussa ennakot sen verta rajut että meinasi Nakuttaja jo 98 ajaessa niin viinalla jos sais tuon kuriin?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa