HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Maikkeli
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2022, 19:02

Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja Maikkeli » 15 Huhti 2024, 21:01

Jelppinkiä tarvittas! Kyseessä on -97 GC, johon istutetaan tekniikka -05 WRX:stä. EJ205 ja TY754VN6AA (laatikko, kardaani ja perä). Johtosarjat, kojelauta yms.

Paikallaan olis nyt kone ja moottorityynyt, -05 etuapurunko, laatikko omilla kiinnikkeillä, kardaani ja perä. Kone näyttää keulivan selkeästi. Kulma on niin iso, että sen näkee silmällä ihan heti.

Kardaani olis aika suorassa, jolloin kulmat luonnollisesti on laatikon ja perän nivelissä. Aika suorassa tarkoittaa, että laatikon perää 2-3mm laskemalla eroa on vaikea enää havaita. Mutta jos laatikon perää laskee, niin koneen keulinta kasvaa.

Onko tuo koneen keulinta normaalia? Jos on, niin montakohan astetta se olis suurinpiirtein?
Missä olisi GC- korissa kohta, joka korin pyörillään ollessa on pituussuunnassa suurin piirtein vaakasuorassa?

Onko Classicin ja -05:n etuapurungoissa korkeusero, joka aiheuttaa tuon koneen asennon? Paikalleen tuo -05 meni, kunhan laittoi.

Vähä on nyt sormi suussa, joten käännyn tietäjien puoleen!

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja Matway » 15 Huhti 2024, 21:46

Ehkä tyhmä kysymys mutta eikö se motti ois käyny suoraan classicin apurunkoon?

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Maikkeli
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2022, 19:02

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja Maikkeli » 16 Huhti 2024, 09:50

Pojan projektissa aihiona on vapari ja apurungot olivat up-pipen linjan kohdalta erilaiset. Olisi kuulemma pitänyt modata aika reilu lommo siihen vaparin apurunkoon ja siksi päätyi -05 osaan. Korkeuden tutkiminen jäi varmaan vähemmälle siinä vaiheessa.

Mies on tällä hetkellä harjoittelemassa vainolaisen häätämistä rakkaasta kotimaastamme ja koitan tässä jeesata taikka sekottaa parhaani mukaan. Kummasti kaiken maailman harjoitukset vähentää käytettävissä olevien rakentelutuntien määrää.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1091
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Huhti 2024, 16:27

Pakkohan se siinä apurungossa on olla ero, kun muutenhan homma pitäs olla ihan täysin bolt-on.

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 16 Huhti 2024, 20:41

Konu homma. Miltäs ne raidekepit näyttää? Ovatko suurinpiirtein vaaterissa vai sojottaako nekin minne sattuu? Ainahan ej pata keulii pikkusen ja varmaan se vaihteiston- tulipellin tukikin rajoittaa överit pois. Mutta jos sulla on ne tukikumien pultit rei'issään niin eikai siinä muuta eroa voi olla kuin se apurunko. Hyvä uutinen lienee se että classikin apurunkoja varmaan piisaa pilvin pimein kun vuotava moottori on pitänyt ruosteet loitolla.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Maikkeli
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2022, 19:02

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

ViestiKirjoittaja Maikkeli » 16 Huhti 2024, 23:28

Täytyy tarkastaa tuo raidetankojen asento vielä. Vaihdelaatikon tuen etupultti on noin kolmanneksen etureunasta urassaan. Jos pitäisi olla keskellä uraa, niin tämäkin kielii, että etupää vähän on ylhäällä.

Apurunkojen vertailua vaikeuttaa hieman se että toisessa on kone päällä. Tulin kuitenkin sellaiseen tulokseen, että -05 apurunko nostaa konetta tyynyjen kohdalta noin 10mm ja laskee alatukivarren kiinnikettä noin 3mm verrattuna Classicin apurunkoon.

10mm muutos ei korjaa koneen keulimista kokonaan tai ei kyllä paljoakaan. Kellään tietoa kuinka monta astetta koneen kulma on alunperin.

Jos apurunkoja on nurkat väärällään, niin taidan näpytellä ostoilmon samoin tein.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron